• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Podróże małe i duże

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Zajeżdżając do Fargo skierowałem się na północ w stronę Grand Forks autostradą I29. Po drodze zatrzymałem się w mieścinie Hillsboro widząc kilka elewatorów z daleka. W parku zaraz koło torów stał taki brankard:
20230730_164933-1.jpg

Zbudowany przez BN i wycofany po około 15 latach eksploatacji wraz z wejściem tzw. ETD na końce pociągów towarowych.
20230730_165004-1.jpg

Główna zabudowa miasteczka zaraz przed torami:
20230730_165342-1.jpg

Cicho i spokojnie a przed jednym sklepem cała rodzina czyściła fasolki. Grand Forks to już Great Northern. Jeszcze przed wyjazdem tam także wywęszyłem lokomotywownię wraz z wachlarzem i obrotnicą. A od wielu lat marzyło mi się wskoczyć na drogę US2 i przejechać tą aż do stanu Washington.
20230730_173303-1.jpg
20230730_173327-2.jpg

Do tego zielonego SD60M nie podchodziłem widząc pracowników BNSF niedaleko.
20230730_173424_HDR-1.jpg

Przed obrotnicą stał CN zaraz przy BNSF:
20230730_175232-1.jpg
20230730_175338-1.jpg

Przed zmrokiem zajechałem do Minot i za nim zatankowałem, wypełniłem lód i załatwiłem numer 2, było już ciemno. Wiedziałem że za miastem jest ten ogromny most i tam była moja sypialnia. Rano śniadanko i kawóńka przy moście i wspaniały widok na dzień dobry:
20230731_063934-1-1.jpg

W Williston stoi parowoz przed stacją wraz z brankardem, ale ten beznadziejny płot nie pozwalał na dobre zdjęcia.
20230731_101007-1.jpg
20230731_101118-1.jpg
20230731_101130-1.jpg
20230731_102142-1.jpg

Szkoda bo to jedyny "Mikado" zachowany z Great Northern, a mieli tych sporo i O8 to był podobno największy z takim układem osi, mający też ponoć największy nacisk osi na tor-40 ton. Ten jest O3 jeśli dobrze pamiętam. Oprucz kilku czteroosiowych spalinowozów BNSF wykonujących manewry na stacji, uwagę przyciągnął ten stojący na bocznicy:
20230731_100557-1.jpg
20230731_100629-1.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.901 141 0
Rebuilt EMD GP5
Built As: GN 912 (GP9) ale piszą, że przebudowany z FT B :D
Built: 2/1959
BN 1362
Retired 11/10/1982
Sold to Independent Locomotive
Services as #1362 4/26/1983
czyli nawet nie byl w BNSF ;) że nie wspomnę, że nie m żadnego zdjęcia w zielonym? Przesłuchane google nic na ten temat nie wie

a z Flickra jest taka notka, do innego zdjęcia :
Take a look at the frame at the end of the long hood. An "F" has been hand-painted there, indicating ILSX has set this one up for long hood forward operation.
(na Twoim nie widać)

fuksiarz :D

Niezła paleta lampek po bokach kabiny maszynisty.
z tego samego cytatu co o literce F: "This unit is equipped for remote control,"
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
No kurcze Great Northern na swojej kolei. To jeszcze kilka jako że chłopaki lubią się bawić w błotku:
20230731_100712-1.jpg
20230731_100611-1.jpg

Dalej zachodnia część stacji gdzie są tory postojowe. Kilka ujęć tego SD60M już dawałem w "Klimatach", za tem to te nie podane jeszcze:
20230731_104001-1.jpg
20230731_104043-1-1.jpg

To był jeden z zaledwie dwóch jeszcze zielonych BN jakie spotkałem.
20230731_104229-1.jpg

Nie daleko Williston wjazd do:
20230731_101504-1.jpg
i taki prerjowy krajobraz towarzyszył mi aż do gór skalistych. Gdzieś po drodze stop na tankowanie, lód i jakieś picie w miejscowości Malta. Uwagę przyciągnął stojący jeszcze starszy napis Amtrak na peronie:
20230731_142339-1.jpg
Na drugiej stronie ulicy stały takie maszyny:
20230731_142910-1.jpg
20230731_142923-1.jpg
20230731_142930-1.jpg

Na Great Northern coraz więcej ruchu jako że kilka linii dochodzi od południa i tak aż do Havre. Po drodze jeszcze przed Havre napotkałem takiego rodzynka:
20230731_152559-1.jpg
20230731_152628-1.jpg

Ten elewator stał zaraz koło większego blaszaka z reklamą:
20230731_152643-1.jpg
20230731_152652-1.jpg

A tor bocznicy skuty takimi zabytkami:
20230731_152728-1.jpg
20230731_153005-1.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Jeszcze jeden rzut na ten drewniany elewator:
20230731_152850-1.jpg

Elevator znajduje się w małej pipidówie o nazwie Zurich; https://maps.app.goo.gl/gyt7zcUv7dnC8UWv6
Dalej jadąc dwójką przejeżdżam przez Lohman, a tam głęboko na BNSF stoi Union Pacific DASH9 świerzo przemalowany w nowe/stare barwy. Jeszcze lśniący, lecz brud na podwoziu już uzbierany:
20230731_154208-1.jpg
20230731_154247-1.jpg

Jak kilka dni po tem będąc na UP się wykapowałem, chłopaki się nia bawią bo kilka innych także świerzo przemalowanych bez flagi spotkałem. Ten stał jako popych, a z przodu jeden BNSF i NS, lecz już się nie zatrzymywałem. Dojazd do Havre i jeszcze na przedmieściach wypatrzyłem następny rodzynek:
20230731_160614-1-1.jpg
po krótkiej rozmowie z maszynistą dowiedziałem się że ten to prywatny należący do większej kompanii paszy.
20230731_160708-1.jpg
.Na samej stacji ruch i kilka zdjęć dawałem już w "Klimatach"
20230731_161344-1.jpg
-lokomotywownia i zaraz przy niej elewatory:
20230731_161355-1.jpg
20230731_163607-1-1.jpg

Tu sobie pochodziłem a i chiński bufet także zaliczyłem. Na stacji pomnik chyba największej maszyny Great Northern jaka jest zachowana:
20230731_162048-1.jpg
parowóz typu "Northern" czyli układ osi 2D2, lub systemem White: 4-8-4.
20230731_162108_HDR-1.jpg
. Tu także niestety kiepsko wyeksponowany:
20230731_162127-1.jpg
20230731_162312-1.jpg

Wyjazd z miasta i dalej nie było postoju aż wypatrzyłem gdzieś tego "Geepa" byłej BA&P. Wiedziałem też że goni mnie na zachód jadący Amtrak "Empire Builder", za tem na szlak:
20230731_175428-1.jpg
GP30 co jest jednym z moich bardziej lubianych amerykańskich spalinowozów, stał jeszcze przed tym BA&P na tej samej bocznicy;
20230731_175512_HDR-1.jpg
na około tyle luzu że można było fotografować z każdej strony;
20230731_175610-1.jpg
20230731_175650_HDR-1.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.901 141 0
Masz CNW na otarcie łez po Minneapolis

ten WRIX to w malowaniu Wisconsin Central (kto zgadnie dlaczego podobne do Rail Polska?)
ten tego, dawny CNW 820 (rocznik 1963)

po krótkiej rozmowie z maszynistą dowiedziałem się że ten to prywatny należący do większej kompanii paszy.
ILSX chyba wszędzie w okolicy ma jakąś lokomotywę :)
SW1200: Ex-C&S 160 to BN 255 to BNSF 3523
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Masz CNW na otarcie łez po Minneapolis

ten WRIX to w malowaniu Wisconsin Central (kto zgadnie dlaczego podobne do Rail Polska?)
ten tego, dawny CNW 820 (rocznik 1963)

ILSX chyba wszędzie w okolicy ma jakąś lokomotywę :)
SW1200: Ex-C&S 160 to BN 255 to BNSF 3523
To by był szał dla "Amerykańców" gdyby taki GP30 znalazł się w Polsce. A swoją drogą dla czego barwy Wisconsin Central i Rail Polska takie same?
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Jeszcze kilka rzutów na ten żółto czarny GP:
20230731_180202-1.jpg
20230731_180245-1.jpg

Amtrak "Empire Builder" cyknąłem tu zwykłym aparatem. Jedziemy dalej i góry już nie daleko, lecz powietrze nie było czyste a ja wyprzedzam następny towarowy. Ten miał siedem lokomotyw na czole:
20230731_204902-1.jpg

Tu już na podgórzu i chociaż nie widać, te diesle pracowały pełną parą:
20230731_210659-1.jpg

Słońce już praktycznie za górami i światło nie pozwalało na ostre, a ten może robił 30km/h;
20230731_210724-1.jpg

Po wjezdzie w góry znalazłem fajne miejsce nie daleko torów, lecz niżej i głos wspinających się po "High Line" (wysokiej linii) dieslów nie przeszkadzał w nocy. Rano pobódka i spacer na tory gdzie wspinał się następny ale bez aparatu, trzeba zapamiętać niektóre pokazy;) Zjazd do "East Gate" na kapucino a zaraz za miejscowością taki most:
20230801_071131_HDR-1.jpg

East Gate tak jak nazwa sugeruje to wschodnia brama do wjazdu na Glacier National Park. Park według mnie o wiele bardziej pociągający niż Yellowstone z powodu mniejszej ilości turystów. Jest bardziej dziko, malutko dróg i dalej od większych metropolii. Po śniadaniu, plecak, trapery, picie, jedzenie, nóż i inne potrzebne rzeczy tak jak malutki kit na możliwe rozlanie krwi i w góry. Niedzwiedzia nie było, ale przestraszyłem albo dwa kojoty, albo te większe "dingo". Kąpiel i od razu pranie w jakiejś górskiej rzece, zimno jak ch...a, ale po minucie ciało się przyzwyczaja. Hej takich luksusów raczej nie mam w Pennsylvanii. Następnym razem spędzę więcej czasu w Glacier N.P. Po południu zjazd do Whitefish na dalszą eksplorację Great Northern:
20230801_161840-1.jpg

Przy stacji oprucz tego unikatowego NW3 stał taki jedyny w swoim rodzaju autobus:
20230801_161701-1.jpg
Według opisu zbudowany przez firmę Kenworth aby zastąpić ich wagon motorowy w serwisie z Whitefish do Kalispell.
20230801_161712-1.jpg

W środku stacji izba pamięci ze zdjęciami i takim modelem jak widać już dość dawno zbudowanym przez entuzjastę:
20230801_162337-1.jpg
20230801_162317-1.jpg

W poczekalni maskotka Great Northern:
20230801_162956-1.jpg

Jecze kilka ujęć tego dziwoląga spalinowego, których to według opisu zbudowano 7 sztuk;
20230801_163219-1.jpg
20230801_163408-1.jpg
20230801_163429-1.jpg

Jak chyba w "Klimatach" pisałem, do miasta trafiłem we wtorek, a we wtorki jest jarmark po południu. Kupiłem sobie od razu bochenek chleba i nie ten sklepowy. Ale uwagę przyciągnął gościu robiący kanapki z aligatorem;
20230801_170807-1.jpg

Jako smakosz wszelkiego rodzaju "innego" jedzenia, nie mogłem zignorować takiej okazji:D
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.901 141 0
GN 101 1951 Kenworth Bruck 220hp Bus-Truck 20 Pass Cap. + 20 feet of van with a capacity of 7 tons of freight
Według opisu zbudowany przez firmę Kenworth aby zastąpić ich wagon motorowy w serwisie z Whitefish do Kalispell.
To bardzo ciekawa odnoga na końcu której (w miejscowości Somers) znajdował się wieeelki , no może wielki tartak. Coś czytałem, że sporo podkładów w Great Northern tam zaczynało swój żywot. O rany, ciekawe czy nadal tam stoi ;-)
Odcinek Kalispell-Somers został już dawno zaorany, ten z Whitefish do Kalispell to całkiem niedawno, sądząc po google.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
GN 101 1951 Kenworth Bruck 220hp Bus-Truck 20 Pass Cap. + 20 feet of van with a capacity of 7 tons of freightTo bardzo ciekawa odnoga na końcu której (w miejscowości Somers) znajdował się wieeelki , no może wielki tartak. Coś czytałem, że sporo podkładów w Great Northern tam zaczynało swój żywot. O rany, ciekawe czy nadal tam stoi ;-)
Odcinek Kalispell-Somers został już dawno zaorany, ten z Whitefish do Kalispell to całkiem niedawno, sądząc po google.
Ja jechałem dwójką z Columbia Falls i faktycznie koło mnie pojawił się tor który towarzyszył mi gdzieś do Evergreen, po czym przechodził pod kątem przez drogę i znikał gdzieś w Kalispell. Będąc zajęty szukaniem miejsca na zmianę oleju nie szukałem jednak dalej. W Kalispell jest salon Volkswagena i za tym widać most przez drogę, ale już jako ścieszka rowerowa. Chyba w Kalispell nadal jest coś koleją obsługiwane ale jak często to nie wiem. Na góglu jak najbardziej są dwa tartaki, jeden to Weyerhouser. Teraz wypatrzyłem jakiegoś SW na terenie drugiego tartaka. Z Kalispell po zmianie oleju dopiero zajechałem US93 do Whitefish. To była dopiero pierwsza wyprawa rozpoznawcza dla mnie w tamte rejony i zauroczony szczególnie parkiem Glacier już wiem że będę chciał tam wrócić. No ten parowozik jeśli tam jest też warty zobaczenia.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.901 141 0
To następnym razem przygotuje(my) się dokładniej do trasy ;D
Wróć, poprawka, do Kalispell idzie właśnie ten tor z Columbia Falls.

Google pokazuje zaoranie go w samym Kalispell, na obrzeża chyba jeszcze funkcjonuje, miała nawet swojego małego operatora - https://en.wikipedia.org/wiki/Mission_Mountain_Railroad To chyba cala jego flota
Wg obecnego googl tu kończy się tor https://goo.gl/maps/mxwDMN18yCJqoMFE9

O, a to co?
Lokomotywa?


Fajnie sie czyta takie kroniki: https://kalispellrailroad.com/
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
To następnym razem przygotuje(my) się dokładniej do trasy ;D
Wróć, poprawka, do Kalispell idzie właśnie ten tor z Columbia Falls.

Google pokazuje zaoranie go w samym Kalispell, na obrzeża chyba jeszcze funkcjonuje, miała nawet swojego małego operatora - https://en.wikipedia.org/wiki/Mission_Mountain_Railroad To chyba cala jego flota
Wg obecnego googl tu kończy się tor https://goo.gl/maps/mxwDMN18yCJqoMFE9

O, a to co?
Lokomotywa?


Fajnie sie czyta takie kroniki: https://kalispellrailroad.com/
No takiego "Bandyte" Milwaukee to chciał bym spotkać. Chyba takie ma przezwisko to malowanie z łatami.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Nie wiem czy koledzy @Misiek i @teigrekty2 znaja, sorry, ze wtrace tutaj. Mam taka stronke, ktora mi co jakis czas podpina artykuly pod tablice na FB. Stronka bardzo fajna i ciekawe zdjecia/fakty do wyczytania.
AMERICAN RAILS
BALDWIN
Tą stronę AMERICAN RAILS znam. Sam na nią wchodzę jeśli chcem na szybko ogarnąć temat który nie jest mi znany. Bardzo cenię też ich wybór zdjęć ponieważ reprezentują główny wygląd tematu i są dobrej jakości. Ta druga strona jest po prostu małą częścią AMERICAN RAILS.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
To następnym razem przygotuje(my) się dokładniej do trasy ;D
Wróć, poprawka, do Kalispell idzie właśnie ten tor z Columbia Falls.

Google pokazuje zaoranie go w samym Kalispell, na obrzeża chyba jeszcze funkcjonuje, miała nawet swojego małego operatora - https://en.wikipedia.org/wiki/Mission_Mountain_Railroad To chyba cala jego flota
Wg obecnego googl tu kończy się tor https://goo.gl/maps/mxwDMN18yCJqoMFE9

O, a to co?
Lokomotywa?


Fajnie sie czyta takie kroniki: https://kalispellrailroad.com/
Taa. Jak Wejdziesz na satelitarne (mój wybór) to na lewo na południowej stronie bocznic stoi na końcu jakiś switcher. A idąc na południowy zachód tą już ścieszką rowerową stoi jeszcze inna lokomotywa na cokole, ale niestety tam kamerą na samochodzie już nie dojechali.
 

Podobne wątki