• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.951 122 22
Fragment strony z książki "PKP na Dolnym Śląsku" wydanej w 1946 r.
Na zdjęciu, jak mnie wzrok nie myli, lokomotywa typu Köf II (Baureihe Kö II), z orłem na boku kabiny.

Zobacz załącznik 715486
Zdjęcie to pojawiło się kiedyś na forum dwukrotnie w innym wątku:
http://forum.modelarstwo.info/threa...m01-köf-ii-wg-oznaczenia-nim.2747/post-642635
http://forum.modelarstwo.info/threa...m01-köf-ii-wg-oznaczenia-nim.2747/post-584606
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
EU05-14, brak daty, Kutno?
Tak, to Kutno. A najciekawszy jest opis: Pociąg z lokomotywą spalinową stojący przy peronie. Przy wszystkich zdjęciach Tadeusza Sumińskiego z elektrowozami (a jest ich parę, również z ET21) w opisie jest mowa o lokomotywie spalinowej. Ale dla mnie najciekawsze są zdjęcia Pm2-8. Też jest ich kilka, choć niestety, na żadnym nie widać całego parowozu. Ale ciekawe jest to, że są to rzadkie zdjęcia tego parowozu przed wymianą kotła albo przynajmniej osprzętu. I nie chodzi tu o polską aparaturę, jak zawory bezpieczeństwa czy prądnica, a wersję budowy. Na tych zdjęciach wyraźnie jest kocioł starego typu, z pierwszej serii produkcyjnej, podczas gdy na późniejszych widać już kocioł w nowszej wersji, charakterystyczny dla tzw. serii przejściowej i ostatniej.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
477 1 0
W ówczesnej Hucie imienia Lenina lokomotywy spalinowe miały oznaczenia z literą "S" na początku a poszczególne serie miały przydzielone grupy numerów. SM41 miały numery od 100 do 199 a czeskie T669 zaczynały się od 200. parowozy nie miały litery przed numerem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
Nie wiem, kiedy przebudowano Pm2-8, ale część zdjęć Tadeusza Sumińskiego jest chyba datowana na 1961 rok. Inne znane mi zdjęcia Pm2-8 ze starym kotłem pochodzą z 1968 i 69 roku (to z 1969 też było zrobione w Kutnie), więc przebudowa musiała nastąpić na przełomie lat 1960. i 70., bo w latach 1974-78 parowóz miał już inny kocioł (osprzęt).
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.859 37 1
W ówczesnej Hucie imienia Lenina lokomotywy spalinowe miały oznaczenia z literą "S" na początku a poszczególne serie miały przydzielone grupy numerów. SM41 miały numery od 100 do 199 a czeskie T669 zaczynały się od 200. parowozy nie miały litery przed numerem.
a od 300 SM30, od 400 SM42. ( m in na obecnej sieci kolejowe znalazły się takie lokomotywy jak np. SM42-411, SM30-310, które pochodza z tej Huty)
 
Reakcje
2 0 1
Czy w rozkładzie jazdy 1969/1970 pociąg osobowy relacji Bydgoszcz - Główna - Częstochowa Osobowa prowadzony był 3xEN57 bo wpisane jest że prowadzony był EZT i czy po elektryfikacji linii z Bydgoszczy do Gdyni pociągi osobowe z Bydgoszczy do Gdańska również były prowadzone 3xEN57 czy 2xEN57?
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.782 402 7
Dobrze pamiętam tamte czasy. A większość pociągów kursujących po magistrali węglowej była prowadzona w zestawieniu 3xEN57. Po elektryfikacji z Bydgoszczy do Gdyni - przez prawie pół wieku - to zestawienie było standardem. Pamiętam że jeszcze pod koniec lat 80 zdarzyło mi się jechać kilka razy 3xEN57 w relacji Zduńska Wola Karsznice - Gdynia.
Ponadto PKP w okresie swojej "świetności" potrafiło uruchomić pociąg relacji Gdynia - Mysłowice via Bydgoszcz, Poznań, Ostrów Wlkp. - w tym zestawieniu :eek:...
 
K

KNG

Gość
Trochę literatury do działu:
1 - nie dotyczy - Wykaz charakterystyk jednostek taboru kolejowego - nie dotyczy
2 - Józef Fijałkowski, Wiktor Kowalewski - Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych - Wydawnictwa Komunikacyjne
3 - Józef Fijałkowski, Wiktor Kowalewski - Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych - Wydawnictwa Komunikacyjne
4 - Józef Fijałkowski, Wiktor Kowalewski - Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych - WKŁ
5 - nie dotyczy - Instrukcja obsługi lokomotywy spalinowej 409Da - nie dotyczy
6 - nie dotyczy - Instrukcja obsługi żurawia EDK 80/2 - nie dotyczy
7 - nie dotyczy - Katalog części zamiennych autobusu szynowego typu SA 101, SA 121, SA 102A, SA111, SA 102B – Tom I - nie dotyczy
8 - nie dotyczy - Katalog części zamiennych autobusu szynowego typu SA 101, SA 121, SA 102A, SA111, SA 102B – Tom III - nie dotyczy
9 - Jan Obrębski - Lokomotywy spalinowe serii SM03 (Ls150, 2Ls150) – wydanie I - WKŁ
10 - Jan Obrębski - Lokomotywy spalinowe serii SM03 (Ls150, 2Ls150) – wydanie II - WKŁ
11 - nie dotyczy - Tymczasowa instrukcja konserwacji lokomotywy SM15 - nie dotyczy
12 - Zdzisław Walbiner - Lokomotywa spalinowa serii SM30 - WKŁ
13 - Stanisław Bolewski - Lokomotywy spalinowa serii SM40 SM41 – wydanie II - WKŁ
14 - nie dotyczy - Katalog uszczelnień i połączeń gumowych dla lokomotyw SM40, SM41 - nie dotyczy
15 - nie dotyczy - Dokumentacja przeglądów okresowych lokomotyw serii SM41 – Tom I - nie dotyczy
16 - nie dotyczy - Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii SM41 – wydanie I - nie dotyczy
17 - nie dotyczy - Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii SM41 – wydanie II - nie dotyczy
18 - Stanisław Bolewski, Edward Kowalczyk - Lokomotywy spalinowe serii SM42 i SP42 – wydanie III - WKŁ
19 - Ryszard Krause, Roman Meissner - Wagony spalinowe SN61 - WKŁ
20 - nie dotyczy - Obsługa i utrzymanie wagonu spalinowego serii SN61 - nie dotyczy
21 - nie dotyczy - Instrukcja obsługi i konserwacji 4-osiowych wagonów spalinowych SN61-502 – SN61-511 – Tom I - nie dotyczy
22 - nie dotyczy - Instrukcja obsługi i konserwacji 4-osiowych wagonów spalinowych SN61-502 – SN61-511 – Tom VII - nie dotyczy
23 - Stanisław Piątek, Stefan Węclewski, Jerzy Żałopa - Lokomotywy spalinowe serii SP45 i SU46 – wydanie II - WKŁ
24 - Jan Gronowicz, Jan Obrębski - Lokomotywa spalinowa serii ST43 – wydanie I - WKŁ
25 - Jan Gronowicz, Jan Obrębski - Lokomotywa spalinowa serii ST43 – wydanie III - WKŁ
26 - nie dotyczy - Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii ST43 – Tom I - nie dotyczy
27 - nie dotyczy - Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii ST43 – Tom II - nie dotyczy
28 - nie dotyczy - Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii ST43 – Tom III - nie dotyczy
29 - nie dotyczy - Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii ST43 – Tom IV - nie dotyczy
30 - nie dotyczy - Catalogul pieselor de schimb pentru locomotiva diesel electrica Co Co 2100 CP – Volomul V (j. rumuński) - nie dotyczy
31 - Emilian Domański, Zdzisław Ożóg - Lokomotywy spalinowe serii ST44 - WKŁ
32 - nie dotyczy - Тепловозы типа М62 (j.rosyjski) - nie dotyczy
33 - nie dotyczy - Książka trakcyjna pojazdu ST44-156 i inne - nie dotyczy
34 - nie dotyczy - Dokumentacja techniczno-ruchowa wózek motorowy WM-5 - nie dotyczy
35 - Henryk Skwarka - Podstawowe opisy i schematy obwodów elektrycznych lokomotyw serii EP09 – część I – opisy
36 - Jerzy Sikorski, Tadeusz Tajer - Lokomotywa elektryczna ET21 – wydanie II
37 - Jerzy Sikorski, Tadeusz Tajer - Lokomotywa elektryczna ET21 – wydanie IV
38 - Stanisław Mazurek, Bogdan Kurpanik - Podstawy obsługi lokomotywy elektrycznej serii ET22
39 - nie dotyczy - ET40 – opis części elenktycznej
40 - nie dotyczy - ET40 – instrukcja obsługi
41 - Henryk Maciszewski, Jerzy Pawlus, Stanisław Sumiński - Lokomotywy elektryczne serii EU06 i EU07
42 - Emilian Domański, Edward Kowalczyk, Janusz Skoniecki - Elektryczne zespoły trakcyjne serii EW55 i EN57 – wydanie II
43 - Emilian Domański, Mieczysław Świtalski - Elektryczne pojazdy trakcyjne – wydanie II

No i trochę literatury jeszcze przede mną.

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
477 1 0
Dobrze pamiętam tamte czasy. A większość pociągów kursujących po magistrali węglowej była prowadzona w zestawieniu 3xEN57. Po elektryfikacji z Bydgoszczy do Gdyni - przez prawie pół wieku - to zestawienie było standardem. Pamiętam że jeszcze pod koniec lat 80 zdarzyło mi się jechać kilka razy 3xEN57 w relacji Zduńska Wola Karsznice - Gdynia.
Ponadto PKP w okresie swojej "świetności" potrafiło uruchomić pociąg relacji Gdynia - Mysłowice via Bydgoszcz, Poznań, Ostrów Wlkp. - w tym zestawieniu :eek:...
Gdynia - Mysłowice przez Poznań, Ostrów Wlkp. w składzie 3 EN57 kursował od zmiany rozkładu do połowy września, potem wracał skład wagonowy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.721 65 3
Też kojarzę pociąg Gliwice Gdynia zestawiony z 3 EN57. Nie odważyłem się nim tam jechać ;).
 

Podobne wątki