Na wstępie mojego wpisu składam wszystkim uczestnikom (i nie tylko) forum najlepsze życzenia z okazji Nowego Roku. Oby obecny rok był w każdym aspekcie lepszy od poprzedniego. Wszystkiego naj...
A teraz pozwolę sobie na krótkie podsumowanie tegorocznych nowości od PIKO.
I od razu taka moja uwaga dotycząca zapowiadanych modeli lokomotyw. PIKO postąpiło bardzo sprytnie umieszczając w Katalogu/Nowościach tylko typ danej lokomotywy i przewoźnika bez podania konkretnego numeru i przydziału. Zdjęcia mają raczej charakter poglądowy i na ich podstawie nie można być pewnym co naprawdę się ukaże. Tu jest duże pole do dokonywania zmian. Czy na lepsze, czas pokaże

Jedynie parowóz Tkt1-63 został opisany w pełnym zakresie i tu możemy być raczej pewni, że lokomotywa z takim numerem zostanie wydana.
Po tym krótkim wstępie, moja subiektywna ocena tegorocznego planu wydawniczego PIKO (skupię się jedynie na interesującej mnie epoce V i VI, pozostałe pozostawię pod osąd kolegów zainteresowanych wcześniejszymi epokami).
Pozytywy:
SU46 w niebieskim malowaniu PKP Cargo - większość uczestników forum typowała ten model jako pewnik i się nie pomylili. Brawo! Nic więcej nie trzeba pisać tylko kupować
EU46 w nowej odsłonie z niebieskimi akcentami - jeżeli się ukaże w takim malowaniu i z okolicznościowym napisem upamiętniającym 20-lecie PKP Cargo będzie to bardzo fajny model.
ST44 w malowaniu PKP Cargo - dobrze, że PIKO wznowiło ten model w wersji zmodernizowanej. Nie każdy się załapał na poprzednie wydania i teraz będzie miał możliwość uzupełnienia swoich braków.
ET21 w malowaniu... No właśnie w jakim

- jeżeli wyjdzie model tak jak jest zapowiadany w nowym wariancie formy to będzie ok (na razie można się tylko domyślać po rysunku CAD, że będzie miał inne obudowy reflektorów ale czy na pewno - zobaczymy). Jeżeli będzie z dotychczas wydanego warianty formy to... raczej bez rewelacji
TRAXX Lotos - na koniec chyba największe pozytywne zaskoczenie! Po wielu latach wznowienie lokomotywy w tym malowaniu ucieszy wielu nabywców. Pozycja obowiązkowa
Bez rewelacji:
SU46 w malowaniu zielono-zielonym - po niebieskim malowaniu nie wzbudza już takich emocji. Fanie, że się ukaże i tyle.
ET22 w malowaniu zielono-zielonym - kolejne wcielenie lokomotywy w tym malowaniu. Dorze, że chociaż z innego wariantu formy z nowszymi reflektorami. A tak na marginesie: w styczniu ma się ukazać wznowienie w tym samym malowaniu tylko z reflektorami w starszych obudowach - czy aż tylu znajdzie się chętnych na zakup bardzo podobnych modeli
Rozczarowania:
SM42 w malowaniu brązowym (oliwkowym

) Przewozów Regionalnych - jeżeli już w takim malowaniu to dlaczego nie zostanie wydany model w wersji SP42

A jak już model w wersji SM42 to chociaż w aktualnie obowiązujących barwach PolRegio. A tak w ogóle to aż się prosi aby ten model został wydany w malowaniu jakiegoś prywatnego przewoźnika. Przecież jest w czym wybierać!
ST44 w zielonym malowaniu - kolejne wcielenie modelu lokomotywy w zielonym kolorze i do tego z już znanego wariantu formy. Czy nie można byłoby chociaż wydać z chromowaną przednią listwą i w starszym układzie żaluzji? I tak jak wyżej napisałem, ten model też się prosi o malowanie w barwach prywatnych przewoźników (i to w wersji z dużymi jak i małymi reflektorami).
BR 232 w malowaniu PROTOR - chyba długo PIKO szukało lokomotywy w tak mało interesującym malowaniu

Ach... szkoda dalej pisać. To największe rozczarowanie
To tyle ode mnie w temacie zapowiadanych modeli lokomotyw. Natomiast jeżeli chodzi o modele wagonów pasażerskich i towarowych to trudno się wypowiadać bo tu panuje wielki chaos. Co innego w opisie co innego na zdjęciach. Jedynie cysterny Tankpolu, wysokoburtowe węglarki w niebieskim malowaniu PKP Cargo i zestaw wagonów w oznaczeniu PKP IC wydają się być pewniakami. Co do reszty trzeba będzie poczekać co naprawdę się ukaże, w jakiej epoce i malowaniu.
Jeszcze raz składam Kolegom najlepsze Noworoczne Życzenia. Udanych zakupów
