• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Podróże małe i duże

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#61
Oprócz dwóch parowozów stoi tu kilka spalinowozów, z których kilka jest faktycznie używanych do prowadzenia pociągów turystycznych. Drugi parowóz to kanadyjski 0-6-0 nie dawno uruchomiony, jednak ten jest za słaby na górskie szlaki.
20200522_134956.jpg
20200522_135008.jpg
20200522_135028.jpg
20200522_135114.jpg
20200522_135138.jpg
20200522_135149.jpg

Przyjaźnie nastawiona załoga pozwoliła mi wejść do parowozowni. Stał tam parowóz manewrowy 0-6-0, dwa spalinowozy, oraz ciężki sześcioosiowy wagon restauracyjny. Niestety zdjęcia parowozu nie wyszły, było ciasno i można było sfotografować większość taboru tylko częściowo.
20200522_135633.jpg
20200522_140421.jpg

F7 4268 nie jest obecnie na chodzie, ale jego brat sfotografowany na zewnątrz jest, chociaż wygląda gożej.
20200522_140551.jpg
20200522_141029.jpg
20200522_141214.jpg
20200522_141221.jpg
20200522_141242.jpg

20200522_141519.jpg
20200522_141535.jpg
20200522_141618.jpg

Nie ma dymienia (palenia) chyba żeś lokomotywą.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#62
Część dalsza wyprawy do Nowej Angli i jeszcze kilka detali dworca w North Conway.
20200522_141717.jpg
20200522_141727.jpg

Z Conway jechaliśmy drogą nr 302 w okolice Crawford Notch mniej więcej wzdłuż byłej kolei Maine Central i ich tzw. "Mountain Division" (Górska dywizja), ich najciekawsza trasa ze względu na widoki. Obecnie to właśnie tą częścią "Górskiej dywizji" z North Conway do Fabyan jeżdżą pociągi turystyczne Conway Scenic. Po znalezieniu pola namiotowego i zimnej kąpieli w górskiej rzece, pojechaliśmy na drinka i od razu wywąchać jakiś szlak na wspinaczkę na następny dzień.
Rano śniadanko, krótka wspinaczka po Franconia park na wodospad i z powrotem w okolice Crawford Notch na lunch na kampingu. Prawdziwa wspinaczka tego dnia była na wodospad Arethusa. Dla czego akurat tam? Bo tam po drodze jest "Frankenstein bridge" (most Frankensztain)- jeden z najbardziej znanych budowli na byłym Maine Central;
20200523_133817.jpg
20200523_133836.jpg
20200523_133850.jpg
20200523_134159.jpg
20200523_134248.jpg
20200523_134522.jpg

Ten most jest nie tylko na łuku, ale w dodatku na wzniesieniu. Na pierwszym i trzecim zdjęciu z mostem widać najwyższą górę w Appallachach-Mount Washington, jest 23 maja i szczyt góry nadal pokryty śniegiem. Na koniec dnia z powrotem na kamping, kolacja, piwko i do namiotu. Następnego dnia wybraliśmy się dalej na zachód w stronę stanu Vermont. Drogą 302 dojechaliśmy do nr.3, w prawo w stronę Lancaster. Ja oczywiście czatowałem na jaki kolwieg przejazd kolejowy i inne smaczki. W miasteczku Whitefield natrafiliśmy na takie coś:
20200524_090524.jpg

Stary kulowy sygnał jeszcze z XIX wieku, wygląda na używany sądząc po smarze w rolkach. Szyny jednak się nie blyszczą, za tem kto wie kiedy ostatnio coś przejeżdżało.
20200524_090554.jpg
20200524_090613.jpg
20200524_090629.jpg
20200524_090649.jpg
20200524_090706.jpg

Według opisu sygnał był postawiony w 1875r. przez Maine Central. Nie wiem kiedy tabliczka była postawiona, ale wtedy był to ostatni używany sygnał kulowy w Nowej Angli.
20200524_090721.jpg
20200524_090736.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#63
Patrząc z diamentu w stronę sygnału kulowego, Maine Central "Górska dywizja" idzie w prawo. Przecina ją była linia Boston and Maine. Patrząc na linie B & M zaraz za przejazdem kolejowym widać budynek z prostokątnym napisem na dachu, to była stacja B & M obecnie jako Dunkin Donuts-kawóńka i amerykańskie pączki:). Jeszcze kilka zdjęć z sygnałem kulowym i idziemy na tą stacje.
20200524_090746.jpg
20200524_090759.jpg
20200524_090823.jpg
20200524_090845.jpg
20200524_090909.jpg
20200524_090922.jpg
20200524_090945.jpg
20200524_091207.jpg

Na stacji od strony torów następna niespodzianka, szkoda że nie kompletny:
20200524_091232.jpg
20200524_091253.jpg
20200524_091258.jpg
20200524_091315.jpg
20200524_091330.jpg

Budynek stacji zmodyfikowany aby spełniał nowe funkcje, ale nadal stoi. Z Whitefield pojechaliśmy do Lancaster, aby tam skręcić w lewo na drogę nr.2 znowu na zachód w stronę St. Johnsbury. Droga nr.2 entualnie dojeżdża do Górskiej dywizji i niemalże równolegle z torami wjechaliśmy do St. Johnsbury, Vermont. Miasto bardzo ładnie położone w dolinie rzeki Passumpsic, ma nadal stare ceglane zabudowania i klimatem oddaje erę industrializacji amerykańskiej. Zaparkowaliśmy na stacji po czym udaliśmy się na małe zwiedzanie miasta.
20200524_102611.jpg
20200524_102731.jpg

W oddali po prawej młyn i elewator na który patrzałem na Google mapie kilka dni przed wyjazdem z domu-ale zaraz tam wrócimy. Najpierw budynek stacji od strony ulicy, kawóńka w Central cafe i kilka ujęć tych wspaniałych budynków na ulicy.
20200524_102800.jpg

Na przedostatnim zdjęciu to droga nr.2 na moście nad torami. Widok prosto na północ w stronę Kanady, a Górska dywizja odchodzi pod mostem na prawo w stronę North Conway i ewentualnie Portland, Maine.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#66
St. Johnsbury część dalsza, ze stacji zrobiliśny sobie przerwę na kawóńkę i naleśniki w Central Cafe-polecam.
20200524_103616.jpg
20200524_103707.jpg

Trochę "lokalnych zwierząt" na wystawie:
20200524_102959.jpg
20200524_103006.jpg

Po tem Żona zabrała się za książkę, a ja na stacje. Jak Wspomniał kolega @Misiek funkcjonowała tu niegdyś kolej regionalna St. Johnsbury and Lamoille County Railroad, jakże typowa dla Nowej Angli. Poznawanie kompleksu stacji zacząłem z mostu drogi nr.2, widok na północ:
20200524_101921.jpg

Widok na bardzo zarośniętą Górską dywizje w stronę Maine:
20200524_102114.jpg

Widok na południe w stronę stacji, po lewej stronie elewator:
20200524_101858.jpg

Zdjęcie do którego Zamieścił link @Misiek wykonane było z parkingu po prawej. Zacząłem od przejazdu pod torami pod północną głowicą stacji, wychodząc na drugiej stronie zaraz koło kompleksu młyna z elewatorem;
20200524_111215.jpg
20200524_111252.jpg
20200524_111316.jpg
20200524_111346.jpg
20200524_111402.jpg
20200524_111427.jpg
20200524_111447.jpg

Na tym ostatnim zdjęciu pod dachem z mojej strony jest waga na ciężarówki z towarem.
Dalej pod drewnianym przejściem wszedłem na plac w środku kompleksu. To w środku z betonowo drewnianymi filarami to całkiem zabudowany zsyp z wagonów chyba bezpośrednio na samochody.
20200524_111459.jpg
20200524_111505.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#67
Na plac kompleksu wszedłem tylko na moment.
20200524_111608.jpg

Ta wspaniała budowla na prawo to zsyp z wagonów na ciężarówki, z tym że całkowicie zabudowany. Jeszcze całkiem zabudowanego zsypu nigdzie nie widziałem, postanowiłem więc skoncentrować się bardziej na tym obiektem od strony torów. Najpierw wyjście z terenu;
20200524_111532.jpg

I dalej znowu na torach:
20200524_111805.jpg
20200524_111837.jpg
20200524_111857.jpg
20200524_111903.jpg

Postanowiłem wejść na rampę w celu obfocenia struktury od środka. Trzeba było uważać ze względu na zły stan desek na rampie, widać kompleks już nie używany od jakiegoś czasu.
20200524_111925.jpg

To czerwone to bęben do przeciągania wagonów w obrębie kompleksu.
20200524_111936.jpg
20200524_112004.jpg
20200524_112014.jpg
20200524_112044.jpg
20200524_112055.jpg
20200524_112110.jpg
20200524_112157.jpg

Dalej widok ogólny od południa i idziemy do pozostałości parowozowni;
20200524_112420.jpg
20200524_112621.jpg

Widząc czarnego pick-up'a po prawej myślałem że mnie ktoś pogoni. Było to starsze małżeństwo, a pan okazał się modelarzem kolejowym z Maine:).
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#68
Idziemy dalej po terenie parowozowni:
20200524_112640.jpg
20200524_112659.jpg

Typowa dla amerykańskich obrotnic bramka z doprowadzeniem elektryki do mechanizmu.
20200524_112741.jpg
20200524_112805.jpg
20200524_112837.jpg

Cysternę postawiono na fundamentach wachlarza, naliczyłem co najmniej 4 stanowiska. Według zdjęć budynek nie istnieje już od dawna.
20200524_112859.jpg
20200524_112957.jpg

Na stacji stało trochę klasycznych wagonów. Uwagę przyciąnął przede wszystkim "hopper" i wyglądającą na byłą Penn Central platforma.
20200524_113224.jpg
20200524_113246.jpg
20200524_113301.jpg
20200524_113323.jpg
20200524_113404.jpg
20200524_113422.jpg
20200524_113443.jpg
20200524_113529.jpg

Na koniec południowa głowica stacji.
20200524_113844.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.942 143 0
#69
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#70
I o to chodziło. Ciekaw byłem co jest w środku tego drewnianego budynku ze spadzistym dachem ;-)
malowidło na hopperze ma przynajmniej 5 lat ;-)
Platforma wygląda na jakąś MOW, nie masz zdjęcia z jej numerem?
Tutaj z jakimś ładunkiem?
https://www.railpictures.net/photo/413585/
to ta sama?
http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=2106005
Tak to ten, były Merchants Despatch Transportation Company. Obecnie noszący numer VTR MW1. Niestety zrobiłem tylko te cztery zdjęcia i nie widać na nich nic innego. Możliwe że ma na sobie oryginalny groszkowy zielony New York Central;)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#72
Idziemy dalej po St. Johnsbury. Od południowej głowicy szedłem po stronie stacji. Następny budynek jaki zwrócił moją uwagę to ta drewniana konstrukcja blisko budynku dworca. Widać ślady po bocznicy kolejowej;
20200524_114357.jpg
20200524_114423.jpg
20200524_114428.jpg


Następnie kilka budynków na ulicy w pobliżu stacji i podczas wyjazdu z miasta;
20200524_114715.jpg
20200524_114724.jpg
20200524_114955.jpg


Z St. Johnsbury jechaliśmy drogą nr.2 na zachód do drogi nr.15. Tą drogą jechaliśmy jak się okazało mniej więcej wzdłuż nasypu St. Johnsbury and Lamoille County Railroad do tego objektu:
20200524_122913.jpg

"Fisher bridge", był to według opisu ostatni "covered bridge" (przykryty most) w użytku w Nowej Angli i używany był jeszcze w latach 90-tych.
20200524_122938.jpg
20200524_122949.jpg
20200524_122959.jpg
20200524_123006.jpg
20200524_123030.jpg

Widok z drugiej strony (wschodniej):
20200524_123124.jpg
20200524_123152.jpg
20200524_123204.jpg
20200524_123212.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#74
.
Dokładnie, to ten, tylko nie wiem dla czego na tym zdjęciu ktoś podał nazwę Wolcott. Nazwa pobliskiej wsi to Wolcott, natomiast nazwa mostu to "Fisher bridge".
20200524_123514.jpg

Według opisu most zbudowany w 1908r. Kiedy postawiono tablicę (1968r?) most był ostatnim który posiada kupolę pełnej długości na odpływ dymu z parowozów. Napisane jest także że most miał być do rozbiórki, ale postanowiono umocnić go za pomocą stalowych pszęseł które będą widoczne na dalszych zdjęciach
20200524_123226.jpg
20200524_123303.jpg
20200524_123322.jpg

20200524_123332.jpg
20200524_123419.jpg
20200524_123528.jpg
20200524_123615.jpg
20200524_123816.jpg
20200524_123856.jpg

Nie wpadłem do wody, ale jest ślizko i błotnisto.
20200524_123947.jpg
20200524_124024.jpg
20200524_124032.jpg
20200524_124136.jpg
20200524_124149.jpg

Dalej po drodze do Burlington, Vermont zachęcano do otwartych sklepów-"Jesteśmy otwarci i potrzebujesz piwo".
20200524_140654.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#77
Nas za bardzo zachęcać na piwo nie trzeba, to było dobre:
20200526_192729.jpg

Burlington to spore miasto w Vermont położone na wschodnim brzegu jeziora Champlain. Samo jezioro jak Loch Ness, jest ponoć domem jakiegoś przedpotopowego "dinożarła" jak to mój teściu nazywa:). Niespodzianką dla mnie była parowozownia Vermont Rail nadal używana do pierwotnych celów. Pod wieczór postanowiłem wybrać się na wycieczkę;
IMG_6704.jpg
IMG_6705.jpg
IMG_6706.jpg
IMG_6709.jpg
IMG_6710.jpg
IMG_6712.jpg

Ten pomarańczowo czarny diesel zaraz przed obrotnicą to "Pig" (świnia) oryginalnie z New Jersey Transit. Nie szedłem tam jednak jako że i tak chyba cały czas byłem na kamerze.
IMG_6713.jpg
IMG_6715.jpg
IMG_6718.jpg
IMG_6719.jpg
IMG_6707.jpg
IMG_6716.jpg
IMG_6717.jpg
IMG_6711.jpg
IMG_6714.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#78
Jest amerykańskie święto narodowe i jesteśmy na prawdziwych wakacjach, w drodze na dziki zachód. Pierwszy stop to Nashville (stolica country music), rodzina w muzeum znanego piosenkarza-Johnny Cash, a ja;
20200704_084517.jpg


Bardzo już rzadki B40-8W, lub jak kto woli DASH8-40BW w barwach byłego BNSF, obecnie należący do Nashville Eastern.
20200704_084546.jpg
20200704_085540.jpg
20200704_085602.jpg
20200704_085556.jpg

Zaraz koło niego równie rzadko spotykany B40-8. Dla nie wtajemniczonych litera "W" oznacza "wide cab"-szeroka kabina.
20200704_085506.jpg
20200704_084656.jpg
20200704_084718.jpg

Odbicie:):
20200704_084613.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.942 143 0
#79
Zaciekawił mnie ten RJ Corman.
Jakiś czas temu się im spaliło kilka maszyn razem z szopą, nawet były plotki, że się z tego nie odkują.
Więc ten Dash jest RJ Corman, czy Nashville Eastern? Czy któraś z firm jest subsidiary tej drugiej? ;)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#80
Zaciekawił mnie ten RJ Corman.
Jakiś czas temu się im spaliło kilka maszyn razem z szopą, nawet były plotki, że się z tego nie odkują.
Więc ten Dash jest RJ Corman, czy Nashville Eastern? Czy któraś z firm jest subsidiary tej drugiej? ;)
Z tego co wyczytałem RJ Corman kupił Nashville and Eastern w 2018, lub na początku 2019r.
 

Podobne wątki