Chodziło mi o uproszczony schemat, na którym widać, że 1) grupa jest obok szlaku, a 2) sam szlak idzie dalej. To, że całość jest na łuku, nie ma akurat żadnego znaczenia dla rozpatrywania sposobu prowadzenia ruchu pociągów i manewrów. Co do układu torów grupy, nie chciało mi się szukać, ale faktycznie, jest inaczej.
Jeżeli tor między stacją a grupą ma mieć ok. 3 m, to w warunkach modelarskich wygląda to już na szlak, a nie część stacji, więc ruch między stacją a grupą powinien odbywać się na zasadzie jazd pociągowych. A jeżeli tak, to nie ma mowy o wyciąganiu składów z peronów poza semafor wjazdowy stacji po to, by uwolnić lokomotywę lub przestawić skład na inny tor. Proponuję więc rozważyć jeszcze raz kwestię oddalenia grupy od stacji. Moim zdaniem lepiej byłoby, gdyby grupa była blisko stacji, a jeżeli miałaby być dalej, to powinna być połączona ze stacją osobnym torem. Obie wersje niżej:
Jeżeli tor między stacją a grupą ma mieć ok. 3 m, to w warunkach modelarskich wygląda to już na szlak, a nie część stacji, więc ruch między stacją a grupą powinien odbywać się na zasadzie jazd pociągowych. A jeżeli tak, to nie ma mowy o wyciąganiu składów z peronów poza semafor wjazdowy stacji po to, by uwolnić lokomotywę lub przestawić skład na inny tor. Proponuję więc rozważyć jeszcze raz kwestię oddalenia grupy od stacji. Moim zdaniem lepiej byłoby, gdyby grupa była blisko stacji, a jeżeli miałaby być dalej, to powinna być połączona ze stacją osobnym torem. Obie wersje niżej: