• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stare warszawskie bocznice kolejowe

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#81
Trudno to teraz stwierdzić bo na terenach zakładów raczej nie pozostało nic z infrastruktury kolejowej.
Poszukam w materiałach archiwalnych.
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#82
Obiecywane zdjęcia.


20140810_092651814_iOS.jpg
Widok w stronę Warszawy. Po lewej widoczny były magazyn bocznicy.

20140810_092717495_iOS.jpg

J.w. Pod tymi krzakami jest drugi nie używany tor bocznicowy.

20140810_092726456_iOS.jpg

Widok w stronę Otwocka. Tor bocznicowy bardziej widoczny. Od niego odgałęziała się bocznica do zakładów.


20140810_092822619_iOS.jpg
20140810_092917075_iOS.jpg

20140810_092935166_iOS.jpg

20140810_092946824_iOS.jpg
20140810_093021436_iOS.jpg
20140810_093115234_iOS.jpg
20140810_093206433_iOS.jpg
20140810_093448753_iOS.jpg
20140810_093521134_iOS.jpg
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#83
bramę na powyższym zdjęciu przecinały tory i wychodziły z drugiej strony posesji.

W miejscu skrzyzowania z ulica Derkaczy widoczną na zdjęciu tory krzyżowały sie kolejka wąskotorową.

Wychodziły w miejscu jak na zdjęciach poniżej. I biegły równolegle do ulicy Byslawskiej. Aktualnie pozostałości torów sa usuwane i wreszcie budowany jest przyzwoity chodnik.
Następnie tory przecinały ulice i znikały za zakładową bramą. Nie ma po niej już śladu.
Po torach na terenie zakładu rownież.
 

Załączniki

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#84
bramę na powyższym zdjęciu przecinały tory i wychodziły z drugiej strony posesji.

W miejscu skrzyzowania z ulica Derkaczy widoczną na zdjęciu tory krzyżowały sie kolejka wąskotorową.

Wychodziły w miejscu jak na zdjęciach poniżej. I biegły równolegle do ulicy Byslawskiej. Aktualnie pozostałości torów sa usuwane i wreszcie budowany jest przyzwoity chodnik.
Następnie tory przecinały ulice i znikały za zakładową bramą. Nie ma po niej już śladu.
Po torach na terenie zakładu rownież.
Jak byłem tam parę lat temu, to jeszcze widać było dobrze tory wzdłuż Bysławskiej. Zastanawia mnie, czy kiedyś tory te były zniwelowane z poziomem gruntu, bo, jak wcześniej było napisane, za loka służył... koń, więc mógł się potykać o podkłady.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#86

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#87
Powiem tak: na szczęście tak. Doczekaliśmy sie w końcu nowej nawierzchni i chodników.
A w miejscu tartaku i co tam było ostatnio będzie centrum handlowe. Wydaje mi sie ze potrzebne w tym miejscu. A przynajmniej teren zostanie zagospodarowany i uporządkowany. Tak to był niezły bajzel, nawet jak zakłady działały. Betoniarnia działa nadal, o ile mi wiadomo.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#88
Powiem tak: na szczęście tak. Doczekaliśmy sie w końcu nowej nawierzchni i chodników.
A w miejscu tartaku i co tam było ostatnio będzie centrum handlowe. Wydaje mi sie ze potrzebne w tym miejscu. A przynajmniej teren zostanie zagospodarowany i uporządkowany. Tak to był niezły bajzel, nawet jak zakłady działały. Betoniarnia działa nadal, o ile mi wiadomo.
Na pewno polepszenie infrastruktury przyda się mieszkańcom.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#91
Czy izolatory ceramiczne na stelażu widoczne pod Mostem Poniatowskiego na ww. zdjęciu z barką przystani rzecznej na Wiśle były od linii teletechnicznej, czy prądu?
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#93
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.780 13 0
#94
Nie wiem czy są jakieś archiwalne fotki z tej rampy , ale obecnie, tak jak pisałeś, raczej tylko cemenciarki i inne wagony czasem stoją przy tej rampie.
Czasami odpoczywają Smki i Class'y...;)
 
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.780 13 0
#96
Oczywiście ,że pociąg:)
[DOUBLEPOST=1416064365,1416063649][/DOUBLEPOST]...Że też nigdzie cholera nie ma fotek całej tej bocznicy, począwszy od Wa-wy gdańskiej , aż do elektrociepłowni...:mad:
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
#97
Świetne zdjęcia. Zastanawiają mnie dwie sprawy: tor biegł nad samą Wisłą i do elektrowni, jak się zdaje, nie wchodził. Wydawało mi się, że gdzieś w okolicy Syrenki była wyładownia i węgiel wędrował dalej podziemnym taśmociągiem, ale na kolorowej panoramie niczego takiego nie widać. A może jednak było odgałęzienie do elektrowni? Do czego w takim razie służył tor wzdłuż brzegu, na jednym ze zdjęć Daniela sięgający aż za Poniatoszczaka?
 
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.780 13 0
#98
Bocznica zaczynała się zaraz od bramy za dworcem gdańskim , przecinała ulicę i łukiem , w prawo , wiodła w dół nad Wisłę , tam tory były położone równolegle z brzegiem rzeki, a gdzieś na wysokości obecnego Centrum Kopernika znów łukiem , w prawo, wznosiła się aż do elektrociepłowni.:)
Miejsce gdzie była brama, z wyjazdem za Dworcem Gdańskim, jest obecnie wyrażnie widoczne , ponieważ w miejscu gdzie była owa brama, dokładnie tak samo ustawiono ogrodzenie.
[DOUBLEPOST=1416068643][/DOUBLEPOST]Szkoda ,że nie pozostawiono tej bocznicy.. Była by niezwykłym obiektem zainteresowania, ale powódz w roku 1975 bodajże, podmyła tory i je zlikwidowano.
[DOUBLEPOST=1416069049,1416068393][/DOUBLEPOST]Oto jeszcze jedna bezcenna fotka z widocznym torem tuż przy zejściu nad Wisłę z trasy W-Z...:)

[DOUBLEPOST=1416069176][/DOUBLEPOST]...I kolejne, z torem odstawczym zakończonym kozłem oporowym...:)
 

Podobne wątki