Jednak kontenerów PKPC tego typu nigdy jeszcze nie widziałem. Te z filmu wyglądają na dosyć nowe. Nie znalazłem w internecie innych zdjęć ani filmów z udziałem tych kontenerów, jak i żadnych informacji o nich. Mogą to być więc jakieś prototypy, które dopiero za jakiś czas ujrzymy w większej liczbie na torach. Z góry dziękuję za wszelkie informacje o tych kontenerach i pozdrawiam.
Sam wagon znam od 8 miesięcy. Wspomniałem o nim w temacie Kolejowe klimaty... we wpisie #4.139 zamieszczonym 12 listopada 2021 r. Załapał się on na zdjęciu nr 1, które tam zamieściłem. Fotografię wykonałem na stacji Stare Juchy w dniu 23.10.2021 o godz. 18.35 czyli niestety w warunkach nie sprzyjających jakiejkolwiek dokumentacji fotograficznej ("Widzę ciemność. Ciemność widzę..." ). Wówczas napisałem:
O godz. 18.28, również od strony Ełku, pojawiła się ST44-1206 z równie długim składem załadowanym "do pełna", tym razem platform do przewozu drewna (436Z serii Roos / Roos-xx, i interesujący, pojedynczy 412ZGn serii Sgs ze specjalną "nakładką" (?) umożliwiającą przewóz dłużycy, upodobniającą go do 436Z).
Na filmiku, w 1.10 - 1.11 widać numer wagonu 31 51 4541 733-5, jest to więc ten sam wagon, który spotkałem 23 października 2021 r. w Starych Juchach. Mogę dodać, że widziałem go także w Ełku, jednak z daleka. Podejrzewam, że był to ten sam wagon (i skład), który następnego dnia wracał pusty, do docelowego miejsca załadunku drewna (wyróżniający się wagon był jedynym w składzie, zarówno w Starych Juchach jak i w Ełku)
1. Screen stopklatki z filmiku z yt., z widocznym nr wagonu.
Wracając do Starych Juch. Pomimo ciemności, wykonałem wówczas kilka zdjęć omawianego wagonu (skład zatrzymał się na krótki postój), niestety są one niezbyt dobrej jakości (słabe oświetlenie peronu pierwszego i okolic dworca, oraz lampa błyskowa aparatu, trochę pomogły). Poniżej zamieszczam kilka fotek, aby przybliżyć zainteresowanym budowę, tego - wydaje się - prototypowego wagonu. Proszę zwrócić uwagę na to, że zabudowa do przewozu drewna składa się z trzech modułów - dwóch skrajnych (z pięcioma, "stałymi kłonicami" na każdym z boków) i jednego środkowego (z czterema, "stałymi kłonicami" na każdym z boków).
2 - 8. Wagon platforma do przewozu drewna PL-PKPC o nr 31 51 4541 733-5 serii Sgs (typ 412ZGn). Stare Juchy. 23.10.2021.
Czy tego typu zabudowę można nazwać kontenerami ? Raczej nie. Przy okazji zaprezentuję typowe, trzy kontenery (posiadające logo ECCO-Box), przewożone na platformie typu 412ZGn. Prawdopodobnie należą one do firmy ECCO Rail. Tego typu pociąg towarowy spotkałem w Jabłonowie Pomorskim, w dniu 16 czerwca 2022 r. Na czole była lokomotywa ET22-812. Zdjęcia zamieszczam jako ciekawostkę, odnośnie sposobu oznaczania przez PKP Cargo typu platformy oraz nanoszenia w różnych odstępach sekwencji numeru EVN i liter identyfikatora przewoźnika (jak widać panuje w tym temacie dość "swobodne" podejście , co przybliżyłem także w opisach do zdjęć - różnice barwą niebieską). Dodatkowo zaprezentowane są szczegóły budowy i oznaczeń przewożonych kontenerów.
1 - 3. Platforma nr 31 51 4541 967-9 PL-PKP C, Sgs, 412ZGn [C "odpłynęło" od PKP ]
4. Platforma nr 31 51 454 0877 - 1 PL-PKPC, Sgs, 412ZGn [cyfra zero przesunięta do grupy oznaczającej kolejny numer wagonu w serii, C bezpośrednio przy PKP (prawidłowo)]
5 - 6. Platforma nr 31 51 454 1680 - 8 PL-PKPC, Sgs, 412ZGN (ZGN !)
- 2
- 1
- 1
- Pokaż wszystkie