Wpis @robo otrzymał ponad 150 reakcji, wszystkie pozytywne, więc merytorycznie musi być ok.
To ja nieśmiało z alternatywną wersją wydarzeń:
- nie było pociągu ekspresowego Odra 1 czy Odra 2. Natomiast był pociąg 1607/6108 'Odra', relacji Warszawa - Wrocław (przez Łódź Kaliską, Ostrów Wlkp.), kursujący co najmniej od początku lat 70. Faktem jest, że w 1974 Pawafag dostarczył skład wagonów przeznaczony do obsługi pociągu Odra, a w kolejnym roku następny - w związku z czym dla rozróżnienia można naywać te składy Odra 1 i Odra 2 (nazwa pociągu się nie zmieniła) i jako że w obiegu potrzebny był tylko jeden skład, nadmiarowe wagony mogły być użyte do zestawienia innych pociągów, w szczególności Ex 'Opolanin'
- w latach '70 żadne kwity nie wskazują na wymianę pojazdu trakcyjnego Ex 'Odra' na trasie. Za to Ex 'Opolanin' ciągnięty był Pt47 od Opola do Lublińca, dalej przejmowała warszawska EU05.
- w 'cytowanym' już wpisie zestawienie składu Ex Odra 1975/1976 (czyli w pełni obejmującego dostępność wagonów przeznaczonych do tego konkretnego pociągu to SP45 (Wrocław) + Dhx +Bwxz + Bwxz + Awxz + BJwxz + Awxz + Bwxz + Bwxz. Robo Modele proponuje zakup dwóch zestawów w łącznej sile 5 x Bwxz + 2 x Awxz + BJwxz (a bagażowy w przyszłości), czyli jest jedna 'dwójka' za dużo. Na Ex Opolanian wystarczy zestaw nr 2 (z barem) + bagażowy
W rozkładzie 1976-77 (i późniejszych) jest Dhx + 4x Bwxz + Awxz + BJwxz + Awxz + 4x Bwxz - na tę opcję wypustów Robo będzie za mało, no i brak modeli wagonów z ogrzewaniem nawiewnym. Zatem zostajemy przy Ex Odra '75, trzeba myśleć skąd wziąć wrocławską SP45 .
- kolory naturalnie czynią Odrę po 1974 najbardziej atrakcyjną wizualnie opcją, choć modelarsko mnie by się bardziej podobało oliwkowe zestawienie z 1970, jeszcze na 'zwężakach' 1A-8A: ST43 (Wrocław, na całej trasie) + D + B + B + A + BJ + A + B + B + Pmx + Zhx
- 7
- 7
- 1
- 2
- Pokaż wszystkie