• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa TORCINEK II

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.440 481 107
#22
Bardzo wdzięczny temat na makietę. Mało miejsca potrzeba ale też baaardzo mało się może dziać na tej stacji w danym momencie. Wisła Głębce jest o wiele lepsza. Choć dla mnie osobiście najatrakcyjniejsze manewry są wtedy, gdy przeprowadzane są przez lokomotyw manewrowe. Na małych stacjach manewry wykonuje się przy użyciu lokomotyw szlakowych.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.749 52 5
#23
W Wiśle spędziłem pół dzieciństwa i mam sentyment ;)

Karpacz też jest ciekawy, choć ma bardzo ograniczone możliwości, jak pisał kol. DieselPower.
Gdybym nie kochał długich pociągów dalekobieżnych tak bardzo, może bym poszedł w tą stronę.
Tu też wygrał sentyment.
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
270 2 1
#31
A moze zwrotnice DIY? Z szyny z metra rutynowo robie rozjazdy, w tym takie o nietypowej geometri, np na odpowiedniku łuku R2 PIKO. Koszt do 20zl/zwrotka, jezeli liczyc tylko kase za materialy.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.749 52 5
#34
Dziękuję za wszystkie propozycje i zaangażowanie, ale... (cytując klasyka:) "moja decyzja jest jakby nieodwołalna" ;)

Popracujmy więc na tym, co jest.

Szopę przeniosłem na grupę, tak że przy nastawni jest żeberko.

Idę zasadą: mniej znaczy więcej. :)
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.749 52 5
#35
Update planu + plan grupy odstawczej.

Jeśli nie będzie zmian w układzie torowym, to będę wdzięczny za naniesienie sygnalizacji (na grupie też). Wszystkie semafory będą świetlne.

Jeszcze nie wiem, co będzie pomiędzy stacją i grupą.....
TORCINEK NOWY DEKOR 4.jpg
TORCINEK GRUPA ODSTAWCZA.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
#36
Jeszcze nie wiem, co będzie pomiędzy stacją i grupą.....
Ale od tego zależy też sygnalizacja. Czy grupa odstawcza ma odchodzić od szlaku, czy górny tor na rysunku, to tor szlakowy? Jeżeli tak, to w jakiej odległości od stacji? To wszystko ma znaczenie przy projektowaniu sygnalizacji. A przy okazji: co to jest "teren nastawni"?
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.749 52 5
#37
Panie Andrzeju....please.... teren nastawni, to teren nastawni, czyli : teren ogrodzony, należący do PKP, gdzie znajduje się mały parking dla pracowników nastawni, małe trafo, jakiś garaż lub szopa na kosiarki, szpargały itp, stosik jakichśtamprzydasiów, starych znaków, czy resztek semaforów....przy części nastawni widziałem takie "burdelniki".
A "teren nastawni" to takie hasło. Przecież nie będę na planie tego wszystkiego rozpisywał.

Co do grupy odstawczej, to ten tor u góry jest torem szlakowym (fakt, mogłem podpisać, ale na tak ograniczonym planie torowym wydało mi się oczywiste i zbędne).
Co będzie pomiędzy , jeszcze nie wiem. Wiem, że będzie długości mniej więcej 3m (3 modułów 1m), może 4....
Nie wiem, czy na prostej, czy na łuku 90° w prawo, patrząc od stacji (skłaniałbym się w stronę łuku) .

Dlatego jestem w dziale planuję :)

Co więcej, zastanawiam się, czy nie schować tego łuku w tunelu...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
#38
teren nastawni, to teren nastawni, czyli : teren ogrodzony, należący do PKP
To określenie "teren nastawni" dla mnie wcale nie jest takie oczywiste, bo cały teren, na którym leżą tory, znajduje się nastawnia i ew. inne budynki czy obiekty należy do PKP i powinien być ogrodzony, również ten pasek zielony między "terenem nastawni" a torem, a także teren dookoła nastawni, czy obszar na lewo od nastawni, do torów. Dlatego wyróżnienie małego prostokąta obok nastawni i nazwanie go "terenem nastawni" wzbudziło moje zainteresowanie i pytanie.

A co do grupy odstawczej, to mniej ważna jest długość samej grupy, ale do zaprojektowania sygnalizacji muszę wiedzieć, jaka będzie odległość wzdłuż toru szlakowego między pierwszym rozjazdem stacji (tym poniżej "terenu nastawni") i rozjazdem, na którym odchodzi od szlaku tor na grupę odstawczą. Jeżeli będzie to bardzo blisko siebie, to grupa będzie częścią stacji i jej urządzenia srk będą nastawiane z nastawni stacji. Jeżeli będzie to dalej, to konieczne będzie zorganizowanie tam posterunku i osygnalizowanie również odcinka między stacją a grupą.
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
270 2 1
#39
odstawcze.JPG
stacja.JPG
Moja propozycja - przebiegi pomiedzy stacja a torami odstawczymi jako manewry. Druga glowica torow odstawczych moze byc na zwrotnicach recznych obslugiwanych przez druzyne manewrowa i bez sygnalizacji [przebiegi niezorganizowane].
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.749 52 5
#40
Dzięki. Jedna rzecz - ten tor zewnętrzny od strony magazynu, przy peronie, też jest torem, na który będą wjeżdżać pociągi ze szlaku i z którego będą wyjeżdżać pociągi na szlak. Więc semafor manewrowy raczej nie będzie miał tam zastosowania.