• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
756 35 5
No to fajnie, będzie konkurencja w barach. Ale Robo musi poprawić wnętrze wersji starszego typu (sprzed modernizacji). Już wiemy, że były tylko trzy przedziały dla pasażerów, pierwszy od baru był służbowy, nie miał siedzeń i oszklonych drzwi. Poza tym chyba trzeba zlikwidować koło hamulca ręcznego na jednym końcu wagonu, bo powinno być tylko jedno, a nie dwa.
To jest z tego co wiem pierwszy prototyp. Myślę, że w wersji ostatecznej zostanie to poprawione, w najnowszych wypustach nie ma już dwóch kół hamulca ręcznego. Reszta też zapewne zostanie zrobiona zgodnie z oryginałem.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Zapytam jeszcze odnoście dwójek - zaległości w malowaniu IC zostały nadrobione. Co z uzupełnieniem wydanych onegdaj jedynek czerwono-kremowych PL-PKPIC (czyli bez trumienek) i pomarańczowych TLK? Czy producent wspominał coś o tym?
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
674 5 2
Zaryzykuję (z nadzieją, że nie rozpętam "gównoburzy") jedno zagdnienie związane z ramkami okien. Nie dotyczy ono kształtu, bo w mojej ocenie każdy wybiera jakąś drogę przy opracowaniu elementu w skali i uważam, że tu wybrane rozwiązanie jest poprawne i np. mnie nie razi. Bardziej nurtuje mnie ich kolor. O ile kolor np. 2 IC jest jak najbardziej ok, to w kuszetkach IC oraz PKP z trumienką są one srebrne błyszczące. Czy ktoś ma zdjęcia oryginalnych wagonów z takim wykonaniem okien? Z moich podróży pamiętam (podobnie jak na znalezionych zdjęciach), że są one w większości przypadków ciemnoszare. W czeluściach internetu znalazłem pojedyncze w wykonaniu "gołe" aluminium - ale nigdy nie widziałem błyszczących. Czy wiadomo skąd taki wybór? Domyślam się że wybór celowy bo w 2IC są wykonane jako szare więc zmiana koloru w produkcji nie jest chyba problemem. Czy w nowych wypustach będzie to wyglądało tak samo? Czy można kupić same okna jako część serwisową, żeby pomalować i wymienić? Posiadam wszystkie kuszetki ROBO i czekam na nową granatową, ale oglądając jej zdjęcia mam wrażenie, że znowu sa srebrne - pomimo że na zdjęciu oryginału umieszonym na stronie ROBO są jasnoszare. Taki mały detal ale trochę "drażniący" i tym bardziej dziwny, że widać jaką producent przykłada wagę do detali. Na prawdę fajnie ogląda się wnętrze, gdzie są rózne kolory laminatu czy kolory siedzeń zgodne z epoką i z tego powodu na pewno nie zrezygnuję z zakupów wagonów ROBO. Natomiast kolor okien w kuszetkach pozostawia pewien mały zgrzyt.

Niemniej bardzo się cieszę, że powjawi się ryflowany dach - patrząc po kształcie okien będzie to zapewne wyczekiwana zielona dwójka z trumienką :love: i jeszcze kolejne monety pójdą na zakup bagażówki i baru :) Już się nie mogę doczekać.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
877 9 4
Na takie barwy będę oczekiwał. Piękny. Czy w oliwkowych barwach również były te wagony?
Były. Sporo tych wagonów kiedyś jeździło w barwach oliwkowych i brązowo-kremowych. W malowaniu IC nie było ich za wiele. Obecnie kursują na TLK Hańcz i TLK Branicki. Trzy w obiegu, a jeden rezerwa w Krakowie (wagony tylko z zaokrąglonymi ramami okien).
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.747 41 4
Tylko, niestety to muszą być dwie formy. Chyba że ktoś ma zdjęcia z kanciastymi oknami w barwach IC, o ile takie były na ich stanie. Bo oryginalny oliwkowy i brązowy miały okna kanciaste, lub brązowy i IC okna zaokrąglone. Raczej oliwki z zaokrąglonymi nie było.
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.332 232 2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
Ktoś mi kiedyś napisał na forum, że sypialne nie chodziły razem z kuszetkami...
Teoretycznie jeszcze te wagony by pasowały mają podobną datę rewizji...
1kl Adun Tillig 127A Wrocław rev 1988r
2kl Bdn Tillig Y Görlitz 78 Bydgoszcz
knajpa Wrdun Tillig Bautzen 89 Warszawa rev 1989
Nie tylko razem w tym samym składzie jeździły, ale jeszcze sprzęgnięte razem. Pamiętam takie zestawy za PRLu, a w 2009 jechałem podobnym składem z Tczewa do Jeleniej Góry.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.330 94 9
Tylko, niestety to muszą być dwie formy. Chyba że ktoś ma zdjęcia z kanciastymi oknami w barwach IC, o ile takie były na ich stanie. Bo oryginalny oliwkowy i brązowy miały okna kanciaste, lub brązowy i IC okna zaokrąglone. Raczej oliwki z zaokrąglonymi nie było.
Jak rozmawiałem z panem Robertem to mają być Y-greki zarówno z oknami kanciastymi jak i zaokrąglonymi :love:
Oprócz wagonów z ryflowanym dachem to będą też wagony z ogrzewaniem nawiewnym o_O w przyszłym roku...
Normalnie z tych wszystkich zapowiedzi wynika że będzie prawdziwe Eldorado Y-greków Polskiej Konstrukcji :love:
 

Podobne wątki