• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rozważania o modelach z katalogu Piko 2022

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Nad morzem jeździ SM42-462 PKP Intercity ;).
Tak, masz rację, IC ma 462. Ta 523 pojawiła sie kiedyś kilka razy na helskiej z pociągiem PR wypożyczona do Chojnic. Ja nic nie wspomniałem, że z IC jeździła. A nawet powiem Ci więcej. W ostatnich latach robiła tez kursy specjalne , jak na przykład pociąg retro na inaugurację PKM :) Na przykład : -=[Fotogaleria Transportowa]=- - FabLok 6D #SM42-523 (phototrans.eu) A zanim dostała oliwkowe malowanie, jeszcze w barwach czerwono srebrnych, pojawiła sie kilka razy z Bipą na linii helskiej wypożyczona do Chojnic na czas rewizji tutejszych maszyn. Tak więc nad morzem bywała i pewnie się jeszcze pojawi więc warto ja mieć w swojej kolekcji :)
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 157 7
Moje przemyślenia i podsumowanie nowości PIKO 2022:
- TKt1 - to nie jest nowa forma polskiego modelu. TKt1 zostanie opracowany na bazie BR 93, który jest przeznaczony na rynek niemiecki, także nie można mówić, że TKt1 jest nową formą. Podobnie zresztą było z OKo1.
- ET21 - Rozczarowany jestem wydaniem kolejnej wersji ET21 w wersjach z poprzednich epok. Będą zalegały na półkach, gdyż zielonych ET21 było już kilka. Piko mogło tutaj odświeżyć ten model wypuszczając go we współczesnym malowaniu prywatnego przewoźnika i następnie wrócić do zielonych w następnym roku/latach.
- EU07 - zaskoczenie, że nie ma żadnych na ten rok. Być może to rozsądna decyzja, gdyż PKP Cargo i Denaturat jeszcze są w sprzedaży. A może Piko weźmie powróci na deskę projektową i zmienią reflektory, trąbki i dodadzą oświetlenie przedziału maszynowego ;)? Tak czy inaczej jest pole do popisu dla SM.
- SU46 PKP Cargo - bestseller, dla mnie nr 1, nie trzeba nic więcej dodać
- ST44 zmodernizowany - świetny strzał dla mnie osobiście, gdyż przespałem okres kiedy w sprzedaży były podobne modele
- Cieniutko jeśli chodzi o wagony towarowe, brak nowych edycji cystern GATX
- Generalnie szkoda, że nie ma znanych już form z VI epoki w malowaniach prywatnych przewoźników (poza BR232)

Zobaczymy co inni producenci zaproponują, ale cudów to się spodziawać nie można.

Wszystkim Forumowiczom, życzę udanego wejścia w Nowy Rok, oby ten 2022 był modelarsko dobrze wspominany :)!
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
135 16 3
ST44 zmodernizowany.
Szkoda tylko że Piko nie dało do oferty ten zielony, który przeszedł naprawę P4 w Czerwieńsku.
Mam na myśli ST44-1228.

Ale duże zaskoczenie jest dla mnie że będzie oliwkowa SM42-523 obecnego przewoźnika Pol Regio ( dawne Przewozy Regionalne).
 

Lxd2-240

Aktywny użytkownik
Reakcje
210 18 4
Moje przemyślenia i podsumowanie nowości PIKO 2022:
- TKt1 - to nie jest nowa forma polskiego modelu. TKt1 zostanie opracowany na bazie BR 93, który jest przeznaczony na rynek niemiecki, także nie można mówić, że TKt1 jest nową formą. Podobnie zresztą było z OKo1.
- ET21 - Rozczarowany jestem wydaniem kolejnej wersji ET21 w wersjach z poprzednich epok. Będą zalegały na półkach, gdyż zielonych ET21 było już kilka. Piko mogło tutaj odświeżyć ten model wypuszczając go we współczesnym malowaniu prywatnego przewoźnika i następnie wrócić do zielonych w następnym roku/latach.
- EU07 - zaskoczenie, że nie ma żadnych na ten rok. Być może to rozsądna decyzja, gdyż PKP Cargo i Denaturat jeszcze są w sprzedaży. A może Piko weźmie powróci na deskę projektową i zmienią reflektory, trąbki i dodadzą oświetlenie przedziału maszynowego ;)? Tak czy inaczej jest pole do popisu dla SM.
- SU46 PKP Cargo - bestseller, dla mnie nr 1, nie trzeba nic więcej dodać
- ST44 zmodernizowany - świetny strzał dla mnie osobiście, gdyż przespałem okres kiedy w sprzedaży były podobne modele
- Cieniutko jeśli chodzi o wagony towarowe, brak nowych edycji cystern GATX
- Generalnie szkoda, że nie ma znanych już form z VI epoki w malowaniach prywatnych przewoźników (poza BR232)

Zobaczymy co inni producenci zaproponują, ale cudów to się spodziawać nie można.

Wszystkim Forumowiczom, życzę udanego wejścia w Nowy Rok, oby ten 2022 był modelarsko dobrze wspominany :)!

ET21 kilka zielonych ? Jedna z żółtym czołem i 442 która teraz trafia do sklepów. Zresztą Lokomotywy Piko produkcji naszej krajowej nie mają takiego wzięcia w malowaniach prywatnych przewoźników.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 157 7
Jeszcze warto zauważyć, że Piko zamierza wydać niektóre modele z fabrycznie zamontowanym dekoderem dźwiękowym. Problem w tym, że tylko niektóre. I tak np. dla ST44 i SP45 nie przewidują wersji z dekoderem, ale SU46 i BR232 już tak. Czy ktoś wie dlaczego tak wybiórczo Piko podchodzi do tego tematu? I drugie pytanie, ciekawe czy te dekodery będą zmapowane w odpowiedni sposób, aby pokazywać chociażby światła manewrowe PKP?
 
OP
OP
PP1970

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.283 88 0
Czy ktoś wie dlaczego tak wybiórczo Piko podchodzi do tego tematu?
Nie jest to do końca jasne. Niektórzy uważają, że wznowienia wcześniejszych modeli są tak oferowane... ale ET21-442 też wyszła bez dekodera. Przy czym nigdy takiej wersji nie widziałem :D bo sklepy montują dekodery z dźwiękami, funkcjami, bogatsze niż fabrycznie od PIKO.

Sam też, mając Roco z21, jestem w stanie zmapować dowolne funkcje, ale nie mam nagrywarki do dźwięków (nie opłaca się przy mojej skali przedsięwzięcia). Na szczęście większość sprzedawców oferujących dekodery ma nagrywarkę i przeważnie nagranie dźwięku jest w cenie dekodera.


czy te dekodery będą zmapowane w odpowiedni sposób, aby pokazywać chociażby światła manewrowe PKP?
SU46 od PIKO miała zmapowane światła manewrowe, sygnał Pc2, ale np. czerwone końcówki były powiązane na stałe z reflektorami, co jest wg mnie podstawowym brakiem w mapowaniu. Zmapowałem sobie sam, żeby to rozdzielić.

W sklepach wg mnie robią to lepiej niż PIKO, np. można kupić taki model, chociaż PIKO oferuje go bez dekodera - ale można zamówić dekoder skonfigurowany przez sklep. Ma więcej funkcji, niż normalnie mają PIKO.


Chociaż pewno zauważycie, że im więcej funkcji w modelu, tym mniej możliwe staje się ich całkowite rozdzielenie. Przykładowo, w ET21 poszli w dotychczas nie stosowane funkcje oświetlenia podwozia, co wymaga oczywiście osobnego wyjścia funkcyjnego, co z kolei powoduje, że nie da się rozdzielić świateł w kabinie od reflektorów, co skutkuje np. przyciemnianiem jednych i drugich razem, itd.

Samo mapowanie nie zdziała wszystkich cudów, bo 21 pin nie wystarcza, by to zrealizować. Dlatego wspomniane już gdzieś tutaj zintegrowanie dekodera na płytce lokomotywy wydaje sie nieuniknione. A póki co mamy okres przejściowy.
 
Ostatnio edytowane:

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.334 94 9
Coś napiszę od siebie :)
Przeglądając zapowiedzi PIKO znalazłem coś dla siebie:
Lista podstawowa: SP45 w fabrycznym malowaniu i SU46 PKP Cargo
Lista rezerwowa: SU46 w zielonym malowaniu, ST44 PKP Cargo i ...TKt1-63 :love:
Nie mam w planach żadnych wagonów PIKO (odpocznie portfel od PIKO)
Zaskoczeniem dużym dla mnie jest brak żółtego czoła....ale to dobrze...kaski trochę w portfelu zostanie

Czas na życzenia :love: Szczęśliwego Nowego Roku 2022 ... zdrowia, szczęścia i pomyślności oraz szampańskiej zabawy :)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.896 33 1
A ja proponuje robotę kolegi @Remaj12 dać jako osobny wątek, z możliwoscią edycji tylko przez niego, gdzie bedzie dodawał nowości z innych firm lub poprawiał terminy wydań .
Wpis Remka zostaje w temacie Nowości PKP 2022 i będzie doskonale czytelny i widoczny a cała ta dyskusja (obejmująca 6 stron :eek:) na swój oddzielny temat.

W takim razie proponuję oczyścić wątek z nowościami na 2022r. i plewy przenieść tutaj, a tam pozostawić samo ziarno:)
I tak też się stało.
Pozdrawiam serdecznie
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Jestem autorem zdjęć do opracowania modelu i mogę cię zapewnić że będzie to BR285-127.
A to się cieszę. Często tą maszynę fotografuję na Pomorzu z pudernicami więc z chęcią ja nabędę do mojego składu cemenciarek Albert Modell.
Aczkolwiek na zdjęciu w katalogu Piko jest 128 :)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.426 552 30
zielonych ET21 było już kilka.
"Aż" dwie, z czego jedna z żółtymi czołami, a druga cała zielona dopiero co pojawiła się w sklepach.
ET21-442 też wyszła bez dekodera. Przy czym nigdy takiej wersji nie widziałem :D bo sklepy montują dekodery
Zapraszam do mnie :p. W sklepie nie mieli w ogóle dekoderów i powiedziano mi, że są z tym kłopoty.
Na foto pokazują ET21-92, a zwyke się tego trzymają. Wygląda na ep. V.
Jak to stwierdziłeś że wygląda na epokę V? Mi wygląda na IV, a dokładniej IVc....
To jest stan przed żółtym czołem, prawdopodobnie IVc.
Też mi wygląda na IV, ale dlaczego akurat na IVc? To, że zdjęcie jest pewnie stosunkowo młode, nie znaczy, że model będzie z lat 1980.
 
OP
OP
PP1970

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.283 88 0
Też mi wygląda na IV, ale dlaczego akurat na IVc? To, że zdjęcie jest pewnie stosunkowo młode, nie znaczy, że model będzie z lat 1980.
Rzeczywiście - ale skoro już wydali:
- ep. IVb
- ep. Va z żółtym czołem
to wstrzelić się pomiędzy nie miałoby sens.
A zakładam, że IVa nie zrobią, bo byłoby to zbyt piękne :ROFL:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.426 552 30
A jakby mi jeszcze ktoś powiedział czym, poza datą rewizji (i ew. oznaczeniem DOKP), różniły się te lokomotywy w epoce IVa, b i c (pomijam żółte czoło na sam koniec)?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 155
Tabor 8
Tabor 14
Tabor 0
Tabor 2

Podobne wątki