• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stare warszawskie bocznice kolejowe

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
#41
WWWOOOOOOW :shock: :shock: :shock: :shock: .
Kolejka wąskotorowa do Radzymina :!: :!: :!:
Właśnie pamiętam ,że w niedzielne poranki z moim Tatą zawsze z Warszawy Wileńskiej jeździliśmy na przejażdżki - to akurat trochę jak przez mgłę sobie przypominam. :p :p :p
Straszna szkoda ,że tę kolejkę zlikwidowano..
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#44
słuchajcie a raczej czytajcie ...............nie wiem czy ten temat jest dobry by pisać o starym słupie.Jednak znajduje się on w rejonie dawnej stacji WARSZAWA GŁOWNA TOWAROWA .Ii innych bocznic.W rejonie tym znajdowały się przed wojną zakłady Elektrotrakcyjne PKP jak i fabryka Lippop.Nie chciałem zakładać odzielnego tematu a tylko ten zabytek ocalić od zapomnienia ,może kogoś zainspiruje do budowy modelu
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
#45
maniek2820 napisał(a):
Ciekawe informacje z praskiej strony :D ,w najbliższym czasie postaram się pofocić zjazd do dawnej chłodni ,,Morspolu'' w okolicy przystanku Warszawa Koło......
Tym bardziej że zaczeła się wymiana sygnalizatorów i kabli sbl. na szlaku wwa wola -warszawa Gdańska więc to już ostanie chwile przed wymianą nawierzchni i likwidacją od lat nie używanego rozjazdu
Pamiętam tę bocznicę doskonale, tym bardziej ,że na Kole się wychowałem i latałem tam popatrzeć jako dzieciak, jak SM30 i SM42 dowoziło tam wagony :) . Po drugiej stronie torów też była bocznica, która schodziła na dól do pobliskich zakładów , na terenie których pracowała SM03.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#46
witam ,ostatnio wybrałem się w miejsca za lok.ochota kiedyś często lubiłem tam bywać.Mam pytanie ,czy ktoś z kolegów wie coś jakie było pierwotne przeznaczenie budynku w km 4,5 na szlaku warszawa zachodnia -włochy .Chodzi mi o ten duży ,-mały to posterunek wartowniczo -obserwacyjny jakich tam pełno podobnie jak i schronów przeciwlotniczych.

P1070036.JPG P1070038.JPG P1070028.JPG
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#47
P1070350.JPG
P1070351.JPG
P1070352.JPG
P1070353.JPG
P1070354.JPG
P1070357.JPG
P1070356.JPG
P1070358.JPG
P1070359.JPG
P1070360.JPG
P1070349.JPG

Dziś pędząc rowerkiem do Ursusa w sprawach rodzinnych postanowiłem w drodze powrotnej odwiedzić tereny dawnych ZM URSUS .pOFOCIŁEM TROCHE TORÓW,NASTĘPNYM razem przyjrzę się starej pczęśći fabryki o przedwojennym rodowodzie.Na fotkach widoczne są używane czasami fragmenty dawnego zespołu bocznic na potrzeby kilku firm z ciężkim asortymentem oraz ENERGETYKI głownie węgiel
 

Załączniki

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#48
P1070359.JPG
zDJĘCIE WIADUKTU PRZEDSTAWIA TOR PROWADZĄCY DO STACJI Warszawa Odolany pod szlakiem Warszawa Gołąbki -WWA WŁOCHY.nA KOLEJNYCH UJĘCIACH tory manewrowe łączące zm ursus ze stacją Odolany
 

Załączniki

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#49
nowa siedziba Związku Zawodowego Maszynistów w przedwojennej kamienicy w Ursusie to też na swój spsób bocznica;).Jeszcze pare lat po wojnie nim wybudowano drugą pare torów na szlaku wawa -Pruszków ,pare metrów od tego budynku istniała bocznica dostepna dla okolicznej ludnośći P1070331.JPG P1070332.JPG P1070333.JPG P1070334.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.450 552 30
#51
Nie wiem, o czym pisał Dracula, ale to jest bocznica do elektrowni Powiśle (na lewym brzegu Wisły). W oddali widoczny most średnicowy, a za nim most Poniatowskiego.
 
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
#54
Tutaj właśnie, gdzie stoją na torach wagony i lokomotywy na bocznicy nad Wisłą, odbywały się najczęstsze spacery i wycieczki niedzielne z moim Tatą:p
Jakież to były cudne czasy:rolleyes:. Wspomnienia znów wracają.:love:.
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#55
Od ładowni znajdującej się na południe od p.o. W-wa Falenica była kiedyś bocznica prowadzącą jeśli się nie mylę wzdłuż ul. Bysławskiej do dwóch zakładów przemysłowych (dziś jakieś hurtownie). Tor przecinał ul. Patriotów i Derkaczy. Byłem w tamtej okolicy w 2008 r. i tory jeszcze wtedy się zachowały.
Położenie:
http://maps.geoportal.gov.pl/webcli...84.0996337278,479658.61196617846&variant=TOPO
Dziś na mapach gugla nie mogę dojrzeć nawet resztek torów w tej okolicy.

Zdjęcia z netu tej bocznicy:
https://plus.google.com/photos/106477524563872299645/albums/5609497637482244897?banner=pwa
http://www.gazetaecho.pl/ciekawy-wawer_56285
http://oelka.bikestats.pl/c,19159,Na-szlakach-dawnego-przemyslu,1.html

Może ktoś wie coś więcej na temat tej bocznicy? Może ktoś ma schemat torów? W sumie, wdzięczny materiał na makietę.[DOUBLEPOST=1385134152][/DOUBLEPOST]
Tutaj właśnie, gdzie stoją na torach wagony i lokomotywy na bocznicy nad Wisłą, odbywały się najczęstsze spacery i wycieczki niedzielne z moim tatą:p
Jakież to były cudne czasy:rolleyes:. Wspomnienia znów wracają.:love:.
W których latach jeszcze istniała ta bocznica do Elektrowni Powiśle? Za Gierka ją zlikwidowano?[DOUBLEPOST=1385134399,1385134066][/DOUBLEPOST]Przy okazji, polecam uwadze Kolegów tę stronę:
http://oelka.bikestats.pl/c,18339,Kolejowe-klimaty,4.html
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
#56
bocznica prowadzącą jeśli się nie mylę wzdłuż ul. Bysławskiej do dwóch zakładów przemysłowych (dziś jakieś hurtownie). Tor przecinał ul. Patriotów i Derkaczy.
Doskonale pamiętam tą bocznicę - parowóz wstawiał wagony tylko do skrzyżowania z ulicą Młodą - tu był punkt zdawczo-odbiorczy. Mnie utkwiły w pamięci platformy załadowane deskami, które z punktu zdawczo-odbiorczego do zakładu drzewnego były przeciągane końmi lub ciągnikiem
Byłem w tamtej okolicy w 2008 r. i tory jeszcze wtedy się zachowały.
Latem 2013 roku zniknęły z ulicy Młodej. Widoczne są jeszcze w okolicach pętli autobusowej na ul. Bysławskiej.

W sumie, wdzięczny materiał na makietę.
Bardzo wdzięczny - ale z Ty2 wstawiającym na punkt zdawczo-odbiorczy i dalej z konikiem. A - Ty2 powinien mieć małe drzwi dymnicy .... ex SŻD.
W których latach jeszcze istniała ta bocznica do Elektrowni Powiśle? Za Gierka ją zlikwidowano?
Za Gierka to ją najpierw wydłużono w okolice Mostu Poniatowskiego - dostarczano materiały do budowy Mostu Łazienkowskiego a następnie zlikwidowano.
 
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
#57
Tę bocznicę nad Wisłą zlikwidowano około 1975-6 roku, po wielkiej powodzi , która prawe doszczętnie podmyła tory. Na wysokości Mostu Śląsko-Dąbrowskiego, tory były wygięte w "chińskie" "S".....
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#58
Doskonale pamiętam tą bocznicę - parowóz wstawiał wagony tylko do skrzyżowania z ulicą Młodą - tu był punkt zdawczo-odbiorczy. Mnie utkwiły w pamięci platformy załadowane deskami, które z punktu zdawczo-odbiorczego do zakładu drzewnego były przeciągane końmi lub ciągnikiem

Latem 2013 roku zniknęły z ulicy Młodej. Widoczne są jeszcze w okolicach pętli autobusowej na ul. Bysławskiej.

Bardzo wdzięczny - ale z Ty2 wstawiającym na punkt zdawczo-odbiorczy i dalej z konikiem. A - Ty2 powinien mieć małe drzwi dymnicy .... ex SŻD.

Za Gierka to ją najpierw wydłużono w okolice Mostu Poniatowskiego - dostarczano materiały do budowy Mostu Łazienkowskiego a następnie zlikwidowano.
Dziękuję za tak wyczerpujące dane. Czy w IV epoce ta bocznica w Falenicy przy Bysławskiej była jeszcze czynna? Kiedy zamknięto na niej ruch? Czy Kolega ma jakiś schemat tej bocznicy albo może takowy odtworzyć z pamięci i autopsji?

Wstawiam jeszcze linki do zdjęć bocznicy w Falenicy z netu:
http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=4871&okno=galeria&&photoid=61956
http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=4871&okno=galeria&&photoid=61955
http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=4871&okno=galeria&&photoid=65144[DOUBLEPOST=1385141544][/DOUBLEPOST]
Tę bocznicę nad Wisłą zlikwidowano około 1975-6 roku, po wielkiej powodzi , która prawe doszczętnie podmyła tory. Na wysokości Mostu Śląsko-Dąbrowskiego, tory były wygięte w "chińskie" "S".....
Czy do końca jej istnienia obsługiwały ją bezpaleniskowe tendrzaki z przebudowanych TKi3? Jakie loki pracowały tam za Gierka?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
#59
Kiedy zamknięto na niej ruch? Czy Kolega ma jakiś schemat tej bocznicy albo może takowy odtworzyć z pamięci i autopsji?
Tego dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się, że na początku lat siedemdziesiątych już tam nic nie jeździło. Zapytam Kolegi, który w tym okresie pracował w MD Wschodnia i później Praga może On będzie lepiej pamiętał.
Tak jak napisałem we wcześniejszym poście - nie pamiętam aby bocznica obsługiwała dwa zakłady. Ja pamiętam tylko ten zakład drzewny ale nie pamiętam tamtejszego układu torowego na terenie zakładu. Przypuszczam, że był tam tylko jeden tor. Za moich czasów cegielni już nie było.
Czy do końca jej istnienia obsługiwały ją bezpaleniskowe tendrzaki z przebudowanych TKi3? Jakie loki pracowały tam za Gierka?
Bezogniowe obsługiwały bocznicę do EC Powiśle, natomiast tą odnogę zdaje się, że już SM42.
Falenica.jpg
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#60
Tego dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się, że na początku lat siedemdziesiątych już tam nic nie jeździło. Zapytam Kolegi, który w tym okresie pracował w MD Wschodnia i później Praga może On będzie lepiej pamiętał.
Tak jak napisałem we wcześniejszym poście - nie pamiętam aby bocznica obsługiwała dwa zakłady. Ja pamiętam tylko ten zakład drzewny ale nie pamiętam tamtejszego układu torowego na terenie zakładu. Przypuszczam, że był tam tylko jeden tor. Za moich czasów cegielni już nie było.

Bezogniowe obsługiwały bocznicę do EC Powiśle, natomiast tą odnogę zdaje się, że już SM42.
Zobacz załącznik 155073
Dziękuję za odpowiedź! Czy w pkt. zdawczo-odbiorczym była jakaś mijanka? Jeśli pojawią się dalsze info, proszę koniecznie je wpisać w tym wątku.
 

Podobne wątki