"Prawdziwej", tzn. jakiej?
Tej w skali 1:1. Chodziło mi o to, że istniał przynajmniej jeden wagon bagażowy nowego typu (umownie nazwijmy go Y) w barwach "Odry", więc Robo nie musi się tłumaczyć niemożliwością wykonania wagonu starego typu (201C), choc taki też był w realu w barwach "Odry".
czym się różniły "Odra 1" i "Odra 2"?
Były wykonane dwa składy wagonów w tym specjalnym malowaniu, stąd mówi się o składach "Odra 1" i "Odra 2". Tak że stwierdzenie
Odra 1 to pierwszy set wagonów, więc analogicznie Odra 2 to kolejny set.
traktuję jako żart.
Wiem, że początkowo nie było wagonu bagażowego nowego typu, więc odremontowano i pomalowano wagon starszej budowy, typu 201C, nie było też wagonu barowego, a wagony 1 klasy wykonano z dwójek (10 przedziałów), montując jednak po 6 foteli w przedziale - stąd taki model Robo. Drugi skład ("Odra 2") przygotowano rok czy dwa lata później i wtedy już był nowy wagon bagażowy, wagon barowy, pojawiły się też wagony 1 klasy z 9 przedziałami. Niestety, nie znam szczegółów, więc więcej na ten temat dziś powiedzieć nie umiem. Oczywiście w praktyce składy się potem wymieszały, nie raz też w składzie zastępczo pojawiały się normalne wagony, w kolorze oliwkowym. Widać to też np. na znanych zdjęciach COBiRTK, wykonanych na Dworcu Głównym w Warszawie. Jeden ze składów jeździł też jako ekspres "Opolanin", widziałem taki pociąg, ale ze starym wagonem bagażowym, pochodzącym z pierwszej "Odry", więc trudno już wtedy było mówić, który skład to "Odra 1", a który "Odra 2", bo wagony były wymieszane.
Składał się z 6 wagonów pasażerskich, barowego i bagażowego. Zatem powinno pojawić się w sumie 8 wagonów.
A ja mam zdjęcie (stop-klatka z filmu) ze składem 7-wagonowym: bagaż, 2 klasa, 2 klasa, 2 klasa/bar, 1 klasa, 2 klasa, 2 klasa. Taki sam skład jest na czarno-białych zdjęciach z Dworca Głównego, choć ostatni wagon jest już na łuku i teoretycznie mógł być jeszcze ósmy wagon.