• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.297 23 0
Ale dlaczego miałoby nie być odwzorowanej części barowej, jeżeli była już w wersji IC? Jedyna wątpliwość, jaką mam, to czy wnętrze będzie takie samo, jak w IC, czy dopasowane do pierwotnego układu z IV epoki, kiedy część barowa była krótsza, a w drugiej części wagonu były 3 normalne przedziały pasażerskie, a nie tylko służbowe (magazyn i przedział dla załogi).
... wnętrze jest odwzorowane prawidłowo. Są zarówno przedziały pasażerskie, jak i część barowa z wysokimi stolikami.

Arek a jak to oceniłeś ? Rozmawiałem z p. Ryszardem i powiedział mi ,że model ma wystawiony tylko do pokazania z informacją ,że sprzedaż w sklepach na koniec września. No chyba, że pozwolił Tobie wyjąć z pudełka i zobaczyć. Mnie się to nie udało a przez blister trudno było to zobaczyć o czym napisałeś powyżej.
Zgadza się. W pudełku, przez folię, nic nie było widać, dlatego spytałem o możliwość otwarcia pudełka celem oceny wykonania wnętrza modelu i Pan Ryszard otworzył pudełko i wyciągnął blister z modelem. Po odsunięciu folii mogłem zobaczyć wnętrze.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Własnie. Nie mam warsztatu, kolekcjonuję, puszczam po torach i mam z tego frajdę. I oczywiście mam do tego prawo prawda ? :)
Nie rozumiem tylko dlaczego na tym forum jakiekolwiek pytanie wiąże sie z odpowiedzią cwaniacką i lekceważącą. Niestety ale widzę, że niektórzy nie potrafią zrozumieć, że nie jesteśmy wszyscy tacy sami. Każdy ma inne preferencje, priorytety i uprawia swoje hobby na swój zadowalający go sposób. I należy to szanować. Zadałem proste, logiczne i nie godzące w niczyja godność pytanie w pełni na temat a Wy zamiast odpowiedzieć, wolicie dosrać.
Przy poprzednim barze wiele osób narzekało na nijakość wnętrza więc przy zmianach z nowym wagonie w pełni zasadne jest zapytanie osoby, która go już widziała, jakie to wnętrze jest.
 
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
654 34 1
Ta wygląda wnętrze baru Piko w barwach IC - 97607:
DSC04358.JPG
więcej niż skromne - jakoś to można przeżyć (przy odrobinie zdolności można je urealnić choć trochę), ale te zaślepki korytarza zaznaczone na czerwono to moim zdaniem już chałtura - nawet imitacji drzwi nie ma.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Jedyna wątpliwość, jaką mam, to czy wnętrze będzie takie samo, jak w IC, czy dopasowane do pierwotnego układu z IV epoki, kiedy część barowa była krótsza, a w drugiej części wagonu były 3 normalne przedziały pasażerskie, a nie tylko służbowe (magazyn i przedział dla załogi).
W wagonach typu 113A oryginalnie były 4 (a nie 3) przedziały z miejscami siedzącymi 2 klasy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Rzeczywiście, były cztery przedziały, ale jeden zwykle był zajęty przez obsługę baru i często, zwłaszcza w późniejszych latach (lata 1980.) był nieco przebudowany wewnątrz, a drzwi miał pełne, bez szyby, stąd w mojej pamięci utkwiło, że praktycznie dla pasażerów dostępne były trzy przedziały.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Zgadzam się, jeden przedział praktycznie zawsze był wyłączony z użytkowania dla podróżnych. Nie mniej jednak, wagony fabrycznie posiadały 4 przedziały, więc taki układ powinien zostać odzwierciedlony w modelu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Pytanie tylko, czy fabrycznie pierwszy przedział od strony baru był też wyposażony w normalne ławki, czy od początku był przeznaczony dla obsługi i nie miał siedzeń ani oszklonych drzwi? Ja takie pamiętam, ale nie umiem powiedzieć, czy tak wagony wychodziły z fabryki, czy też zmian dokonywano w trakcie eksploatacji. W starej książce z lat 1970. znalazłem plan wnętrza wagonu 113A, na którym zaznaczono cztery przedziały, ale bez pokazania wyposażenia przedziałów, jest tylko układ ścianek i drzwi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Rzeczywiście, były cztery przedziały, ale jeden zwykle był zajęty przez obsługę baru i często, zwłaszcza w późniejszych latach (lata 1980.) był nieco przebudowany wewnątrz, a drzwi miał pełne, bez szyby
Pytanie tylko, czy fabrycznie pierwszy przedział od strony baru był też wyposażony w normalne ławki, czy od początku był przeznaczony dla obsługi i nie miał siedzeń ani oszklonych drzwi?
Wygląda na to, że projektanci Piko też mieli takie wiadomości. Na stronie producenta jest do ściągnięcia wykaz części zamiennych z rysunkami wnętrza, na których wyraźnie widać, że są trzy przedziały pasażerskie, a przedział najbliżej baru ma pełne drzwi i nie ma ławek. W ogóle wnętrze wygląda OK, brakuje tylko wysokich stołków przy ladzie. Oczywiście sądzę, że wszystko będzie w jednym kolorze, ale to mniejszy problem.
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=30226&vw_name=detail
https://www.piko-shop.de/is.php?id=25479
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Tytułem uzupełnienia i chyba zamknięcia dyskusji na temat przedziałów pasażerskich w wagonach 113A, wstawiam tabelę z charakterystykami podstawowych serii wagonów pasażerskich PKP, jaką zamieszczono w książce A. Krzemienieckiego "Tabor kolejowy", wydanej przez WKiŁ w 1976 roku. Wynika z tego jednoznacznie, że wagon miał 24 miejsca do siedzenia w 2. klasie, czyli trzy przedziały (wówczas przedziały 2. klasy w wagonach PKP były tylko 8-osobowe). Rozumiem z tego (książka z 1976 roku), że czwarty przedział (pierwszy od strony baru) był od początku przedziałem służbowym, tak, jak jest to odwzorowane w modelu Piko.

tabela wag os PKP (Krzemieniecki) - 2.JPG
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Wątpliwości mamy zatem rozwiane.
O ile dobrze pamiętam, w starych rozkładach jazdy pociągów (tych z lat 80. i początku 90.) były schematy rozmieszczenia miejsc siedzących w różnych wagonach. Być może były tam też pokazane wagony barowe z miejscami siedzącymi. Niestety teraz nie mam dostępu do moich zbiorów, więc nie mogę tego zweryfikować, ale może ktoś z Kolegów ma i mógłby zobaczyć jak to przedstawiano w odniesieniu do do 113A.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Dobrze, że kolega @Bodek przypomniał o tym. Najstarszy rozkład, jaki mam, pochodzi z roku 1991/92 i tam są takie schematy. W wagonie barowym wskazane są trzy przedziały, z miejscami 11 - 18, 21 - 28 i 31 - 38. Co ciekawe, na rysunku przedstawiono plan jakby w lustrzanym odbiciu, co nie jest zgodne z rzeczywistością:

SRJ 91-92 (1)a.JPG

We wspomnianej już książce Krzemienieckiego jest schematyczny, uproszczony rysunek wagonu 113A, na którym pokazane jest rzeczywiste rozmieszczenie przedziałów wagonu. Zwracam uwagę, że przy korytarzu są tam cztery przedziały, ale nie pokazano ich wnętrza ani przeznaczenia. Skądinąd wiemy już, że pierwszy przedział od baru był pomieszczeniem dla obsługi, a dla pasażerów przeznaczone były trzy przedziały.

113A (Krzemieniecki)a.JPG
 

Podobne wątki