• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.479 443 99
Z wypowiedzi Kolegi @robo na poznańskich Targach Hobby 2023 wynika, że modele z zestawy OST WEST mają mieć datę rewizji z roku 1990 i 1991.
To samo pisał kolega @Andrzej Harassek w TYM wątku. I zapewne tak będzie --- jeśli jest jak piszecie. Robo napisał na tamtej karteczce epokę IVc ale nie wiem czy z niewiedzy, czy celowo. 1991 to ewidentnie epoka Va, a nie IVc. Gdyby wagony te miały naniesioną rewizję z tego roku, to i tak jej nie widać, ale oznaczenia serii już trochę tak. Gdyby w nich wystąpiła literka "-x" to już rzuci się w oczy, że to nie jest epoka IVc.
Ten dopisek "-x" w nazwie serii jest charakterystyczny dla rewizji z lat 90-tych, jak np. na tym modelu wagonu od Roco: show_image.php (2776×589) (gbbkolejka.pl)
A zdajesz sobie sprawę, że epoki mają inne przedziały czasowe w różnych krajach? To co pokazujesz to chyba epoki dla Niemiec, a nie Polski. To, że Roco posługuje się tabelką dla Niemiec przy określaniu epok wagonów PKP, to inna sprawa.
Tylko z Wałbrzycha są nowe wypusty "ryflaków", kolega @DieselPower musiał czegoś niedosłyszeć.
@DieselPower mógł nie doczytać, czy niedosłyszeć. Ale faktem jest, że we wstępnych informacjach o tych modelach była mowa o przydziale z Kłodzka Głównego. Pewnie stąd te niejasności.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.375 504 30
To co pokazujesz to chyba epoki dla Niemiec, a nie Polski.
Też nie. Według normy NEM 806 D "Eisenbahn-Epochen in Deutschland" epoka IV w Niemczech trwała do roku 1990 (także w Austrii wg NEM 801 A), a w Polsce do 1988 zgodnie z NEM 825 PL. Nawiasem mówiąc, ta ostatnia została w tym roku zaktualizowana przez dodanie epoki VI, o czym pisał kolega @am-70. A w ogóle to dyskusja o tym już była, łącznie z pokazaniem tej tabelki Roco.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.479 443 99
Też nie. Według normy NEM 806 D "Eisenbahn-Epochen in Deutschland" epoka IV w Niemczech trwała do roku 1990 (także w Austrii wg NEM 801 A), a w Polsce do 1988 zgodnie z NEM 825 PL. Nawiasem mówiąc, ta ostatnia została w tym roku zaktualizowana przez dodanie epoki VI,o czym pisał kolega @am-70. A w ogóle to dyskusja o tym już była, łącznie z pokazaniem tej tabelki Roco.
Ciekawe więc skąd Roco wzięło tą 'rozpiskę'.... i skoro jest 'nie normowana' to po co ją w ogóle tu pokazywać?
...ale OK. Nie ciągnijmy tego.
 
Ostatnio edytowane:

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 13 9
Dlatego zdziwiło mnie przypisanie przez Robo tych modeli do epoki IVc. Na PKP piąta epoka to wprowadzanie żóltego czoła oraz nowego wzoru malowania wagonów osobowych. Zestaw pod nazwą OST WEST można stosować jako IVc i Va. Świetnie będą pasowały do niego Bautzeny Roco i TILIGA które ukazały si bodaj w 2005 /2006 roku
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.990 121 1
Informacje z Facebooka - ROBO Modele

Cieszymy się ogromnie, że możemy Was poinformować!
W ciągu najbliższych dwóch tygodni dołączą do naszej oferty historyczne wagony, inspirowane legendarnym składem pociągu OST-WEST.
Ten ikoniczny skład regularnie przemierzał trasę z Warszawy na zachód Europy, w tym głównie do Paryża, ale także do Brukseli, Ostendy i Rotterdamu.
Nowy zestaw będzie wiernym odwzorowaniem wagonów typu Y z lat 90. XX wieku. Składać się będzie z:
Wagonu bagażowego 209C
Wagonu z miejscami do spania (kuszetka) 110AC
Wagonu 1/2 klasy 104Af
Wagonu 2 klasy z barem 113A
Te wyjątkowe wagony będą dostępne zarówno w naszym internetowym sklepie www.robo.eu.com, jak i w naszych stacjonarnych punktach sprzedaży. Bądźcie gotowi na podróż w czasie!


406050128_328179436628659_4498212580426336187_n.jpg

OST-WEST.jpg

Ps. Numery katalogowe zestawu: 200020/200021.
Ps 2. Dobrze, że producent podał daty rewizji poszczególnych wagonów. To jednoznacznie wyjaśnia pewne niedomówienie powstałe we wcześniejszej dyskusji dot. dat rewizji.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.479 443 99
Z tego co napisał ROBO na Facebooku to ma być ale później.
@Kris .... Robo mi odpowiedział na pytanie czy wyjdzie z jeden wagon do wydanych już zestawów wagonów z danej stacji (mi chodziło o Gdynię IVc):

Cytuję: "Na chwile obecną jeszcze nie wiemy jakie kolejne będą malowania ani przydziały".

Oczywiście to nie wyklucza, że coś wyjdzie.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.479 443 99
Informacje z Facebooka - ROBO Modele

Cieszymy się ogromnie, że możemy Was poinformować!
W ciągu najbliższych dwóch tygodni dołączą do naszej oferty historyczne wagony, inspirowane legendarnym składem pociągu OST-WEST.
Ten ikoniczny skład regularnie przemierzał trasę z Warszawy na zachód Europy, w tym głównie do Paryża, ale także do Brukseli, Ostendy i Rotterdamu.
Nowy zestaw będzie wiernym odwzorowaniem wagonów typu Y z lat 90. XX wieku. Składać się będzie z:
Wagonu bagażowego 209C
Wagonu z miejscami do spania (kuszetka) 110AC
Wagonu 1/2 klasy 104Af
Wagonu 2 klasy z barem 113A
Te wyjątkowe wagony będą dostępne zarówno w naszym internetowym sklepie www.robo.eu.com, jak i w naszych stacjonarnych punktach sprzedaży. Bądźcie gotowi na podróż w czasie!


Zobacz załącznik 1016310
Zobacz załącznik 1016312
Ps. Numery katalogowe zestawu: 200020/200021.
Ps 2. Dobrze, że producent podał daty rewizji poszczególnych wagonów. To jednoznacznie wyjaśnia pewne niedomówienie powstałe we wcześniejszej dyskusji dot. dat rewizji.
Wiecie co mnie martwi z wagonami od Robo? Że rysunki bardziej odpowiadają modelom PIKO, niż Robo. Przykład z modelem wagonu klasy 1/2 typ 104Af:

Na górze rysunek, na dole rzeczywisty model z edycji SZCZECIN IVc:

104Af_Robo.jpg


A tu PIKO:

PIKO_104.jpg


Pisałem o tym w TYM wątku.

Dlaczego do tego wracam? Wracam, bo zaskoczyły mnie te rysunki opublikowane przez Robo Modele, że nie odpowiadają.... modelom. :niepewny:
Nie to abym się czepiał, sam mam wagony z edycji "Gdynia" i nie mam zamiaru się ich pozbywać. Po prostu lubię jak wszystko się zgadza, ale jak patrzę na rysunek vs model, to zastanawiam się, co poszło nie tak...
To ułożenie skrzyń w podwoziu w stosunku do okien to ktoś na oko projektował?
Oczywiście, macie rację. Sam często piszę, że się ktoś czegoś czepia.... że można poprawić.... Tak, da się z tym żyć.... ale... czy nie można było dokładniej? Aby to poprawić to trzeba by nieźle orać... i w ogóle chyba to nie możliwe, bo tam w podwoziu to wszystko z PIKO jest inaczej. Zajrzyjcie do wspomnianego odnośnika.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.375 504 30
W oryginale też jest błąd
Oryginał z błędem to tablica na wagonie sypialnym Wars we wczesnych latach 90. XX wieku. Tablice były przygotowywane przez właścicieli wagonów, dlatego były różne. Na wagonach osobowych PKP często były inne tablice, np. z bardzo skrótową treścią: "Ost-West" Warszawa Wsch. - Paris, bez żadnych stacji pośrednich. Tablice z poprawną nazwą Jeumont, pokazane wyżej, były przygotowane przez DB i na nich błędu nie ma. Niżej jeszcze dwa przykłady tablicy z wagonów Wars, oba z tym samym błędem:

Zdjęcie z artykułu o "Ost-West" we francuskim czasopiśmie:

Tablica.jpg


I stopklatka z wideo zrobionego w Zbąszynku w 1994 roku (YouTube):

Jaumont.jpg
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 39 11
lubię jak wszystko się zgadza
No niestety nie w tym przypadku.....
Tak jak drzwi bagażowe w 609A czy... tablice PKP/serii w najnowszych modelach SM.....
bo tam w podwoziu to wszystko z PIKO jest inaczej
No w PIKO jest inaczej - ale jest dobrze, poza oczywiście jednym 113A w malowaniu "tęczowym" :)

Ale jak sam napisałeś - da się z tym żyć.
A do tekstu robo cytuję "wierne odwzorowanie" proponowałbym podchodzić z rezerwą i na pewno bez emocji :)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.619 50 5
Nie bardzo widzę sens wypuszczania takiego składu z wagonami, które już wcześniej były w sprzedaży.
Niektóre nawet niedawno (bar/2 np).
Jedynym wytłumaczeniem byłoby zaleganie w magazynie.
Może błędnie, ale wydaje mi się, że wagony 2kl/bagaż i sam bagaż powinny się sprzedać bez problemów, bo to jedyne na rynku modele takich wagonów. Nie liczę manufaktur w ilościach pojedynczych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.375 504 30
z wagonami, które już wcześniej były w sprzedaży
No, nie wszystkie już były - wagon bagażowy (nie 2 kl. z przedziałem bagażowym) to nowość. A że wypuszczanie zestawów po kilka wagonów stało się w ostatnich latach dość popularne, to dlaczego Robo nie miałby działać podobnie, jeśli jest to sposób na zwiększenie sprzedaży? ;) Producenci patrzą na to trochę inaczej, niż kupujący i to, co z naszego punktu widzenia może wydawać się bezsensowne, z punktu widzenia producenta może być bardzo rozsądnym działaniem.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.619 50 5
Mając nieco doświadczenia w sprzedaży, patrzę właśnie pod tym kątem. Nie pod kątem kupującego.
Gdybym nie miał tych wagonów, kupiłbym cały skład. Mniam, mniam :)

Jako że jesteśmy wyposzczeni i jeszcze nie nasyceni modelami polskich wagonów/pociągów, to kupujemy na bieżąco.
Wydaje się, że większa część modelarzy/kolekcjonerów posiada już większość wagonów wcześniej wydanych i ten bagażowy był by wisienką na torcie.
Podobnie było z zestawem bar/2kl i 2kl/bagaż/rowerowy. Wcześniej wyszedł sam wagon 2kl/bar i jak ktoś chciał sam bagażowy/2kl, to musiał ten bar sprzedawać.
Jak zwykle bronię Robo, tak dziwi mnie taka polityka sprzedaży. Ale na pewno nie wiem wszystkiego.
Może gdybym wiedział więcej, nie dziwiłoby mnie to.

Nie napisałem, że wszystkie. "Skład z wagonami, które były w sprzedaży" może tego nie precyzuje właściwie, ale miałem na myśli większość wagonów już wcześniej wypuszczonych na rynek.
 

Podobne wątki