Dodam może, że przedstawiona wyżej fotografia SM41-65 w Kuźnicy, 1963 r. była kiedyś zamieszczona na forum węgierskim z dodatkowym opisem, że jest to lokomotywa typu 
DVM2-14.
Poniżej kolejna „porcja” fotografii z węgierskiego forum, sprzed 6-8 lat. Może niektóre były już prezentowane w Temacie, ale tak na szybko trudno mi to ocenić. W opisach zamieszczam informacje jakie były podane przy zdjęciach (przetłumaczone z węgierskiego), być może nie koniecznie odzwierciedlające stan faktyczny. W przypadku wyłapania błędów, proszę o podzielenie się informacją na Forum.
1. 
SM40-10 typu 
DVM2-4 zbudowana w 1958 r. (Zdjęcie wydaje się być skanem z jakiegoś czasopisma / książki 

).
	
		
	
	
		
		
	
	
	
2. 
SM41-04 typu 
DVM2-10 o nr fabrycznym 507. Fabryka Ganz-MAVAG, Budapeszt 1961 r.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
3. 
SM41-05 na przystani promowej w Świnoujściu. 1965 r. Fot. PAP. (tu mam wątpliwości, co do roku zrobienia fotografii – 1965, wydaje mi się, że to czasy późniejsze).
	
		
	
	
		
		
	
	
	
4. 
SM41-42 typu 
DVM2-11 w 1962 r.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
5. 
SM41-121 typu 
DVM2-26 w Poznaniu. 1970 r. (Wydaje mi się, że to teren Międzynarodowych Targów Poznańskich. Zdjęcie nabiera dodatkowych „smaczków” poprzez pojazdy kołowe jakie można na nim dostrzec, w tym Star 25, furgon na bazie Stara 20, za nim Nysa (?), a w dali Czechosłowacka Škoda-LIAZ z rodziny 706 RT/RTS, jakiś traktor – made in ZSRR ? (MTZ ?), oraz ciężarówka z wysuniętą maską – niby widok jakiś znany, coś jak GAZ 53, ale one nie miały przedniej szyby dwudzielnej... nic mi do głowy nie przychodzi).
	
		
	
	
		
		
	
	
	
6. 
SM41-155 z pociągiem roboczym. Poznań. 26.07.1991 r.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
7. 
SM41-204 typu 
DVM2-31. Zdjęcie opisane jako tysięczna lokomotywa spalinowa wyprodukowana przez Ganz-MÁVAG. Budapeszt, 1966 r. Zdjęcie fabryczne.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
8. 
SM41-204 typu 
DVM2-31, uroczystości zbudowania tysięcznej lokomotywy spalinowej przez Ganz-MÁVAG, w tle lokomotywa MÁV serii M40.0, typu DVM8-1. Hala fabryczna w Budapeszcie w sierpniu 1966 r. Fotografia jest bardzo podobna to tej zamieszczonej we wpisie 
#1.048, na której jest ta sama uroczystość. Wynika z tego, że tam również jest SM41-204. 
	
		
	
	
		
		
	
	
	
9. Wyprodukowana w 1968 r. 
SM41-242 typu 
DVM2-43 w lokomotywowni Gniezno, 3.06.1990 r. fot. Peter Hautzinger.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
10. 
SM41-248 i 
SM41-255 w Szczecinie. 1991 r.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
11. 
SM41 z pługiem odśnieżnym 
411S-54 w 1979 r.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
12. 
SM41 razem z 
SM42 na stacji Kulin Kłodzki. 1980 r.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
Warto zwrócić uwagę na to, że Węgrzy dość dokładnie opisują typy (a właściwie podtypy) DVM2 w przypadku SM40 jako DVM2-4, a wśród SM41 występuje co najmniej sześć podtypów DVM2-10,  DVM2-11,  DVM2-14, DVM2-26,  DVM2-31,  DVM2-43. U nas generalnie przyjęło się (chyba błędnie 

), że SM40 to typ DVM2, a SM41 należą do typu DVM2-2.
Kolejne cztery zdjęcia przedstawiają wagony silnikowe produkcji węgierskiej.
13. 
SN61-11 w 1960 r. wg opisu na stacji w Budapeszcie, ale mam wątpliwość co do tej lokalizacji, bo pudło wagonu raczej nie wskazuje, że jest on fabrycznie nowy. Chyba, że po okresie próbnym, został zwrócony w celu dokonania jakiejś naprawy.
	
		
	
	
		
		
	
	
	
14 – 16. Ostatnie trzy zdjęcia opisane były jako wagony serii 
MsCmix 90100, później 
SN52 i zrobione zostały na terenie fabryki Ganz w Budapeszcie w 1954 i 1956 r.