Fotki ze strony Pani Jarosińskiej: "Ośrodek Karta"...
Dokładnie tak samo spacerowałem kiedyś tędy z Tatą
Cytat ze strony
http://forum.gazeta.pl/forum/w,437,62488582,,Szlabany_na_Targowej.html?v=2
o tejże bocznicy:
"
Rok dociągnięcia bocznicy do Elektrowni skasujcie
Odpowiedz
ryszard.maczewski 22.05.07, 11:39
Mam potwierdzenie daty dociągnięcia bocznicy kolejowej do Elektrowni:
W monografii samorządu warszawskiego wydanej przez Magistrat m. st. Warszawy w
1928 zatytułowanej:
"Warszawa - Ku upamiętnieniu Dziesięciu Lat Samorządu Stolicy w Niepodległej
Polsce 1918-1928"
na stronie 345 można przeczytać:
"Węgiel dowożono początkowo furmankami, potem węglarkami tramwajowymi, wreszcie
w 1923 doprowadzono na teren bocznicę kolejową, podprowadzając ją do samych
kotłowni i zbiornika węglowego"
Niestety nie wyjaśnia to, czy autor miał na myśli całą bocznicę od Dworca
Gdańskiego, czy tylko wykonanie rozjazdu od bocznicy prowadzącej do mostu
Poniatowskiego.
I to oczywiście zgadza się z tym, co napisałeś o dworcu Towarowym i bocznicy. W
skrócie dowóz węgla do Elektrowni wyglądał następująco:
- najpierw furmanki konne, potem konie poszły na wojnę
- 1916-1923 węglarki tramwajowe z dworca Towarowego - tor tramwajowy na Tamce
widać na tym zdjęciu: www.warszawa1939.pl/strona.php?kod=tamka_a
- 1923-1974 węglarki kolejowe bocznicą z dworca Gdańskiego wzdłuż Wisły.
Dokładnie tak samo spacerowałem kiedyś tędy z Tatą
Cytat ze strony
http://forum.gazeta.pl/forum/w,437,62488582,,Szlabany_na_Targowej.html?v=2
o tejże bocznicy:
"
Rok dociągnięcia bocznicy do Elektrowni skasujcie
Odpowiedz
ryszard.maczewski 22.05.07, 11:39
Mam potwierdzenie daty dociągnięcia bocznicy kolejowej do Elektrowni:
W monografii samorządu warszawskiego wydanej przez Magistrat m. st. Warszawy w
1928 zatytułowanej:
"Warszawa - Ku upamiętnieniu Dziesięciu Lat Samorządu Stolicy w Niepodległej
Polsce 1918-1928"
na stronie 345 można przeczytać:
"Węgiel dowożono początkowo furmankami, potem węglarkami tramwajowymi, wreszcie
w 1923 doprowadzono na teren bocznicę kolejową, podprowadzając ją do samych
kotłowni i zbiornika węglowego"
Niestety nie wyjaśnia to, czy autor miał na myśli całą bocznicę od Dworca
Gdańskiego, czy tylko wykonanie rozjazdu od bocznicy prowadzącej do mostu
Poniatowskiego.
I to oczywiście zgadza się z tym, co napisałeś o dworcu Towarowym i bocznicy. W
skrócie dowóz węgla do Elektrowni wyglądał następująco:
- najpierw furmanki konne, potem konie poszły na wojnę
- 1916-1923 węglarki tramwajowe z dworca Towarowego - tor tramwajowy na Tamce
widać na tym zdjęciu: www.warszawa1939.pl/strona.php?kod=tamka_a
- 1923-1974 węglarki kolejowe bocznicą z dworca Gdańskiego wzdłuż Wisły.