• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stare warszawskie bocznice kolejowe

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#61
Nie - bocznica od st. Falenica do zakładu była jednotorowa. Parowóz wstawiał wagony na tor między ulicami Patriotów i Młodej /punkt zdawczo-odbiorczy/ a stamtąd zabierał je ciągnik bądź koniki.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#64
A ... zapomniałem o najważniejszym - bocznica krzyżowała się z torem kolei Warszawa Most-Karczew.
Tak, to widać na mapce z poprzedniej strony forum. Czy gdy likwidowano kolejkę wąskotorową, to zdemontowano krzyżówkę z torem bocznicy biegnącej przez ul. Bysławską, czy zostawiono? Czy w tym miejscu jeszcze coś się dziś ostało?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#65
Nie, nic nie pozostało. Trzeba się domyślić i wtedy można sobie wyobrazić jak to kiedyś było. Z wąskich torów pozostał tylko w tym miejscu budynek stacji Falenica.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#67
Nie, nic nie pozostało. Trzeba się domyślić i wtedy można sobie wyobrazić jak to kiedyś było. Z wąskich torów pozostał tylko w tym miejscu budynek stacji Falenica.
A propos bocznicy normalnotorowej w Falenicy, zarys jej torów ostał się jeszcze w geoportalu:

http://maps.geoportal.gov.pl/webcli...364.4867670683,479606.0195872296&variant=ORTO[DOUBLEPOST=1386409147][/DOUBLEPOST]
A ja będę wdzięczny o wszelkie info.kto jest obecnym właścicielem tej bocznicy
Cz y coś się wyjaśniło ws. tej bocznicy, bo też mnie zainteresowała. Nie widać za dobrze na starych zdjęciach z geoportalu, ale wydaje mi się, że za tunelem tor jest czymś zastawiony (ułożonymi podkładami?):
http://maps.geoportal.gov.pl/webcli...88.3348616754,496883.06038367655&variant=ORTO[DOUBLEPOST=1386409292,1386408865][/DOUBLEPOST]Ale, czy w głębi tej bocznicy aby nie jedzie stonka?
http://maps.geoportal.gov.pl/webcli...085.3540324989,496094.2608980159&variant=ORTO
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.725 141 0
#70
Nie widać za dobrze na starych zdjęciach z geoportalu, ale wydaje mi się, że za tunelem tor jest czymś zastawiony (ułożonymi podkładami?):

Ale, czy w głębi tej bocznicy aby nie jedzie stonka?
Jak zatem dostała się przez te podkłady :D
p.s. żart.

Bocznica jest nadal uzytkowana, naoczni świadkowie mieszkający opodal mostu nad kanałkiem meldują o jeżdżącej tam czasem stonce
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#71
Mama topo z geoportalu wskazuje, że ta bocznica obsługiwała kilka zakładów przemysłowych -- w PRLu. Ciekawe, ile konkretnie dziś obsługuje?
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#72
Czy ktoś się orientuje, czy bocznica wychodząca po północnej stronie EC Kawęczyn jest jeszcze czynna? Położenie:
http://www.flashearth.com/?lat=52.271882&lon=21.123626&z=18.2&r=0&src=msa

Z innych ciekawostek: opodal, obok p.o. Rembertów, jest bocznica mat. budowlanych:
http://www.flashearth.com/?lat=52.257932&lon=21.149028&z=18.1&r=0&src=msl

Albo mnie wzrok myli, albo w Wesołej są resztki byłych bocznic wojskowych:
http://www.flashearth.com/?lat=52.259382&lon=21.233574&z=17.9&r=0&src=msl
Według geoportalu te bocznice ciągną się z Rembertowa aż po Sulejówek:
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/default.aspx?crs=EPSG:2180&bbox=647489.578125,488072.9296875,656695.828125,492797.9296875&variant=RASTER

W pobliskim Lesie Rembertowskim też jest bocznica z gigant pętlą. Geoportal z wiadomych względów cenzuruje ją:
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/default.aspx?crs=EPSG:2180&bbox=645982.15625,488524.8828125,648283.71875,489706.1328125&variant=ORTO
Wjazd ma od ul. Płatnerskiej.

W pobliskiej Zielonce też jest taka martwa bocznica:
http://www.flashearth.com/?lat=52.302093&lon=21.168246&z=17.9&r=0&src=msl
http://maps.geoportal.gov.pl/webcli...25,652424.34375,497504.5703125&variant=RASTER
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#73
Czas odświeżyć ten wątek. Poniżej zdjęcia z historycznej już, ostatniej bocznicy na Służewcu Przemysłowym, która była czynna do ok. 2012-2013 r. (ładownia kruszyw). Składała się z 3 ślepych torów po ok. 300-350 m długości i małej szopy na manewrówkę. Patrząc, ile tam buduje się, zapewne wkrótce podzieli los okolicy (miejsce raczej nie jest super ze względu na hałas od lotniska, obwodnicy i linii radomskiej):

DSC04297

DSC04299

DSC04310

DSC04313

DSC04334

DSC04320
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#74
Tak, to widać na mapce z poprzedniej strony forum. Czy gdy likwidowano kolejkę wąskotorową, to zdemontowano krzyżówkę z torem bocznicy biegnącej przez ul. Bysławską, czy zostawiono? Czy w tym miejscu jeszcze coś się dziś ostało?
Jako ze jestem mieszkańcem Falenicy to do tego tematu pragnę dodać ze z młodości pamietam ze po tartaku na tym miejscu powstała betoniarnia. I pamietam na tej bocznicy wagony silosy do cementu.
Poza tym na samej rampie w Falenicy odbywał sie rozładunek wagonow do zakładów poligraficznych na Oleckiej itransportow samochodów do salonu Toyoty w Radości.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#76
o tartaku na tym miejscu powstała betoniarnia. I pamietam na tej bocznicy wagony silosy do cementu.
Poza tym na samej rampie w Falenicy odbywał sie rozładunek wagonow do zakładów poligraficznych na Oleckiej itransportow samochodów do salonu Toyoty w Radości.
Postaram sie obfotografowac to co pozostało.
Czekamy na zdjęcia.
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#77
Niedużo zostało.
W Falenicy oprócz 2 torów głównych były 3 tory bocznicowe i odgałęzienie na bocznica tartaku.
W tej chwili jedna bocznica jest zelektryfikowana i sporadycznie użytkowana wraz z torem mijankowym na stacji.
Na stronie
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Warszawa_Falenica
Widać schemat stacji już po likwidacji bocznicy i trzeciej z bocznic po dolnej stronie planu.
Kiedyś na końcu tych dwu bocznic była mała nastawnia i chyba tor wyciągowy, ale jedyny ślad to zarośnięty koziołek oporowy.
A teraz zdjęcia
 

Załączniki

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#80
Jako ze jestem mieszkańcem Falenicy to do tego tematu pragnę dodać ze z młodości pamietam ze po tartaku na tym miejscu powstała betoniarnia. I pamietam na tej bocznicy wagony silosy do cementu.
Poza tym na samej rampie w Falenicy odbywał sie rozładunek wagonow do zakładów poligraficznych na Oleckiej itransportow samochodów do salonu Toyoty w Radości.
Choć była o tym mowa wcześniej w tym wątku, ale czy na terenie tego tartaku, a potem betoniarni, były jakieś rozjazdy? Wydawało mi się, analizując zdjęcia z geoportalu, że obok siebie znajdowały się tam dwa zakłady przemysłowe z dostępem do sieci kolejowej. Czyżby tor się rozwidlał? A może się mylę...?
 

Podobne wątki