• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

HOBBY Poznań 2023

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#41
Cieszę się, że kolega @robertmuszka przyjemnie spędził czas na Hobby, ale ciekaw jestem, co było zabawnego w moim pierwszym wpisie? Fakt, że nie było tam też (chyba) niczego smutnego. ;)

No ale do rzeczy. Dotarłem do Poznania z 40-minutowym spóźnieniem, pociągiem ciągniętym przez tę lokomotywę.

20231118_110421.jpg


Chyba pierwszy raz zdarzyło mi się jechać pociągiem prowadzonym przez produkt Newagu, wrażenia dobre. Do Poznania jechałem w pierwszym wagonie, przyspieszenie niezłe, rozruch płynny, bez żadnych szarpań. Spóźnienie złapaliśmy w kilku miejscach, z powodu uszkodzonych sygnalizacji przejazdowych i konieczności zwolnienia do 20 km/h, czekania na krzyżowanie na stacji, na której w ogóle nie ma planowego postoju (z jakiegoś powodu jeden tor szlakowy był zamknięty, choć żadnych robót nie widziałem), ale najciekawszy był powód przedłużonego postoju w Kutnie: otóż pasażerowie usłyszeli komunikat, że "odjazd pociągu nastąpi z opóźnieniem z powodu awarii komputera" o_O. Nie wiem, o jakim komputerze była mowa, ale po kilku minutach pociąg ruszył.

Z dworca na targi jest, jak wszyscy wiedzą, raptem parę kroków, więc po chwili byłem już w środku. I tu pierwsza niespodzianka: czynne dwie kasy biletowe i długa kolejka. Po odstaniu swojego niespodzianka numer dwa: bilety dość drogie, w dodatku w kupowane kasie o 5 zł droższe (no trochę mniej, bo z kolei przy kupnie w internecie doliczana jest opłata manipulacyjna czy jakaś inna, w wysokości nieco ponad 1 zł), niż przy kupnie przez internet - bilet normalny 40 zł. A potem znowu kolejka, tym razem do bramki wejściowej - też czynne był tylko dwie. Być może są jeszcze jakieś inne wejścia, ale nie bardzo znam obiekty targowe w Poznaniu. Po pokonaniu tych przeszkód i ominięciu szatni (pożałowałem kolejnych 5 zł - cennik był wywieszony) dotarłem wreszcie do hali wystawowej. I tu kolejne zaskoczenie: tłumy zwiedzających - zjawisko z jednej strony negatywne, bo trudno przejść i dopchać się do eksponatów i stoisk, ale z drugiej strony pozytywne, bo świadczy o dużym zainteresowaniu publiczności. I tu po części muszę się zgodzić z kolegą Pawłem:
udawanie dorosłej kolei jest dobre na imprezach zamkniętych, tu liczy się ruch i show
W dodatku największa makieta modułowa była ustawiona tak, że połowa była całkowicie niedostępna dla zwiedzających. Wszystko to chyba sprawiło, że zainteresowanie makietą wydało mi się niezbyt wielkie - ale może akurat tak trafiłem. Swoją robotę dobrze robił kolega Michał @bstok70, ale poza tym chyba niewiele się tam działo.

A przy okazji pozdrowienia dla Pawła @Kpt. Nemo - jakoś się minęliśmy, bo nie pamiętam żebym go dostrzegł - w każdym razie na pewno nie unikałem spotkania celowo. ;)

Tak to wszystko wyglądało w widoku ogólnym:

IMG_2044.JPG

IMG_2039.JPG

IMG_2060.JPG

IMG_2062.JPG


I widok na drugą część hali, gdzie były m.in. stoiska Roco i Robo:

IMG_2068.JPG


Duże wrażenie robiła makieta Międzychodu (stacje Międzychód i Międzychód Letnisko) kolegów z Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych - najlepiej było oglądać ją "z lotu ptaka":

IMG_2043.JPG

IMG_2046.JPG


Ale szczegóły też są ciekawe:

IMG_2085.JPG

IMG_2087.JPG

IMG_2088.JPG

IMG_2091.JPG

IMG_2086.JPG

IMG_2093.JPG

IMG_2094.JPG

IMG_2097.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#42
Stoisko Robo znajdowało się w drugiej części hali, gdzie modelarstwo kolejowe było już w zdecydowanej mniejszości. Ale mimo to cieszyło się dużym zainteresowaniem, szczególnie do chwili wyprzedania wszystkich ryflaków. ;)

20231118_130319.jpg

IMG_2027.JPG


Później można już było odetchnąć:

20231118_143827.jpg


Na końcu tej hali trafiłem na bardzo ładną makietę H0e fikcyjnej stacji Nikosiewo

IMG_2075.JPG

IMG_2078.JPG

IMG_2076.JPG

IMG_2077.JPG

IMG_2079.JPG


i stacji Zaniemyśl na Średzkiej Kolei Wąskotorowej:

IMG_2081.JPG

IMG_2084.JPG


A jak już wlazłem po schodach na antresolę, to znalazłem tam jeszcze jedną makietę H0:

IMG_2056.JPG

IMG_2058.JPG

IMG_2055.JPG


I to już wszystko. Po mile spędzonym dniu, odnowieniu starych znajomości i pogaduszkach z przyjaciółmi, tym samym pociągiem, z tą samą lokomotywą, tym razem już punktualnie, wróciłem do Warszawy.
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
836 31 1
#44
Panie @Andrzej Harassek dziękuję za obszerną relację fotograficzną. Też do Poznania wczoraj dociągnął mnie EU160(-014) ale dla mnie smaczkiem była jazda wagonem Combo. Do Szczecina też zabrała mnie "Mewa", też Griffin, też Combo - o opóźnieniach nie zamierzam się rozpisywać. Powiem tylko, że nie ma chyba w obecnie zmodernizowanych wagonach wygodnych siedzeń. :ostrozny:
@H0.DCC.Jakub - filmik wkrótce obejrzę.
Sam wrzucę małą relację niebawem i kilka migawek wideo - z całości imprezy. Byłem tam pierwszy raz i raczej ostatni - za tłoczno i za głośno jak dla mnie. Wolę spotkania w cichszych miejscach. Miło było zobaczyć kilka tworzy które skrywają się za awatarami.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.480 443 99
#45
nagranie całej premiery od ROBO:

W 2:14 Pan Robert się chyba przejęzyczył. Powiedział "pełen bar".
Całkowitą nowością jest jednak wagon bagażowy 209C. Pokazano niepomalowany egzemplarz, ale wg zapewnień Roberta produkcja już jest w toku.
Na początek model będzie oferowany w dwóch zestawach:
1. Cztery wagony ze składu "Ost-West" z pierwszych lat 90. XX wieku: bagażowy, kuszetka, 1/2 klasa i 2 klasa/bar - wszystkie wagony oliwkowe.
A ten zestaw 4-ech wagonów z przydziałem warszawskim to ma nie być IVc - czyli rewizja do 1988 r włącznie? Z tego co pamiętam pan Robert powiedział, że będzie pasował do pociągu OST-West, ale nie mówił nic o tym, że jest to epoka V.

Ciekawe czy będzie można te wagony nabywać osobno. Szkoda, że nikt o to nie zapytał.
Duże wrażenie robiła makieta Międzychodu (stacje Międzychód i Międzychód Letnisko) kolegów z Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych - najlepiej było oglądać ją "z lotu ptaka":


Zobacz załącznik 1014323

Ale szczegóły też są ciekawe:

Zobacz załącznik 1014324
Zobacz załącznik 1014325
Świetna makieta, ale te drzewa na pierwszym planie to trochę zasłaniają widoczność na pewnym odcinku makiety. Zauważyłem że zwykle prezentuje się makiety nie od strony budynku dworca, ale od strony przeciwnej. Tu mamy odwrotnie.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#46
A ten zestaw 4-ech wagonów z przydziałem warszawskim to ma nie być IVc - czyli rewizja do 1988 r włącznie? Z tego co pamiętam pan Robert powiedział, że będzie pasował do pociągu OST-West, ale nie mówił nic o tym, że jest to epoka V.
Według informacji Robo wagony mają mieć rewizję z 1991 roku, więc formalnie to już epoka V, ale poza cyferkami w dacie niczym się nie różnią od wyglądu z lat 80. Co do możliwości zakupu osobno, to przypuszczam, że z czasem wagony będą dostępne osobno, ale nie jestem pewien, czy z tymi samymi przydziałami i datami rewizji. Zresztą kuszetki i wagony 1/2 kl. już chyba były wydawane w takim malowaniu. Bar to nowość z wiosny tego roku i jeszcze nie był oferowany osobno, a bagażu dotąd w ogóle nie było.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.480 443 99
#47
Według informacji Robo wagony mają mieć rewizję z 1991 roku, więc formalnie to już epoka V, ale poza cyferkami w dacie niczym się nie różnią od wyglądu z lat 80. Co do możliwości zakupu osobno, to przypuszczam, że z czasem wagony będą dostępne osobno, ale nie jestem pewien, czy z tymi samymi przydziałami i datami rewizji. Zresztą kuszetki i wagony 1/2 kl. już chyba były wydawane w takim malowaniu. Bar to nowość z wiosny tego roku i jeszcze nie był oferowany osobno, a bagażu dotąd w ogóle nie było.
OK, dzięki za info. Jeśli 1991 to nie rozumiem po co na siłę oznaczać to jako IVc.... Nie lepiej napisać po prostu Va?
Nie wiem też, czy skoro rewizja 1991 to czy w nazwie serii nie powinno być "-x".... jak np. na wagonach 120A (PIKO) z Lublina, gdzie mamy rewizję na rok 1990 i 1991 i nazwa serii nie jest już "Bdn" tylko "Bdn-x". Mowa o modelach PIKO nr 96658 i 96659.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.480 443 99
#49
Fakt, jakoś nie zwróciłem na to uwagi, powinna być epoka Va. Na moim zdjęciu widać informację o rewizji z 1991 roku i o epoce IVc - trochę niespójne.
Nie wiem o jakim zdjęciu, na którym jest "o rewizji", kolega pisze ale na tabliczce było tak:

1700476933084.png


"Do pociągu z 1991"

i osobno "epoka IVc"...

...co nadal nie wyklucza, że rewizja może być na końcówkę lat 80-tych.... Może dlatego epoka określona jest /jeszcze/ na IVc.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#52
Nie wiem o jakim zdjęciu, na którym jest "o rewizji", kolega pisze ale na tabliczce było tak:

"Do pociągu z 1991"

i osobno "epoka IVc"...

...co nadal nie wyklucza, że rewizja może być na końcówkę lat 80-tych.... Może dlatego epoka określona jest /jeszcze/ na IVc.
Rzeczywiście, na tabliczce nie wspomina się wyraźnie o rewizji. O tym, że data rewizji wszystkich tych wagonów jest z 1991 roku wiem bezpośrednio od Roberta, tak że informacja o epoce IVc jest błędna. Oczywiście nie było wyraźnej granicy epok, ale o ile wagony z rewizją z 1989 mogły jeździć w roku 1990 (a może i w 1991?), czyli formalnie już w epoce Va, to wagony z rewizją 1991 z pewnością nie jeździły w roku 1989 - ostatnim roku epoki IV.

O ile się nie mylę, w 1991 roku wagony musiały już mieć rewizję z podobnego okresu, a nie z końca lat 80. Jednak nie wiem dokładnie, jak często w tamtych latach wagony przechodziły rewizję, może ktoś z Kolegów podpowie?
 

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.376 10 0
#55
W tym roku postanowiłem symbolicznie zaznaczyć swój udział prezentując makietę ,,Baza Transbud”. Miło było się spotkać ze starymi znajomymi pogadać oraz wymienić poglądy, makieta zbierała pozytywne opinie wiec to cieszy. Oglądających było bardo dużo, nawet nie miałem czasu zrobić porządnej fotorelacji z innych makiet. :)
Symbolicznie jedna fotka mojej makiety.;)
IMG_8116.jpeg
 

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.484 2 0
#56
Kilka ujęć skali 1.
 

Załączniki

OP
OP
KrotVikinG

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
683 6 0
#58
Cieszę się, że kolega @robertmuszka przyjemnie spędził czas na Hobby, ale ciekaw jestem, co było zabawnego w moim pierwszym wpisie? Fakt, że nie było tam też (chyba) niczego smutnego. ;)

No ale do rzeczy. Dotarłem do Poznania z 40-minutowym spóźnieniem, pociągiem ciągniętym przez tę lokomotywę.

Zobacz załącznik 1014307

Chyba pierwszy raz zdarzyło mi się jechać pociągiem prowadzonym przez produkt Newagu, wrażenia dobre. Do Poznania jechałem w pierwszym wagonie, przyspieszenie niezłe, rozruch płynny, bez żadnych szarpań. Spóźnienie złapaliśmy w kilku miejscach, z powodu uszkodzonych sygnalizacji przejazdowych i konieczności zwolnienia do 20 km/h, czekania na krzyżowanie na stacji, na której w ogóle nie ma planowego postoju (z jakiegoś powodu jeden tor szlakowy był zamknięty, choć żadnych robót nie widziałem), ale najciekawszy był powód przedłużonego postoju w Kutnie: otóż pasażerowie usłyszeli komunikat, że "odjazd pociągu nastąpi z opóźnieniem z powodu awarii komputera" o_O. Nie wiem, o jakim komputerze była mowa, ale po kilku minutach pociąg ruszył.

Z dworca na targi jest, jak wszyscy wiedzą, raptem parę kroków, więc po chwili byłem już w środku. I tu pierwsza niespodzianka: czynne dwie kasy biletowe i długa kolejka. Po odstaniu swojego niespodzianka numer dwa: bilety dość drogie, w dodatku w kupowane kasie o 5 zł droższe (no trochę mniej, bo z kolei przy kupnie w internecie doliczana jest opłata manipulacyjna czy jakaś inna, w wysokości nieco ponad 1 zł), niż przy kupnie przez internet - bilet normalny 40 zł. A potem znowu kolejka, tym razem do bramki wejściowej - też czynne był tylko dwie. Być może są jeszcze jakieś inne wejścia, ale nie bardzo znam obiekty targowe w Poznaniu. Po pokonaniu tych przeszkód i ominięciu szatni (pożałowałem kolejnych 5 zł - cennik był wywieszony) dotarłem wreszcie do hali wystawowej. I tu kolejne zaskoczenie: tłumy zwiedzających - zjawisko z jednej strony negatywne, bo trudno przejść i dopchać się do eksponatów i stoisk, ale z drugiej strony pozytywne, bo świadczy o dużym zainteresowaniu publiczności. I tu po części muszę się zgodzić z kolegą Pawłem:

W dodatku największa makieta modułowa była ustawiona tak, że połowa była całkowicie niedostępna dla zwiedzających. Wszystko to chyba sprawiło, że zainteresowanie makietą wydało mi się niezbyt wielkie - ale może akurat tak trafiłem. Swoją robotę dobrze robił kolega Michał @bstok70, ale poza tym chyba niewiele się tam działo.

A przy okazji pozdrowienia dla Pawła @Kpt. Nemo - jakoś się minęliśmy, bo nie pamiętam żebym go dostrzegł - w każdym razie na pewno nie unikałem spotkania celowo. ;)

Tak to wszystko wyglądało w widoku ogólnym:

Zobacz załącznik 1014313
Zobacz załącznik 1014314
Zobacz załącznik 1014315
Zobacz załącznik 1014316

I widok na drugą część hali, gdzie były m.in. stoiska Roco i Robo:

Zobacz załącznik 1014317

Duże wrażenie robiła makieta Międzychodu (stacje Międzychód i Międzychód Letnisko) kolegów z Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych - najlepiej było oglądać ją "z lotu ptaka":

Zobacz załącznik 1014322
Zobacz załącznik 1014323

Ale szczegóły też są ciekawe:

Zobacz załącznik 1014324
Zobacz załącznik 1014325
Zobacz załącznik 1014326
Zobacz załącznik 1014328
Zobacz załącznik 1014327
Zobacz załącznik 1014329
Zobacz załącznik 1014330
Zobacz załącznik 1014331
Czyli rozumiem, że kolega był na targach w niedzielę, bo już zacząłem żałować tego, że mogliśmy się minąć i osobiście porozmawiać. :)
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.854 91 4
#59
Jak zwykle nudy od lat nie potraficie zrozumieć że jesteście na targach dla publiczności, mentalny onanizm i udawanie dorosłej kolei jest dobre na imprezach zamkniętych, tu liczy się ruch i show. Jedynym plusem tej imprezy są spotkania z ludźmi którzy jeszcze mnie poznają w przeciwieństwie do niektórych którzy się odwracali plecami. Buziaki.

Znaczy nuda u kolejarzy bo samochodziaże już dawno złapali o co w tym chodzi, moglibyście się od nich czegoś nauczyć.
Fakt, że w tym roku z winy MTP makieta była "stonowana", ale cóż to oni tu rządzą.
Faktycznie samochodziarze popis z innej planety, jak na karuzeli, po 10 minutach kręcenia się w kółko człowiek czuł się jak przy pierwszej kolejce rozłożonej na dywanie, szyja bolała i znudzenie usypiało.
Natomiast maszyny budowlane RC to zdecydowanie inna bajka, szkoda tylko że pole do popisu było rozmiarów piaskownicy, a większość właścicieli, szczególnie wywrotek, panicznie bało się załadunków.
 

Podobne wątki