• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.696 65 3
Ale ta o której myślisz nie nadaje się do pociągu Ost West bo to seria CC6500, czyli na prąd stały 1500V, a linia w kierunku na Belgię była zelektryfikowana prądem przemiennym 25000V. Tam z tym pociągiem jeździły dwusystemowe BB22200 i czterosystemowe CC40100. Akurat jest dostępny na tym portalu aukcyjnym model CC40107 z LSM trochę spatynowany.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.204 56 1
Ale ta o której myślisz nie nadaje się do pociągu Ost West bo to seria CC6500, czyli na prąd stały 1500V, a linia w kierunku na Belgię była zelektryfikowana prądem przemiennym 25000V. Tam z tym pociągiem jeździły dwusystemowe BB22200 i czterosystemowe CC40100. Akurat jest dostępny na tym portalu aukcyjnym model CC40107 z LSM trochę spatynowany.
Zgadza się. To musi być BB22000:
IMG_20231119_204726.jpg
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 13 9
Oczywiście zestaw ten umożliwi sformowanie takich pociągów jakie komu pasują. Przydały by się jeszcze oliwkowe 1 z Warszawy.
Pozostaje mieć nadzieję że będą zestawy z innych stacji umożliwiające złożenie składów które nie jeździły przez Warszawę.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.381 36 7
Oczywiście zestaw ten umożliwi sformowanie takich pociągów jakie komu pasują. Przydały by się jeszcze oliwkowe 1 z Warszawy.
Pozostaje mieć nadzieję że będą zestawy z innych stacji umożliwiające złożenie składów które nie jeździły przez Warszawę.
No przecież są zapowidziane brunatne z Gdyni i Zagórza i deklaracja wydania bagazu z innych stacji
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.204 56 1
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.781 41 4
Ale co pasuje. Skoro zestaw Robo jest z epoki 4a to oznaczenie bagaży będzie inne niż w epoce 5a, bo oznaczenia zmieniły się w 1976/78 roku (coć nie wiem czy seria pojazdu wtedy uległa zmianie) i ponowna zmiana oznaczeń wraz ze zmianą serii była chyba w 1986/87 roku.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.442 486 107
Robo ten zestaw zdaje się umiejscowił w latach 89-90 i ma o pasować wg słów producenta do pociągu Ost-West z roku 1991. Tylko czy faktycznie w tym roku te wagony się w nim znajdowały to jeszcze ktoś musi potwierdzić.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.781 41 4
Skoro jest zmiana epoki na 4c to inna bajka. Może zanim Cegielski wypuścił Z2 w postaci 136 i 139A i PKP jeszcze nie dostało Z2 z byłego NRD to na pewno jeździły Y-ki. Tylko zdjęcie z BB francuską ciągnie właśnie wagon Z2.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.898 527 30
Ludzie, czy Wy czytacie wcześniejsze wpisy, czy tylko rzucicie okiem na ostatni i kombinujecie do czego by tu się przyczepić?

Nie wiem, co i dlaczego Robert mówił na prezentacji, ale wiem od niego samego, że wszystkie cztery wagony będą miały rewizję w 1991 roku, co już napisał kolega @grosiszcze, a co ja też mogę potwierdzić. Pisałem już wcześniej, że rok 1991 (ale również 1990) to już epoka Va, a nie IVc - tu jest ewidentny błąd w informacji na tabliczce pokazanej na fotce wyżej. W roku 1991 w "Ost-West" jeździły już wagony X (Görlitz), ale były to wagony 2 klasy. Jako wagony 1 klasy jeździły jeszcze Y 1/2 lub 1 klasy. Jednak od 1992 roku w składzie "Ost-West", przynajmniej w części do Paryża, nie było już w ogóle wagonów 1 klasy z miejscami do siedzenia. Przed dostawą wagonów X (do roku 1990) wagony PKP były tylko typu Y.
Tylko zdjęcie z BB francuską ciągnie właśnie wagon Z2.
Jak słusznie zauważył kolega Robert, zdjęcie z wagonami Z2 musi pochodzić z roku co najmniej 1992. Ale te same lokomotywy jeździły z "Ost-West" znacznie wcześniej, więc nie widzę tu problemu. A w kontekście zestawu Robo samo zdjęcie udowadnia tylko, że w składzie pociągu jeździł wagon bagażowy PKP w oliwkowym malowaniu co najmniej właśnie do 1992 roku, a więc także w roku 1991. Nawiasem mówiąc, "Ost-Westa" często prowadziły lokomotywy jednonapięciowe SNCB i SNCF, zmieniające się na granicznej stacji Jeumont. Tylko jeżeli do modelowego składu podczepiamy lokomotywę SNCF, to wagony z "Hoek van Holland Express" już nie pasują. ;) Warto tu chyba dodać, że "Ost-West" i "Hoek Warszawa Express" to dwa różne pociągi, które w różnych okresach jeździły oddzielnie lub były łączone w jeden skład. W latach 90. XX wieku w sezonie letnim były to dwa pociągi, a w zimie z Warszawy wyjeżdżał jeden pociąg, dzielony w niemieckim Hamm.
Słychać też, że wagony są tylko z Wałbrzycha.
Tylko z Wałbrzycha są nowe wypusty "ryflaków", kolega @DieselPower musiał czegoś niedosłyszeć.
 

Podobne wątki