Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Nie - bocznica od st. Falenica do zakładu była jednotorowa. Parowóz wstawiał wagony na tor między ulicami Patriotów i Młodej /punkt zdawczo-odbiorczy/ a stamtąd zabierał je ciągnik bądź koniki.
Tak, to widać na mapce z poprzedniej strony forum. Czy gdy likwidowano kolejkę wąskotorową, to zdemontowano krzyżówkę z torem bocznicy biegnącej przez ul. Bysławską, czy zostawiono? Czy w tym miejscu jeszcze coś się dziś ostało?
Nie, nic nie pozostało. Trzeba się domyślić i wtedy można sobie wyobrazić jak to kiedyś było. Z wąskich torów pozostał tylko w tym miejscu budynek stacji Falenica.
Nie, nic nie pozostało. Trzeba się domyślić i wtedy można sobie wyobrazić jak to kiedyś było. Z wąskich torów pozostał tylko w tym miejscu budynek stacji Falenica.
Czas odświeżyć ten wątek. Poniżej zdjęcia z historycznej już, ostatniej bocznicy na Służewcu Przemysłowym, która była czynna do ok. 2012-2013 r. (ładownia kruszyw). Składała się z 3 ślepych torów po ok. 300-350 m długości i małej szopy na manewrówkę. Patrząc, ile tam buduje się, zapewne wkrótce podzieli los okolicy (miejsce raczej nie jest super ze względu na hałas od lotniska, obwodnicy i linii radomskiej):
Tak, to widać na mapce z poprzedniej strony forum. Czy gdy likwidowano kolejkę wąskotorową, to zdemontowano krzyżówkę z torem bocznicy biegnącej przez ul. Bysławską, czy zostawiono? Czy w tym miejscu jeszcze coś się dziś ostało?
Jako ze jestem mieszkańcem Falenicy to do tego tematu pragnę dodać ze z młodości pamietam ze po tartaku na tym miejscu powstała betoniarnia. I pamietam na tej bocznicy wagony silosy do cementu.
Poza tym na samej rampie w Falenicy odbywał sie rozładunek wagonow do zakładów poligraficznych na Oleckiej itransportow samochodów do salonu Toyoty w Radości.
o tartaku na tym miejscu powstała betoniarnia. I pamietam na tej bocznicy wagony silosy do cementu.
Poza tym na samej rampie w Falenicy odbywał sie rozładunek wagonow do zakładów poligraficznych na Oleckiej itransportow samochodów do salonu Toyoty w Radości.
Niedużo zostało.
W Falenicy oprócz 2 torów głównych były 3 tory bocznicowe i odgałęzienie na bocznica tartaku.
W tej chwili jedna bocznica jest zelektryfikowana i sporadycznie użytkowana wraz z torem mijankowym na stacji.
Na stronie http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Warszawa_Falenica
Widać schemat stacji już po likwidacji bocznicy i trzeciej z bocznic po dolnej stronie planu.
Kiedyś na końcu tych dwu bocznic była mała nastawnia i chyba tor wyciągowy, ale jedyny ślad to zarośnięty koziołek oporowy.
A teraz zdjęcia
Jako ze jestem mieszkańcem Falenicy to do tego tematu pragnę dodać ze z młodości pamietam ze po tartaku na tym miejscu powstała betoniarnia. I pamietam na tej bocznicy wagony silosy do cementu.
Poza tym na samej rampie w Falenicy odbywał sie rozładunek wagonow do zakładów poligraficznych na Oleckiej itransportow samochodów do salonu Toyoty w Radości.
Choć była o tym mowa wcześniej w tym wątku, ale czy na terenie tego tartaku, a potem betoniarni, były jakieś rozjazdy? Wydawało mi się, analizując zdjęcia z geoportalu, że obok siebie znajdowały się tam dwa zakłady przemysłowe z dostępem do sieci kolejowej. Czyżby tor się rozwidlał? A może się mylę...?