• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
3.102 38 1
a propo stonki to tu jest dobre zdjęcie z początku lat 70tych egzemplarza powyżej nr 520 (czyli modelu produkowanego przez PIKO) zapodane przez kolegę PingwinRico:
:)
SM42-537 | 1976
Źr. eBay | Autor mi nieznany

Zobacz załącznik 443399
s-l1600.jpg


jedynym problemem jest górny reflektor, ale np. Świat Modeli Rybnik ma w swojej ofercie modele SM42 PIKO prywatnych przewoźników bez górnego reflektora, np.:
http://www.swiatmodeli.com/sm42-2287-ptk-zabrze-sm021-dostepny-p-4682.html.
 
Ostatnio edytowane:

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
439 4 0
Pamiętajmy o różnicach pomiędzy wczesną stonką a tą która już jest w sprzedaży, a są to między innymi kształt ramy, brak środkowego reflektora czy inne wózki.Początkowy okres produkcji czyli te kilkanaście lat to tylko 2 schematy malowania a to za mało.Potem rynek się nasyci i do widzenia, i nie pomoże po 5 przydziałów do każdego schematu bo nie ma tylu modelarzy.Druga wersja przez prawie 40 lat ma dużo więcej malowań, ale mamy za to tanią, dużo łatwiejszą bazę do przebudowy.Może kiedyś,a jeżeli chodzi o wpis ten wyżej bo dopiero teraz go widzę to do poprawki jest chyba rama,a jeżeli przez reflektor i tak trzeba budę pomalować to jakie to ułatwienie?Za te różnice w cenie można samemu ten reflektor usunąć
[DOUBLEPOST=1485897498,1485896163][/DOUBLEPOST]Ale apetytu mi narobiliście na takie właśnie malowanie,kusić to wy umiecie:LOL:
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.582 606 30
Świat Modeli Rybnik ma w swojej ofercie modele SM42 PIKO prywatnych przewoźników bez górnego reflektora
Cokolwiek niezorientowany jestem, stąd pytanie: czy Piko ma w ofercie taką wersję (nie chodzi o malowanie), tzn. nowa ostoja, ale bez górnego reflektora? Czy to czyjas przeróbka? Chętnie bym kupił takie SM42 czy SP42 z IV epoki, bo przecież stonki bardzo długo jeździły bez tych górnych lamp. I nie były to wyłącznie egzemplarze z bardzo wczesnej serii produkcyjnej. Już chyba kiedyś było o tych reflektorach, ale chyba nie było odpowiedzi na moje pytanie. Ale pamięć zawodzi...
 

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
439 4 0
Samo Piko nie ma,ale są przeróbki trochę droższe tak jak kolega Rysiek zaproponował ze świata modeli z Rybnika
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.582 606 30
Dzięki, tak właśnie niestety myślałem. A szkoda... Usunąć samą lampę pewnie nie jest tak trudno, ale potem trzeba to zamalować. Pytanie, czy da się bez malowania całej lokomotywy? Boję się, że może być trudno. Zresztą i tak trzeba byłoby zmienić oznaczenia. Tak czy tak, chętnie widziałbym parę modeli fabrycznych z, powiedzmy, środkowej epoki IV, to znaczy z przełomu lat 70. i 80. ubiegłego wieku, właśnie z dwoma reflektorami.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.480 7 0
Zapamiętałem SM42 w wykonaniu bez górnego reflektora obsługujące ruch osobowy na linii Aleksandrów Kujawski-Ciechocinek w sierpniu roku 1984. Zwykle prowadziły pociąg złożony z trzech lub czterech ryflaków lub bonanz. Zamiennie kursował skład prowadzony wagonem motorowym SN61 z dwoma zielono-seledynowymi ryflakami.
 

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
439 4 0
A ile tych lokomotyw dzisiaj pracuje i kto je kupi w takich okropnych malowaniach? Mówiłem o malowaniach które zejdą,a nie o takich których nikt nie bierze,jak ktoś chce to proszę bardzo,te z Rybnika nie sprzedadzą się przez następnych kilka lat.
 

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
477 46 1
Od dawna przymierza się do przeróbki stonki na epokę IV a/b i tu moje pytanie do bardziej obeznanych kolegów. Jaki najniższy nr inwentarzowy mogę zrobić z modelu który produkuje piko, tak żebym nie musiał przerabiać najlepiej nic po za usunięciem górnego reflektora i czy na przełomie tych epok stonki były jeszcze w powyrzszym malowano czy juz w oliwkowym.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Natomiast w przypadku przemysłowych SM42, do numeru 2124 była stara rama a od nr 2125 nowa.
 
Ostatnio edytowane:

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
744 1 0
ET22-007 i ST43-09 Opalenica 28.11.1990 rok, zdjęcie użytkownika o nicku Buriton Wheelbarrow z serwisu smugmug.com

ET22-007+ST43-09 Opalenica 28.11.90.jpg


I jeszcze ze smugmug.com kilka ujęć maszyn naszej produkcji podczas służby w Maroku - 2002 rok, opisy w tytułach zdjęć, foty użytkownika: mark5812

DG 214 Marrakech Depot 16.11.2002.jpg DG 232 Fes Depot 12.11.2002 a.jpg DG 232 Fes Depot 12.11.2002 b.jpg E 1002 Casablanca Port Depot 18.11.2002 a.jpg E 1002 Casablanca Port Depot 18.11.2002 b.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Tak, masz rację. Wynika z tego, że nr 2125 albo otrzymał prototypową ramę albo rama została zamieniona podczas naprawy okresowej. Patrząc na listę produkcyjną i przyjmując, że w przypadku lokomotyw PKP zmiana ram to numery 520 - 521, wygląda na to, że ostatnimi lokomotywami przemysłowymi ze starymi ramami były SM42-2143 i 2144.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.065 25 2
A ile tych lokomotyw dzisiaj pracuje i kto je kupi w takich okropnych malowaniach?
No tak, problem zbytu zależy od tego ilu jest "wiekowych" miłośników modeli PKP.
Kolega raf_oct jest bardzo młody i po prostu nigdy nie widział w realu lokomotyw tak malowanych, więc nie czuje do tego malowania sentymentu i po prostu raziła by Go lokomotywa tak pomalowana stojąca na makiecie. Zapewne powiedziałby: "co to za dziwadło stoi na torze ?" Nie czuje też potrzeby z w/w powodu do zachowania prawdy historycznej, bo tą epoką się nie interesuje.
W wątku o elektrowozach EP08 moja uwaga o pierwszym fabrycznym ich malowaniu spotkała się też ze zdziwieniem wielu odbiorców - "to takie malowanie było ?"
Ano było, a wielu (młodych piszących) o tym nie wiedziało.
Nic dziwnego, po prostu takiego nie mieli okazji osobiście widzieć.
Na marginesie: a skąd się wzięło dla elektrowozów EP02 określenie "poczty" ?
- tak, tak były takie elektrowozy.
Niemniej jednak nic by nie stało na przeszkodzie gdyby i te pierwsze malowanie SM42 było w asortymencie.
Czytając wpisy na tym forum zauważyłem pragnienia wielu młodych zbieraczy modeli wyrażone zapytaniem:
- " a kiedy pojawi się model x w tym najnowszym malowaniu ?"
Osobiście myślałem zawsze, że ma makiecie lub w kolekcji miłośnik stara się jakby zatrzymać czas i dla siebie wspomnienia tego co widział i co nieuchronnie z czasem przeminie. Choćby w modelach, a tu pogoń za coraz to nowszymi wersjami ...
Czy znakiem tego, po pewnym czasie będzie się on wyzbywał tych "starych" wersji, bo jeszcze ktoś to zobaczy i przytnie uwagą, że ty to jesteś nie na czasie ?
Nadmienię, że wśród modelarzy kolejowych są nawet miłośnicy II epoki, ale Ci będą oceniani zapewne jako skamieniałe dinozaury.
Reasumując, to nie powód aby oryginalne, historycznie pierwsze malowania określać jako "okropne".
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Pamiętajmy o różnicach pomiędzy wczesną stonką a tą która już jest w sprzedaży, a są to między innymi kształt ramy, brak środkowego reflektora czy inne wózki.Początkowy okres produkcji czyli te kilkanaście lat to tylko 2 schematy malowania a to za mało.Potem rynek się nasyci i do widzenia, i nie pomoże po 5 przydziałów do każdego schematu bo nie ma tylu modelarzy.Druga wersja przez prawie 40 lat ma dużo więcej malowań, ale mamy za to tanią, dużo łatwiejszą bazę do przebudowy.Może kiedyś,a jeżeli c na zadne isprawhodzi o wpis ten wyżej bo dopiero teraz go widzę to do poprawki jest chyba rama,a jeżeli przez reflektor i tak trzeba budę pomalować to jakie to ułatwienie?Za te różnice w cenie można samemu ten reflektor usunąć
[DOUBLEPOST=1485897498,1485896163][/DOUBLEPOST]Ale apetytu mi narobiliście na takie właśnie malowanie,kusić to wy umiecie:LOL:
No właśnie, to do którego egzemplarza była 1 wersja?
A poza tym, z tego co piszesz, to wychodzi, że pierwsza wersja posłużyła kilkanaście lat, i tyle. I na żadne inne malowania się nie załapała?
 

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
439 4 0
Kolega raf_oct jest bardzo młody i po prostu nigdy nie widział w realu lokomotyw tak malowanych, więc nie czuje do tego malowania sentymentu i po prostu raziła by Go lokomotywa tak pomalowana stojąca na makiecie
Widzę że zostałem nie zrozumiany więc precyzuję, fascynuje mnie dawna kolej, i jednym z głównych sposobów jej poznania jest właśnie modelarstwo kolejowe,poznania kolei której osobiście na własnej skórze nie poznałem.Może nie precyzyjnie się wyraziłem ale mianem okropnego nazwałem współczesne malowania dla lokomotyw z jednym reflektorem(szczyt brzydoty - PTK Zabrze:confused:). Jeżeli chodzi o współczesną kolej to idę i w 1do 1szystko mam to do czego mi małe;). Według mnie malowanie w żółte pasy jest najlepszym z możliwych, o czym z resztą już tutaj pisałem.To tylko kwestia czasu aż przebuduję sobie model do takiego właśnie malowania
No właśnie, to do którego egzemplarza była 1 wersja?
A poza tym, z tego co piszesz, to wychodzi, że pierwsza wersja posłużyła kilkanaście lat, i tyle. I na żadne inne malowania się nie załapała?
Koledzy już pisali że do numeru 520,a co do dwóch malowań to przyznaję się do błędu, były jeszcze 2 inne jeżeli chodzi o wczesny okres produkcji ale ile maszyn było na takie malowane? Też chciałbym wiedzieć.Nie chciałbym uchodzić za .......... :ROFL::ROFL::ROFL:.........jakiś autorytet w tej dziedzinie.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki