• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Patrząc na ceny nowo wydawanych modeli chyba trzeba je zaliczyć raczej do kategorii "stanów wyższych" a nie przystępnych:(
Miałem na myśli wybór ROBO lub Manufaktura.... Kiedyś były ryflaki z manufaktury EFC za chyba 500zł (w 2010 roku)... w tym kontekście pisałem. W chwili ukazania się tych modeli od Robo cena była chyba 230-250zł (2 x taniej). EFC Loko też chyba wydała siódemkę swego czasu i to już kosztowało kilka tysięcy na tamte czasy.... (tu akurat odnoszę się do pięknego modelu SchlesienModelle za 980zł /ostatnio/ - a w chwili wydania za 780 chyba).
@am-70, pięknie napisane uwagi, instrukcja na program naprawczy dla pewnie nie jednego producenta. Zastanawiam się czy wykonujesz jaką produkcję i czy opisane uwagi wdrożyłeś już kiedyś w życie. Oczywiście pełna zgoda z tym co napisałeś. I tylko zastanawiające jest czemu właściciel firmy jeszcze na to nie wpadł, przecież to takie proste...
Z punktu widzenia klienta wszystko jest proste. Klient napisze plan "dobrego działania" w czasie jaki zajmuje napisanie posta na forum.... i że taki ROBO na to nie wpadł, co? he he...

@am-70 ...a całkiem na boku pisząc... Ja też jestem co prawda klientem ale wyobrażam sobie "jakie to proste" . To, że produkcja odbywa się w Chinach zapewne też z czegoś wynika. Klienci często nie znają niuansów i szczegółów więc popisać zawsze sobie można na forum recepty na sukces. Wszyscy tacy mądrzy to niech założą firmę produkującą modele wagonów takich jak Y-eki ROBO (wiekoseryjnie) w Polsce i je wydadzą w satysfakcjonującej ich cenie (150-200zł za sztukę??) .... w końcu mamy wolny rynek, konkurencja niezbędna. Na co czekać? :) Takie macie świetne pomysły? Do boju...

Tak.... nabijam się. Ale wiesz dlaczego? Bo na takim gadaniu zawsze się kończy...

Cieszcie się, że są takie modele od Robo bo inaczej były by tylko Pi-KOLCE. Wieczne narzekanie.
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.369 473 107
Nie wiem czy to najlepsze miejsce, ale skoro producent lubi międzynarodowe inpsiracje: na forum Drehscheibejest dyskusja o zestawieniu pociągu Paryż-Frankfurt-Drezno-Warszawa, to byłby ciekawy temat dla @robo:
Zobacz załącznik 826628
EU07 zapewnia Piko (96373), z wagonami DB nie powinno być problemu. Wagony z Grochowa to z resztą chyba najlepszy przydział do zestawiania zarówno składów krajowych jak i zagranicznych.
Pytanie dodatkowe: co ciągnęło od Jeleniej do Zgorzelca/Görlitz? Niemieckie forum wspomina o BR118 i BR132 z Bw Görlitz, ale nie kojarzę ich używania na Dolnym Śląsku (co innego pociągi do Poznaniai Szczecina).
Jeszcze w nawiązaniu do pociągu D450/451...w okresie zimowym rozkładu jazdy 79/80 (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9787882) potrzebujemy tylko 5 wagonów na odcinku od granicy do Wrocławia, w tym 2 niemieckie i tylko 3 polskie. Pomijając przydziały spokojnie można by do tego zestawienia przyjąć doskonałe "rewizyjnie" wagony PIKO z popielatymi dachami z przydziałem do Szczecina :)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
(https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9787882) potrzebujemy tylko 5 wagonów na odcinku od granicy do Wrocławia, w tym 2 niemieckie i tylko 3 polskie
Oj nie: to jest zestawienie DB, opisuje tylko to co przejeżdzało przez RFN. Grupa Drezden-Warszawa nie jest w nim wykazana, bo to w się dzieje w dedeerowie.
Oczywiście te dodatkowe wagiony, jeśli nie patrzymy na przydziały i powtórzone numery to to żaden problem, a Robo czyści magazyn ;)
Jeszcze jakiś Görlitz79 (coś od Tillliga?) by się przydał, tu na zdjęciu drugi wagon:

W sumie to trochę się podpaliłem z tym składem, bo on ciągnie restauracyjny (WR) na 95% Goša (pozostałe 5% to może niedobitek Bautzen 67, nie to że coś ułatwia w modelu). Tu nawet ACME się nie spodziewam żeby pomogło, co najwyżej na jako bazę.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
753 43 0
"222340(1) wagon 111Ab, 2klasy st Zagórz seria B 50 51 20-38 552-9, model starszego typu wagonu 2 klasy z podwiniętą dolną ostoją z początków produkcji wagonów 2 klasy".
O co chodzi z tą podwiniętą dolną ostoją? Dziś dotarł do mnie ten model i jakoś noe umiem znaleźć różnicy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Ostoja jest zwykle na dole, a w tych wagonach nie jest podwinięta. Podwinięta jest dolna krawędź pudła, zakrywająca ostoję. Tak były wykonywane wagony z pierwszych serii, później zmieniono technologię łączenia pudła z ostoją.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
753 43 0
Ostoja jest zwykle na dole, a w tych wagonach nie jest podwinięta. Podwinięta jest dolna krawędź pudła, zakrywająca ostoję. Tak były wykonywane wagony z pierwszych serii, później zmieniono technologię łączenia pudła z ostoją.
W modelu niestety tego nie ma, albo ja nie widzę.
Z lewej model wcześniejszy z Krakowa. Po prawej ostatni Zagórz. 20210820_233007.jpg 20210820_233111.jpg 20210820_232951.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Model z lewej ma odwzorowaną nowszą wersję łączenia pudła z ostoją, gdzie widać bok ostoi i wyraźną granicę między ostoją a pudłem (pozioma rysa oddzielająca poszycie pudła od krawędzi ostoi). Odwzorowania tego elementu w modelu po prawej stronie na tych trzech zdjęciach nie widać za dobrze, ale wydaje mi się, że poszycie pudła sięga niżej, zasłania bok ostoi i jest zaokrąglone (podwinięte) na samym dole. Proszę o lepsze zdjęcie, to może coś da się powiedzieć.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Mnie bardziej ciekawi kiedy Robo wyda 113A do składu ze szczecina z epoki IVb/c.... i czy wogóle..... bo nie wiem czy brać PIKO póki jest czy czekać na Robo....
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Przecież to napisałem, że 111Aw nie miał zaokrąglonego brzegu pudła a 111A miał. Więc nie rozumiem tej polemiki.
A tu jeszcze raz wyjaśnienie o co chodzi tym, którzy nie znają konstrukcji pudła.
02 kszczegół.jpg
Z lewej pudło wagonu 111A i ceownik ostoi schowany w konstrukcji i przykryty blachą poszyciową i po prawej po zmianie, gdzie ostojnica wyszła na zewnątrz i na nią postawiono ścianę boczną, a blacha poszyciowa zakrywa tylko górną część ostojnicy celem przyspawania blachy poszyciowej do niej - stąd powstał ten charakterystyczny uskok, o którym tyle polemiki. Promień R50 to w skali H0 około 0,6mm.
 

wlodek1956

Nowy użytkownik
Reakcje
15 2 0
Przecież to napisałem, że 111Aw nie miał zaokrąglonego brzegu pudła a 111A miał. Więc nie rozumiem tej polemiki.
A tu jeszcze raz wyjaśnienie o co chodzi tym, którzy nie znają konstrukcji pudła. Zobacz załącznik 833049 Z lewej pudło wagonu 111A i ceownik ostoi schowany w konstrukcji i przykryty blachą poszyciową i po prawej po zmianie, gdzie ostojnica wyszła na zewnątrz i na nią postawiono ścianę boczną, a blacha poszyciowa zakrywa tylko górną część ostojnicy celem przyspawania blachy poszyciowej do niej - stąd powstał ten charakterystyczny uskok, o którym tyle polemiki. Promień R50 to w skali H0 około 0,6mm.
Witam bardzo rzadko zabieram głos na forum ale nie wytrzymałem :) koledzy wyjdźcie na spacer pooddychajcie jeszcze letnim powietrzem i odpuście sobie krytykę Robo: bo to jedyny producent który się stara Wam dogodzić , a podniesiona dyskusja ( dzięki Koledze za podkreślenie " skali " problemu - 0,6 mm ) proszę mi wierzyć na słowo z wiekiem zmieniają się słuch i wzrok :) Koledzy macie uwagi do produktu napisz do producenta i oszczędź sobie czasu i nam lektury. Dziękuję za przeczytanie moich wypocin ( nie podejmuję dyskusji jałowych) modele są piękne tak trzymaj ROBO ! :) czekamy na nowe modele.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
753 43 0
Panowie. W cytowanym przeze mnie opisie modelu wagonu 111Ab z strony producenta wyraźnie jest napisane, że ma być, jak już ustaliliśmy, podwinięta dolna krawedz pudła. A jest tak:
20210822_174308.jpg 20210822_174312.jpg 20210822_174916.jpg
W dodatku widac wyraźnie ten "rancik", czego chyba nie powinno być. Widac to na zdjęciach i rysunku wrzconych przez kolegów wyżej,
Natomiast we wcześniej wydanych, np. 111Ac jest podobnie jak w innych modelach Robo, czyli tak:
20210822_175436.jpg 20210822_175447.jpg 20210822_174904.jpg

Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy. I to nie jest mój żal czy ból d..y, tylko zastanawiam się, czemu Robo tak to podkreślał, skoro nie ma różnicy?
PS. Przy okazji zauważyłem, że brakuje mi sprzęgu ogrzewania...
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Witam bardzo rzadko zabieram głos na forum ale nie wytrzymałem :) koledzy wyjdźcie na spacer pooddychajcie jeszcze letnim powietrzem i odpuście sobie krytykę Robo: bo to jedyny producent który się stara Wam dogodzić , a podniesiona dyskusja ( dzięki Koledze za podkreślenie " skali " problemu - 0,6 mm ) proszę mi wierzyć na słowo z wiekiem zmieniają się słuch i wzrok :) Koledzy macie uwagi do produktu napisz do producenta i oszczędź sobie czasu i nam lektury. Dziękuję za przeczytanie moich wypocin ( nie podejmuję dyskusji jałowych) modele są piękne tak trzymaj ROBO ! :) czekamy na nowe modele.
Proszę czytać ze zrozumieniem.
Jeśli ktoś pisze, że nie wie czym oba typy wagonów się różnią i otrzymuje wyjaśnienie, to nie jest to atak na Robo, Piko czy Herisa bo są to 3 firmy produkujące polskie Y-ki a nie tylko Robo. A w mojej odpowiedzi nie ma ataku na jakąkolwiek z tych firm.
PS
I proszę nie pisać że ROBO to jedyny producent polskich Y-ków.
 

Podobne wątki