• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Pamiętajmy o różnicach pomiędzy wczesną stonką a tą która już jest w sprzedaży, a są to między innymi kształt ramy, brak środkowego reflektora czy inne wózki.Początkowy okres produkcji czyli te kilkanaście lat to tylko 2 schematy malowania a to za mało.Potem rynek się nasyci i do widzenia, i nie pomoże po 5 przydziałów do każdego schematu bo nie ma tylu modelarzy.Druga wersja przez prawie 40 lat ma dużo więcej malowań, ale mamy za to tanią, dużo łatwiejszą bazę do przebudowy.Może kiedyś,a jeżeli c na zadne isprawhodzi o wpis ten wyżej bo dopiero teraz go widzę to do poprawki jest chyba rama,a jeżeli przez reflektor i tak trzeba budę pomalować to jakie to ułatwienie?Za te różnice w cenie można samemu ten reflektor usunąć
[DOUBLEPOST=1485897498,1485896163][/DOUBLEPOST]Ale apetytu mi narobiliście na takie właśnie malowanie,kusić to wy umiecie:LOL:
No właśnie, to do którego egzemplarza była 1 wersja?
A poza tym, z tego co piszesz, to wychodzi, że pierwsza wersja posłużyła kilkanaście lat, i tyle. I na żadne inne malowania się nie załapała?
 

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
440 4 0
Kolega raf_oct jest bardzo młody i po prostu nigdy nie widział w realu lokomotyw tak malowanych, więc nie czuje do tego malowania sentymentu i po prostu raziła by Go lokomotywa tak pomalowana stojąca na makiecie
Widzę że zostałem nie zrozumiany więc precyzuję, fascynuje mnie dawna kolej, i jednym z głównych sposobów jej poznania jest właśnie modelarstwo kolejowe,poznania kolei której osobiście na własnej skórze nie poznałem.Może nie precyzyjnie się wyraziłem ale mianem okropnego nazwałem współczesne malowania dla lokomotyw z jednym reflektorem(szczyt brzydoty - PTK Zabrze:confused:). Jeżeli chodzi o współczesną kolej to idę i w 1do 1szystko mam to do czego mi małe;). Według mnie malowanie w żółte pasy jest najlepszym z możliwych, o czym z resztą już tutaj pisałem.To tylko kwestia czasu aż przebuduję sobie model do takiego właśnie malowania
No właśnie, to do którego egzemplarza była 1 wersja?
A poza tym, z tego co piszesz, to wychodzi, że pierwsza wersja posłużyła kilkanaście lat, i tyle. I na żadne inne malowania się nie załapała?
Koledzy już pisali że do numeru 520,a co do dwóch malowań to przyznaję się do błędu, były jeszcze 2 inne jeżeli chodzi o wczesny okres produkcji ale ile maszyn było na takie malowane? Też chciałbym wiedzieć.Nie chciałbym uchodzić za .......... :ROFL::ROFL::ROFL:.........jakiś autorytet w tej dziedzinie.
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Reakcje
5.684 35 2
Z dedykacją dla @Zvolack ;)
Koniec śmiechów chichów.
Normalnotorowa Wls.

Dzięki Muzeum Miasta Tychy.

Lokomotywka w latach 1950/60 używana była do przetaczania wagonów w bazie transportowej oraz zakładzie prefabrykacji nowo powstającego miasta Tychy.
Przepiękna. :love:

Gdyby ktoś chciał, to jest zeskanowanych 4500 zdjęć z budowy miasta. Klimatów nie brakuje. ;)
http://muzeum.tychy.pl/wirtualne/zygmunt-kubski/

MMTy_F_1363_4 1957.jpg


MMTy_F_2328_3-005.jpg


MMTy_F_2328_4-006.jpg


MMTy_F_2328_6-008.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.593 74 0
Super - przejrzałem kilka stron (Sunia przypomina o sobie) ale po tych kilku z całą pewnością mogę stwierdzić, że "fachowców z MK" czy jak to się teraz zwie, należy wysłać na naukę do tyskiego muzeum.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.065 25 2
Wąskotorówka manewruje pomiędzy normalnym torem... ciekawy pomysł
ten normalnotorowy wagon stoi przecież na wózkach transporterowych. Przypuszczam, że jest to akurat tor zapadniowy, gdzie wagon n-torowy stawał na swoich kołach. Zwróćcie uwagę, że ten manewrowy pokazuje ręką znak maszyniście wąskotorówki - chyba jak daleko jeszcze trzeba popchnąć te wózki by wagon stanął na swoich kołach i można było opuścić mocowania osi wagonu dla uwolnienia wózków. Sama lokomotywka wąskotorowa, to benzolowa produkcji Deutz. Takie produkowane były dla HF na I WŚ na 600mm. Mi jednak wydaje się, że ona stoi na torze 750mm, ale to tylko takie przypuszczenie.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.593 74 0
że ona stoi na torze 750mm, ale to tylko takie przypuszczenie.
Przeliczyłem sobie i wychodzi mi, że wąski tor to co najprawdopodobniej 900 mm a nawet 1000 mm. Na poniższym zdjęciu widać standartowe płyty 50 x 50. Na tej samej wysokości zdjęcia tor ma szerokość dwóch płyt. Zdjęcie pochodzi z tego samego zakładu.

Żarów.jpg


Jeszcze zestawiłem sobie tor w Gryficach i tor w Żarowie i wychodzi mi 1000 mm.

Gryfice-Żarów.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki