• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Podróże małe i duże

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#81
Jeżdżąc po zakamarkach w Nashville znalazłem takiego klasyka, zbudowany jeszcze kiedy istniała słynna "Pacific Extention" do Tacomy;
20200704_092019.jpg
20200704_092035.jpg
20200704_092108.jpg
20200704_092139.jpg

Stacja kolejowa w Nashville:
20200704_094841.jpg

Jedziemy dalej do Texasu, następny stop-Dallas gdzie zamordowano Prezydenta Kennedy'ego.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#82
Dallas i miejsce o nazwie Dealy Plaza, to tu w 1963r. wysłano amerykańskiego prezydenta na śmierć. Oficjalna historia nauczana w szkołach amerykańskich głosi o Lee Harvey Oswald oddającym bardzo celne strzały do prezydenta z budynku, jednak będąc tam osobiście mogę potwierdzić teorie spisku. Karawana prezydencka zrobiła zakręt w prawo z Main street na North Houston street, po czym jeszcze bardziej ostry zakręt w lewo na Elm street. Pan Lee Oswald raczej nie miał autorytetu aby wybrać właśnie taką drogę dla prezydenta.
20200705_113115.jpg

Na tym zdjęciu Main street jest po prawej stronie, North Houston street idzie przed budynkiem na środku kadru. Po lewej stronie Elm street i ostry zakręt z N. Houston na ostatnie momenty życia Johna K. Pierwszy strzał w gardło prezydenta został oddany zaraz za zakrętem. Ten na filmie Pana Zaprudera w głowę, zaraz koło trawnika i zaznaczony jest literą X.
20200705_113748.jpg
20200705_114245.jpg

Na trzecim zdjęciu stoję za płotem zza którego według świadków padł śmiertelny strzał. Za mną tory i pełno wariantów do ucieczki dla potencjalnych mordercy. Na drugim zdjęciu budynek po lewej stronie to właśnie "School depository" gdzie ponoć ukrywał się Pan Lee Oswald.
Kilka ujęć tramwajów w Dallas, ładne to to nie jest.
20200705_111255.jpg
20200705_111305.jpg
20200705_111536.jpg

Natrafiliśmy także czasowo na Amtrak "Texas Eagle"-
20200705_112201.jpg
20200705_112208.jpg
20200705_112213.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#83
Gdzieś w zachodnim Texasie i diesle Union Pacific w swoim naturalnym plenerze.
20200706_192109.jpg
20200706_192144.jpg
20200706_192215.jpg
20200706_192239.jpg
20200706_192406.jpg

A to nasza sypialnia, kuchnia, obserwatorium i plac zabaw. Szkoda tylko że automat, ale tylko takie dostarczono dla leniwych tubylców w Ameryce.
20200706_192419.jpg

Pod wieczór przejechaliśmy przez El Paso i spaliśmy już w Nowym Meksyku.
20200706_200442.jpg

Z Nowego Meksyku prosto do Arizony i miasta Douglas na meksykańskiej granicy. Wyjeżdżając z miasta natrafiliśmy na taką kolekcje taboru:
20200707_151436.jpg
20200707_151458.jpg
20200707_151525.jpg
20200707_151534.jpg
20200707_151555.jpg
20200707_151613.jpg
20200707_151635.jpg

Nie miałem pojęcia że w okolicy były kopalnie miedzi i pracował tam taki tabor. Wyjechaliśmy drogą numer 80 w stronę północno-zachodnią i wjechaliśmy do miasteczka Lowell gdzie faktycznie istnieje ogromna kopalnia odkrywkowa wyglądająca na nieużywaną. Miasteczko Lowell zostało pozostawione jak by w czasie;
20200707_154249.jpg
20200707_154259.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#84
Jeszcze kilka ujęć miasteczka Lowell i coś dla fanów starej amerykańskiej motoryzacj:
20200707_154358.jpg
20200707_154418.jpg
20200707_154436.jpg

W Arizonie tego dnia mieliśmy temperature około 47°C. Z drogi nr.80 na I10 i następna gonitwa zachodzącego słońca w stronę Californi
20200707_193718.jpg
20200707_193941.jpg

Na granicy miasto Yuma i obudziliśmy się rano pod "drzewkiem";
20200708_062616.jpg

Holywood to Holywood, nic specjalnego;)
20200709_114309.jpg

20200709_122338.jpg
Zaliczyliśmy oczywiście pływanie w Pacyfiku. Z Los Angeles wyjazd na północny wschód i spanie w Barstow przy autostradzie I15. Rano śniadanko przy dość unikatowym Mc Donaldzie
20200710_075849.jpg
20200710_075857.jpg

Stołówka jest w starych wagonach, a restauracja jest zaraz koło głównej lini BNSF. Barstow to ogromny węzeł kolejowy gdzie Union Pacific przecina się z BNSF.
20200710_075916.jpg
20200710_075936.jpg
20200710_081859.jpg
20200710_084001.jpg

Z Barstow kierowaliśmy się w stronę Las Vegas na I15. Jako że mnie w ogóle nie interesują takie atrakcje jak kasyna i jakieś neony, w miejscowości Baker skręciliśmy na drogę nr.127 w stronę Doliny Śmierci. Tam właśnie mieliśmy najwyższe temperatury około 48-49°C. Dla mnie pustynia to miejsce ciszy i spokoju jaki polecam każdemu osobnikowi płci męskiej. Następne zdjęcie z depresji 85,5m pod poziomem morza:
20200710_125421.jpg

To białe to skrystalizowana sól która chrupie pod nogami niczym świerzy śnieg.
 

Załączniki

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.116 29 2
#85
Jeszcze kilka ujęć miasteczka Lowell i coś dla fanów starej amerykańskiej motoryzacj:
Zobacz załącznik 743005
Ależ klimat! No i reklama Indiana na budynku cudowna!

W Arizonie tego dnia mieliśmy temperature około 47°C.
Ile?! :eek: A jak wygląda temat koronawirusa w USA szczególnie podczas podróży? W mediach przedstawiają sprawę bardzo źle... w Dallas też ulice wydają się dość puste.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#86
Ależ klimat! No i reklama Indiana na budynku cudowna!


Ile?! :eek: A jak wygląda temat koronawirusa w USA szczególnie podczas podróży? W mediach przedstawiają sprawę bardzo źle... w Dallas też ulice wydają się dość puste.
Z tą "pandemią" to różnie, w zasadzie wszędzie widzieliśmy znaki o zakładaniu maski do sklepu, stacji bęzynowej, czy hotelu. Dziwne że to właśnie w Dolinie Śmierci zaczepiano moją żonę i córkę o niepoprawne noszenie maski. Ja w ogóle nie zakładam, większość czasu moja rodzina wchodzi do sklepu też bez maski ze mną. Ode mnie poleciało już kilka wiązanek do ignorantów próbujących mnie przekonać o zakładaniu maski w sklepie. Większość ludzi noszących maski woli jednak trzymać się swoich spraw. Media oczywiście swoje o jakiejś drugiej fali, nawet nie oglądam. Wiele miejsc ciekawych do zwiedzania jest tymczasowo zamkniętych, lub przechodzi tzw. renowacje. A są to miejsca przeważnie na odludziu, dziwne nie?
Ogólnie to nie planowaliśmy podróży dokładnie, wybraliśmy tylko generalne rejony do zwiedzania i często zmieniamy drogę według potrzeb.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#87
Jeszcze jedno ujęcie Doliny Śmierci i muzeum w oazie.
20200710_132550.jpg
20200710_141428.jpg

20200710_145340.jpg
20200710_145343.jpg
20200710_145345.jpg
20200710_145406.jpg

Wąskotorowy 2-8-0 DVRR, niestety nic nie mogę napisać o tej maszynie, a nie było żadnej tablicy informacyjnej.
20200710_145446.jpg
20200710_145504.jpg
20200710_145733.jpg
20200710_145750.jpg
20200710_145811.jpg

Oprucz parowozu stał też taki fajny mały "critter" używany w pobliskiej kopalni.
20200710_145848.jpg
20200710_145910.jpg
20200710_145925.jpg
20200710_145936.jpg
 

Załączniki

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#89
Według opisu lokomotywa zbudowana przez Baldwina w 1916r. Ciągneła pociągi wraz z numerem 1 pomiędzy kopalnią Ryan (której nie ma na mapie) i Tonopah w Nevadzie. Kolej (Death Valley Railroad) pracowała do 1931r. Jej siostra #1 jest zachowana w Carlsbad, New Mexico.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#90
Dolina Śmierci część dalsza:
20200710_150008.jpg
20200710_150025.jpg
20200710_150200.jpg

Według opisu wagon samoróbka do przewozu rudy:
20200710_150233.jpg
20200710_150244.jpg
20200710_150259.jpg

Z Death Valley pojechaliśmy na noc do Las Vegas. Rano wyjechaliśmy możliwie najprędzej w stronę Utah i parku narodowego "Zion N.P.". Z Zion jechaliśmy południową częścią stanu Utah do miasta Page w Arizonie i ponowne spotkanie z niefunkcjonującą już BM&LP. W tamtym roku natrafiliśmy na dosłownie jeden z ostatnich pociągów z węglem i czterema elektrowozami na czele. Niestety nie mogę dać zdjęć ze względu na limit plików na forum. Widać bardzo szybko zdejmują sieć trakcyjną, dopiero nie daleko południowej pętli kiedy wpadliśmy na drogę nr.160 trakcja wisi jeszcze częćciowo;
20200712_140054.jpg
20200712_140112.jpg
20200712_140117.jpg

Na trzecim zdjęciu widać kompleks załadunku z kopalni Navajo, klimat przypomina nieco elektryfikacje z Milwaukee Railroad.
20200712_140133.jpg
20200712_140143.jpg
20200712_140204.jpg
20200712_140227.jpg
20200712_140253.jpg
20200712_140311.jpg
20200712_140330.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#92
W jednym wpisie można wstawić do 16 zdjęć. Trzeba było dać o jedno prawie identyczne zdjęcie słupów trakcyjnych mniej i można było wstawić fotkę pociągu, napewno byłoby ciekawsze. ;)
.
Chodzi o to że zdjęcia z tamtego roku są w większej rozdzielczości i nie wchodzą na stronę. Kilka miesięcy temu zmieniłem rozdzielczość zdjęć specjalnie aby dawać na forum. Kiedy próbowałem obciąć te zdjęcia z elektrowozami, wychodziła jeszcze większa rozdzielczość.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#93
Zdjęcia da się zmniejszyć prostymi narzędziami, dostępnymi w Windows (Mac'a nie znam, ale napewno też). Można też ściągnąć darmowe programy do obróbki zdjęć.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.956 37 4
#94
Ja mając pod ręka tylko telefon ze zdjęciami, pakowałem je w gmail i słałem na inną pocztę, pokazywała się opcja w stylu czy wysłać oryginalne, zdaje się byłyby dostępne z dysku Google, czy skompresować. Wybierałem to drugie i foty przychodziły akurat rozmiarowo pasujące. Metoda prymitywna może, ale pomogła pisząc swój wątek o podróżach. Normalnie ustawiam 1200x800 w 300dpi w Photoshopie i są na styku limitu MB na forum.
Pozdrawiam.
Maciek
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#95
W Arizonie północno wschodniej wyłanczają Indianom prąd w środku dnia, tak że przed pierwszą stacją bęzynową w Colorado włączyła nam się lampka kontrolna od bęzyny. W Colorado mieliśmy cztery noce na luzie, aby pozwiedzać lokalne miejsca, i zobaczyć nowe. Nasze miasto wypadów to Durango w południowo zachodniej części stanu. Już o tym pisałem, ale miejscowość to przede wszystkim mekka dla fanów amerykańskiej kolei wąsko torowej. Tu właśnie rozpoczyna bieg "Durango and Silverton"-jedna z najbardziej spektakularnych kolei na kontynencie.
20200718_082031.jpg
20200718_082157.jpg

To są zdjęcia z tamtego roku. Ostatniej zimy mieli obsunięcie nasypu gdzieś niedaleko Silverton i pociągi kursują pomiędzy Rockwood i którymś trójkątem niedaleko Silverton. W każdym bądź razie najbardziej spektakularna część trasy jest pokonywana codziennie pomiędzy wtorkiem i sobotą.
20200715_122934.jpg
20200715_123020.jpg

20200715_123300.jpg

Durango and Silverton to 50-cio milowa część rozległej kiedyś na kilkaset mil (to nie kawał) sieci wąskotorowej w południowo zachodniej części stanu Colorado. System sieci obejmował kilka kompanii i sięgał także do New Mexico, graniczącego z Colorado od południa. Całe przedsięwzięcie miało jak najbardziej wszystko wspólnego ze złotem (tzw. Gold Rush). Oprucz złota występuje tu również stebro (stąd nazwa miasta Silverton), oraz ruda żelaza i inne dobra naturalne. Colorado to też wielkie połacie otwartych pastwisk, za tem koleje wąskotorowe przewoziły dużą ilość bydła i zachowane zostało wiele takich wagonów;
20200714_165127.jpg


Te stały w Silverton.

20200716_160149.jpg


To albo odrestaurowana ładownia bydła, lub odtworzony typowy wygląd takich zagrodzeń. Ten kompleks jest przy drodze US50 w miejscowości Cimarron. Nie całą mile z Cimarron stoi taki oto widok:
20200716_155737.jpg
20200716_155753.jpg
20200716_155520.jpg

Według opisu lokomotywa na zdjęciu prowadzi jeden z ostatnich pociągów przez "Black Canyon" (czarny kanjon) w 1949r. Zachowany most to drugi z kolei po drewnianym, nasz dzielny Eurovan jest widoczny z tyłu. Jeszcze kilka zdjęć taboru na tym moście, patrząc na tą scenę wydawało mi się jak bym patrzał na makietę.
20200716_155704.jpg
20200716_155640.jpg
20200716_155611.jpg
20200716_155551.jpg
20200716_155534.jpg
20200716_155829.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#96
W Silverton połaziłem trochę po tamtejszej stacji, a stoi tam ciekawa kolekcja taboru wąskoto torowego.
Na szaro malowano wagony w pociągach technicznych.
20200714_164933.jpg

20200714_165939.jpg

20200714_165255.jpg
20200714_165236.jpg

Dalej kilka standardowych wagonów:
20200714_164945.jpg
20200714_165005.jpg
20200714_165314.jpg
20200714_165451.jpg

20200714_170201.jpg

Stał też autobus szynowy Casey Jones zbudowany w 1915r. Napisane jest w wikipedii że z Forda T, ale na amerykańskich forach trwa o tym dyskusja-sugerowany jest Cadillac.
20200714_165515.jpg
20200714_165619.jpg
20200714_165624.jpg
20200714_165639.jpg
20200714_165714.jpg
20200714_165722.jpg
 

Załączniki

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#97
Silverton oprucz kolei wąskotorowej to także zbiorowisko starych samochodów. Ktoś chce kupić klasyczną ciężarówkę International?
20200714_170323.jpg

20200714_170411.jpg
Albo może podniesionego Chevroleta;
20200714_170422.jpg

Ciekawe jest też budownictwo, np. dom z brankardów:
20200714_170543.jpg
20200714_170604.jpg
20200714_170627.jpg

Miasteczko jest prawie 3K metrów n.p.m. i chociaż nasza wędrówka trwała tylko około godziny, to widać na zdjęciach jak dramatycznie zmieniało się niebo. Następnego dnia czekaliśmy ponownie nad przepaścią na torach i złapaliśmy spalinowóz powolnie ciągnący pociąg powrotny do Rockwood.
20200715_111436.jpg
20200715_111448.jpg

Oba zdjęcia tego spalinowozu zrobione przez mojego syna. Ja używałem zwykłego aparatu fotograficznego na parowóz, jak się da to zdjęcia pokaże po wywołaniu. Pomiędzy pociągami nie ma czasu na nudy, trzeba łapać "smoki":
20200715_124006.jpg

Z powrotem w Durango zatrzymaliśmy się aby zobaczyć taką Westfalię na sprzedaż. 1977 fuel injection, pełna kuchnia, zlew i spanie pod podnoszonym dachem.
20200715_175549.jpg
20200715_175556.jpg

Bardzo lubie te samochody i obracały się tryby w głowie:p:X3:
W drodze powrotnej zwolniliśmy dopiero w zachodniej Pennsylvanii i nie daleko Youngwood złapałem dość niecodzienny skład linii lokalnej:
20200719_092004.jpg
20200719_092010.jpg

W domu czekała taka niespodzianka zaprenumerowana przez żonę:
20200719_194021.jpg

Idę czytać, do zobaczenia na następnym wypadzie.
 

Załączniki

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#98
Na weekend (24 i 25 października) wybraliśmy się z synem na ryby, ale wiało jak cho....ra i nic nie brało. Dni jednak nie były całkiem stracone;). W sobotę krótki stop na stacji towarowej w Enoli. Zdjęcia nie najlepsze, ale zamieszczam ze względu na SD40-2 w składzie.
20201024_172305.jpg

20201024_172413.jpg

Oprucz wiatru był to wspaniały kolorowy jesienny dzień. W niedziele wybraliśmy się na północ z Reading, ale za nim wyjechaliśmy z miasta zaliczyliśmy taki oto pociąg w bardzo fajnym miejscu.
20201025_132458.jpg
20201025_132542.jpg
20201025_132551.jpg
20201025_132554.jpg
Skład jedzie z zachodu na tzw. "Belt Line"-tory okrążające miasto. Tory z lewej idą ze stacji w Reading i po połączeniu się razem z Belt Line rozchodzą się za mostem na trzy linie. Pociąg najprawdopodobniej pojechał na wschód do Allentown i ewentualnie do New Jersey. My pojechaliśmy do regionu węglowego w Appallachy. Reading and Northern obecnie co weekend organizuje wycieczki kolejowe dla tych którzy lubują się w jesiennych klimatach. Niedaleko miasta Hometown jest ogromny wysoki stalowy most na którym jeszcze nie byłem. Postanowiłem zaliczyć pociąg turystyczny właśnie na tym moście.
20201025_151453.jpg
20201025_151701.jpg
20201025_155659.jpg
20201025_155854.jpg
20201025_155908.jpg
20201025_160102.jpg

Staliśmy długo ponieważ pociąg był spóźniony, ale ostatnio widziałem pracujące RDC chyba ze 28 lat temu.
 

Podobne wątki