I to by pasowało do typu DII Przeździeckiego.
A tu coś mi nie gra Tomaszu. Może jednak spróbujmy powrócić do dyskusji na ten temat. Wielkiej wiedzy niestety nie posiadam, ale po pobieżnym zerknięciu w dostępne dla mnie źródła, nasunęły mi się poniższe wątpliwości:
- wg. Mołodeckiego stan posiadania na 1 lipca 1936 roku wagonów specjalnych czteroosiowych wynosił 51 sztuk i były to "cysterny
typu Arbel" polskiej budowy (stąd pewnie oznaczenie typu D II)
- wg dosyć precyzyjnych statystyk "rocznicowych" z 1928 roku (z różnych źródeł) do tego czasu nie budowano w Polsce czteroosiowych wagonów specjalnych
- wg "Dziesięciolecia PKP" pomiędzy 15 550 sztukami zakupionych za granicą do 1928 roku wagonów towarowych były 93 wagony specjalne czteroosiowe
(dla wyjaśnienia - w okresie międzywojennym cysterny PKP zaliczano do grupy wagonów specjalnych)
Może jednak jest o czym pogadać

.