"Ex Odra 1 w relacji Wrocław -Warszawa, początkowo jeździł przez Opole do którego skład jechał z elektrowozem. Od Opola doczepiano parowóz i dalej przez Lubliniec ciągnął go przeważnie PT47. Dopiero w Częstochowie zmieniano lokomotywę na elektryczną, która ciągnęła skład dalej do Warszawy."
Czyli w praktyce żadna, bo chyba jedynym seryjnym modelem elektrowozu z ep. IVa jest "model" EU05-008 od MTB.
Jeżeli podczepisz warszawską SP45-082, to chyba nie będzie kłamstwo historyczne
W razie hipotetycznej awarii/braku e-loka, takie zestawienie mogło zaistnieć.
Czyli w praktyce żadna, bo chyba jedynym seryjnym modelem elektrowozu z ep. IVa jest "model" EU05-008 od MTB.
Jeżeli podczepisz warszawską SP45-082, to chyba nie będzie kłamstwo historyczne
W razie hipotetycznej awarii/braku e-loka, takie zestawienie mogło zaistnieć.
Co więcej, natknąłem się na informację, że w dodatku do SRJP (1975) Ex ODRA oznaczony był skrótem ES co oznaczało skład expresowy prowadzony trakcją spalinową. I ponoć miało to pokrycie w rzeczywistości, bo pociąg prowadziła na całej trasie wrocławska SP45. Dopiero po oddaniu do użytku w grudniu 1975 roku trakcji elektrycznej skład zaczęły ciągnąć lokomotywy właśnie elektryczne.
Zatem, użycie warszawskiej SP45-082, której rewizja jest z 1973 roku jest więcej niż dopuszczalne. Wszak lokomotywy się psują i w droge powrotną mogła wyruszyć właśnie "odolańska" SP45, a może nawet 082...?
Robo na facebooku w informacji o tym wypuście pisał o elektrowozie i parowozie - czyli to co wyżej kolega zacytował, ale pisał też o Ex. Odra 2 gdzie skład był ciągnięty tylko przez elektrowóz. Jaki? Nie napisał. Ale na YT jest filmik z którego zrzut ekranu jest na poprzedniej stronie tego wątku:
(370) Nowy Tabor dla PKP 1977 - YouTube
Minuta 2:58 ... i tu ja widzę chyba EP08
(370) Nowy Tabor dla PKP 1977 - YouTube
Minuta 2:58 ... i tu ja widzę chyba EP08