Wieczorne spacery z psem są bardzo inspirujące......
Gdyby nie te autokuszetki, na które się uparłem (z sentymentu z "dzieciństwa"), nie musiałbym budować grupy odstawczej....
Z jednej strony....mogłaby przyjeżdżać, rozładować auta, załadować następne i furt..... Takie zabiegi widziałem na jednym filmiku na YT, gdzieś za granicą, na południu, nie wiem, czy nie w Grecji gdzieś...
Z drugiej strony.....Przyjeżdża rano, wyjeżdża wieczorem, więc skład musi gdzieś "przekiblować" przez parę godzin.....
Z trzeciej strony.....Jeśli nie byłby to długi skład, tylko np 5 wagonów + platformy, to zmieści się na torze 7.....
Z czwartej strony......Dla takiego składu wystarczy jeden tor postojowy (a z założenia nie będzie on jeździł codziennie, więc w tym czasie inne składy, pojedynczo, mogą taki jeden tor postojowy zajmować....)
Z piątej strony.....Jeśli jednak będzie potrzebna grupa, z powodu sezonowego nasilenia ruchu, to i tak zbuduję ją dopiero w dalszej przyszłości...
Z szóstej strony.....gdzie później trzymać te wszystkie skrzynki.....???
Pomijając standardowe pociągi dalekobieżne, rozpoczynające i kończące bieg w Torcinku.....(skąd inąd - popularnym górskim kurorcie
).
Suma-sumarum......Grupa będzie zbudowana, ale nie od razu (Kasa i miejsce), najpierw jednak skupię się na samej stacji i kawałkach szlaków wychodzących na Bielsko i Żilinę.....
Panie Andrzeju
@Andrzej Harassek - wygrał Pan - będzie osobny tor do grupy odstawczej, równolegle do szlaku na Bielsko....
Przeanalizowałem Krynicę i Zakopane....stąd decyzja.....
Ponadto.....Mam 2 salonki służbowe (jedna będzie niebawem w ZNTK w celach przeróbek i przemalowania, druga jest prawie gotowa) i będą one stacjonować w Torcinku i z niego wyjeżdżać na "wycieczki". Dlatego stworzyłem dla nich osobny tor postojowo-odstawczy przy samej stacji.
Kiedy ich nie będzie, będą tam odstawiane inne wagony lub EZT....
Pytanie, czy taki element ma sens, czy lepiej dodać tor na grupie? (chodzi mi o to, że zanim zbuduję grupę, chcę by były elementem krajobrazu stacji).
Poniżej przerobiony plan stacji....
Kolejne pytania:
- Czy tak jest lepiej i bardziej realistycznie dla przebiegów (pomijając bocznicę dla salonek) ?
- Czy wobec tego nowego planu, te 4-komorowe semafory dalej będą spełniać swoją rolę?
*
Aaaa, jeszcze jedno....Po przemyśleniu sprawy, dość dogłębnie i długo.....zostanę przy torach Piko A-gleis na stacji....
Aby połączyć się w przyszłości z resztą, będą specjalne mini-moduły przejściowe...Z 2,5mm na 2,1mm.
Względy finansowe - dużo mam już torów i rozjazdów z Piko i nie bardzo mnie stać, żeby to wszystko zostawić i kupować nowe pod kątem makiety...
Najprawdopodobniej, grupa będzie już na innych torach....