• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Grimlock

Nowy użytkownik
Reakcje
24 0 0
W komentarzach Robo odpowiada że klienci nie do końca głosują portfelem za szczegółowym wnętrzem...
Oczywiście, każdy klient, kolekcjoner, modelarz ma inne potrzeby, wymagania - ale wiem po sobie, że po powrocie do modeli pociągów, gdy zakupiłem "zestaw z Husarzem" z ciekawości i po pewnym czasie jeden z wagonów ROBO. To po zestawieniu razem, różnica w szczegółowości między PIKO Hobby, a ROBO stała się dokuczliwa do tego stopnia, że wszystkie wagony PIKO i ROCO klasy "Hobby" trafiły na Allegro, stopniowo zastępowane przez ROBO. Na Husarzu (Hobby) też już wyrok zapadł, zamówiłem Griffina 200 od Schlesienmodelle.

Myślę, że podobnie będzie z 175A-10 - gdybym zakupił, a w przyszłości pojawiłaby się wersja "pro", to "basic" szybko trafiłby na Allegro, a ROBO zwiększyłby się obrót ;)
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.555 155 0
Ja tak samo. Miałem kiedyś sporo Y od Piko, ale jak zobaczyłem Y od Robo to wszystkie Piko sprzedałem. Oczywiście jak nie ma wyboru, to biorę Piko - np. 120A (bonanzy) dałem do przemalowania wnętrze (tu pokazałem), podobnie zrobię z Bohunami od Piko. Jak Robo wyda Y/B PKP/IC 2 klasę 10 przedziałowe w ep. V i VI to też chętnie zastąpię nimi obecne u mnie Y/B od Roco i Tilliga. :)
 
Ostatnio edytowane:

akinomrz

Aktywny użytkownik
Reakcje
188 10 2
Oczywiście, każdy klient, kolekcjoner, modelarz ma inne potrzeby, wymagania - ale wiem po sobie, że po powrocie do modeli pociągów, gdy zakupiłem "zestaw z Husarzem" z ciekawości i po pewnym czasie jeden z wagonów ROBO. To po zestawieniu razem, różnica w szczegółowości między PIKO Hobby, a ROBO stała się dokuczliwa do tego stopnia, że wszystkie wagony PIKO i ROCO klasy "Hobby" trafiły na Allegro, stopniowo zastępowane przez ROBO. Na Husarzu (Hobby) też już wyrok zapadł, zamówiłem Griffina 200 od Schlesienmodelle.

Myślę, że podobnie będzie z 175A-10 - gdybym zakupił, a w przyszłości pojawiłaby się wersja "pro", to "basic" szybko trafiłby na Allegro, a ROBO zwiększyłby się obrót ;)
Porównywanie produktów segmentu HOBBY do czegokolwiek poza nim nie ma raczej większego sensu :rolleyes:
 

fixall

Użytkownik
Reakcje
122 0 0
W IV epoce? Może ostatni rok lub dwa, ale nie jestem pewien, od kiedy wprowadzono zaokrąglone okna.
Pierwsze zaokrąglone okna pojawiły się już w 1979 w wagonach 127A z Pafawagu. No ale to były prototypy i standard Z. Potem 1990 i fabrycznie nowe igreki 140A i 141A. Naprawy główne to połowa lat 90 czyli 112ALux i 111ALux. Zaokrąglone okna w igrekach masowo pojawiły się pod koniec lat 90.
Taki 140A i 141A to można wydać w kilku malowaniach: oliwkowym, oliwkowo-kremowym, czerwono-kremowym/zielono-kremowym no i IC.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.632 443 99
Ankieta ROBO Modele :)

Mam dylemat, bardziej podoba mi się wagon z czarnym pasem i zaokrąglonym dachem - ale niedawno widziałem Griffina 200 z wagonami z kanciastymi dachami.

https://link.freshmail.mx/c/eennclesio/xw6e7dyqzc

Zobacz załącznik 1094299
Brakuje pytania "żaden z powyższych". Jak ktoś np. zbiera epokę IV to w sumie nie ma co odpowiedzieć. Takie pytanie zasugerowało by ankieterom, jaki odsetek głosujących ma inne oczekiwania.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.205 88 0
Brakuje pytania "żaden z powyższych". Jak ktoś np. zbiera epokę IV to w sumie nie ma co odpowiedzieć. Takie pytanie zasugerowało by ankieterom, jaki odsetek głosujących ma inne oczekiwania.
Odpisałem mailem, że żaden z powyższych, bo zbieram IVa.

Wiem, że śmieszne. Sam się śmieję z moich dziwacznych preferencji. Nie chcieć kupić wspaniałego IC od Robo, ani literalnie żadnego faktycznego ani zmyślonego produktu SchlesienModelle, to jest głębokie nieudacznictwo kolekcjonerskie. I co gorsza, zachowanie aspołeczne.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
Potem 1990 i fabrycznie nowe igreki 140A i 141A. Naprawy główne to połowa lat 90 czyli 112ALux i 111ALux. Zaokrąglone okna w igrekach masowo pojawiły się pod koniec lat 90.
OK, to by potwierdzało moje wątpliwości, co do 111Aw z zaokrąglonymi oknami.
Ja zrobiłem takie zdjęcie w 1992 roku - pytanie, jaki to dokładnie typ wagonu?

40-29Ab.jpg


Ale tak czy tak, 111Aw, czy inne Y, z zaokrąglonymi oknami to tylko epoka V i VI, a nie IV.
 

fixall

Użytkownik
Reakcje
122 0 0
OK, to by potwierdzało moje wątpliwości, co do 111Aw z zaokrąglonymi oknami.
Ja zrobiłem takie zdjęcie w 1992 roku - pytanie, jaki to dokładnie typ wagonu?

Zobacz załącznik 1094493

Ale tak czy tak, 111Aw, czy inne Y, z zaokrąglonymi oknami to tylko epoka V i VI, a nie IV.
No ewidentnie 141A!!! I to fabryczne malowanie. 111Aw były z kanciastymi. Zaokrąglone dostały po naprawach głównych na przełomie wieków i już w latach dwutysięcznych.
Przy czym mówiąc 111Aw trzeba mieć na myśli trzy podtypy 111Ay, 111Aw i 111Ax bo one wszystkie wyglądały niemalże identycznie czyli trzy stopnie, ryfle, ogrzewanie nawiewne i okna kanciaste. Nie pamiętam jak z uchwytami promowymi. I ciekawostka że ten 111Ax miał ogrzewanie...parowe.
Przy czym bardzo mało jest wagonów 111Aw z zaokrąglonymi oknami bo po naprawach głównych stały się wagonami 111A-2 SPOT, 174A, 111Arow etc.
 

fixall

Użytkownik
Reakcje
122 0 0
Postanowiłem zebrać do kupy wagony standardu Y po naprawach głównych przeprowadzanych od końca lat 90, kiedy to zaczęły dostawać one okna z wyoblonymi narożnikami. Jest trochę tych wersji, więc warto orientować się co było:

1. Wagony 111Ah, 111Ap, 111As z gładkim dachem, trzema stopniami, ogrzewaniem elektrycznym, prądnica na wózku. W późniejszym okresie wagony miały mniejsze okno w WC. Występowały zarówno w malowaniu kremowo-zielonym jak i IC.
Wagony we wszystkich poniższych wersjach występowały jako wagony rowerowe z jednym przedziałem do ich przewozu i piktogramem na boku.
DSC_0222.JPG

DSC_6402.JPG

DSC_3236.JPG

DSC_4533.JPG

DSC_3710.JPG

DSC_2907.JPG


2. Wagony 111Ah z ogrzewaniem nawiewnym: gładki dach, trzy stopnie, kratka na burcie, brak prądnicy na wózku, zbiorniki na fekalia, małe okno w WC, inny układ wywietrzników na dachu. Wagony występowały zarówno w malowaniu kremowo-zielonym jak i IC.
35919798722_466dc68fab_k.jpg


DSC_3634.JPG


3. Wagony 111Ap, 111As, 111Au. Ryflowany dach, trzy stopnie, ogrzewanie elektryczne W późniejszym okresie wagony miały mniejsze okno w WC, prądnica na wózku. Występowały zarówno w malowaniu kremowo-zielonym, IC i TLK.
DSC_3273.JPG

DSC_6458a.JPG

DSC_1606.JPG

DSC_9830.JPG

DSC_8871.JPG


cdn.
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.726 39 4
Oryginalne 111Aw to wagon wielonapięciowy do komunikacji międzynarodowej, a pozostałe to jednonapięciówki.
Co do zdjęcia powyżej to są wagony 140A - 2 kl i 141A 1 klasa.
Sorry. Moja pomyłka w oznaczeniu. Poprawiam błąd. Wagony z zaokrąglonymi oknami w standardzie Y to były: 140A-wagony 1 klasy i 141A-2 klasy, a nie odwrotnie jak podałem.
A na zdjęciu jest mieszanka. 1 klasa ma okna prostokątne więc to nie jest 140A tylko inny, a dwójki jak najbardziej.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.726 39 4
No ewidentnie 141A!!! I to fabryczne malowanie. 111Aw były z kanciastymi. Zaokrąglone dostały po naprawach głównych na przełomie wieków i już w latach dwutysięcznych.
Przy czym mówiąc 111Aw trzeba mieć na myśli trzy podtypy 111Ay, 111Aw i 111Ax bo one wszystkie wyglądały niemalże identycznie czyli trzy stopnie, ryfle, ogrzewanie nawiewne i okna kanciaste. Nie pamiętam jak z uchwytami promowymi. I ciekawostka że ten 111Ax miał ogrzewanie...parowe.
Przy czym bardzo mało jest wagonów 111Aw z zaokrąglonymi oknami bo po naprawach głównych stały się wagonami 111A-2 SPOT, 174A, 111Arow etc.
Tak jak napisałem wcześniej 111Aw nie miało podtypów i proszę tak tego nie nazywać. Bo jak już to to są podtypy serii wagonów ogólnie nazywanych typu 111A.
111Aw to wagon przystosowany do ogrzewania elektrycznego wielonapięciowego,
111Ay to wagon z ogrzewaniem elektrycznym tylko 3kV,
111Ax to wagon z ogrzewaniem elektrycznym tylko 3 kV ale i nagrzewnicą parową
Wszystkie te 3 typy miały okna prostokątne jak wychodziły z fabryki.
 

fixall

Użytkownik
Reakcje
122 0 0
4. Wagony 111Aw, 111Ay Ryflowany dach, trzy stopnie, ogrzewanie nawiewne - kratka na burcie. W późniejszym okresie wagony miały mniejsze okno w WC, prądnica na wózku. Występowały zarówno w malowaniu kremowo-zielonym, IC i TLK.
20170114210925-0ef8a9da-me.jpg

Autor: Tomo1976, żródło: tomo1976.piwigo.com
DSC_6552.JPG

DSC_4996.JPG

DSC_2224.JPG


5. Rodzynek, wagon 111Ay na wózkach 25An. Dach ryflowany, trzy stopnie, ogrzewanie nawiewne, brak prądnicy, małe okno w WC. Występował tylko w malowaniu IC.
DSC_3688.JPG

DSC_8491.JPG


6. Wagony 111A-2 SPOT. Ryflowany dach, trzy stopnie, ogrzewanie nawiewne, małe okna w WC i przedsionku, brak prądnicy. Występowały zarówno w malowaniu kremowo-zielonym i IC.
DSC_2187.JPG

DSC_2363.JPG

31905647916_d5f6759a33_k.jpg

DSC_1365.JPG


7. Wagony 141A. Ryflowany dach, trzy stopnie, ogrzewanie nawiewne, duże okna w WC i przedsionku, brak prądnicy, zbiornik na fekalia, wyświatlacz na burcie, inny układ wywietrzników na dachu. Występowały wyłącznie w malowaniu IC.
31476451876_77e2889ebe_b.jpg

33168963364_3f8851b4c3_k.jpg


To tak po krótce.
W czasie eksploatacji w poszczególnych wagonach pojawiały się zbiorniki na fekalia, wyświetlacze etc. Istnieje też kilka innych wersji jak choćby 111Aw z przetwornica czyli bez prądnicy czy 111Au z ogrzewaniem nawiewnym. Różny był też układ okiem ewakuacyjnych. No i luxy..

To wszystko powoduje, że tych wersji po naprawach głównych jest naprawdę bardzo dużo.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki