Ludzie, czy Wy czytacie wcześniejsze wpisy, czy tylko rzucicie okiem na ostatni i kombinujecie do czego by tu się przyczepić?
Nie wiem, co i dlaczego Robert mówił na prezentacji, ale wiem od niego samego, że wszystkie cztery wagony będą miały rewizję w 1991 roku, co już napisał kolega
@grosiszcze, a co ja też mogę potwierdzić. Pisałem już wcześniej, że rok 1991 (ale również 1990) to już epoka Va, a nie IVc - tu jest ewidentny błąd w informacji na tabliczce pokazanej na fotce wyżej. W roku 1991 w "Ost-West" jeździły już wagony X (Görlitz), ale były to wagony 2 klasy. Jako wagony 1 klasy jeździły jeszcze Y 1/2 lub 1 klasy. Jednak od 1992 roku w składzie "Ost-West", przynajmniej w części do Paryża, nie było już w ogóle wagonów 1 klasy z miejscami do siedzenia. Przed dostawą wagonów X (do roku 1990) wagony PKP były tylko typu Y.
Tylko zdjęcie z BB francuską ciągnie właśnie wagon Z2.
Jak słusznie zauważył kolega Robert, zdjęcie z wagonami Z2 musi pochodzić z roku co najmniej 1992. Ale te same lokomotywy jeździły z "Ost-West" znacznie wcześniej, więc nie widzę tu problemu. A w kontekście zestawu Robo samo zdjęcie udowadnia tylko, że w składzie pociągu jeździł wagon bagażowy PKP w oliwkowym malowaniu co najmniej właśnie do 1992 roku, a więc także w roku 1991. Nawiasem mówiąc, "Ost-Westa" często prowadziły lokomotywy jednonapięciowe SNCB i SNCF, zmieniające się na granicznej stacji Jeumont. Tylko jeżeli do modelowego składu podczepiamy lokomotywę SNCF, to wagony z "Hoek van Holland Express" już nie pasują.
Warto tu chyba dodać, że "Ost-West" i "Hoek Warszawa Express" to dwa różne pociągi, które w różnych okresach jeździły oddzielnie lub były łączone w jeden skład. W latach 90. XX wieku w sezonie letnim były to dwa pociągi, a w zimie z Warszawy wyjeżdżał jeden pociąg, dzielony w niemieckim Hamm.
Słychać też, że wagony są tylko z Wałbrzycha.
Tylko z Wałbrzycha są nowe wypusty "ryflaków", kolega
@DieselPower musiał czegoś niedosłyszeć.