Butte, dworzec Great Northern i łazimy po stacji:
Tem murał był na budynku przy ulicy, ja stoję przed głównym wejściem na dworzec. Następnie widok na budynek dworca od strony nieistniejących peronów:
Dalej jakaś składnica na północnej części torowiska:
Przez stacje nadal idą trzy czy cztery tory używane przez pociągi do kopalni miedzi. Większość torów jak widać wypruto, ale dla fanów cech na torach było co oglądać;
Jeszcze takich cech nie widziałem, GN LINE mówi mi że szyny były walcowane na zamówienie w Pennsylvanii dla Great Northern.
CF&I też nigdy nie widziałem, walcowane w maju 1949r.
Cambria, 90 funtowa szyna z 1908r., też nie wiem skąd, ale jest powiat w Pennsylvanii o nazwie Cambria.
Jedna szyna z Gary, Indiana czyli jednej z największych hut na kontynencie, przed nią bardziej znajoma nazwa ILLINOIS.
BETHLEHEM, czyli nie daleko mnie. Niestety Huta Bethlehem została zamknięta i część terenu była przekształcona w...a jakże, galeria. Zachowały się jeszcze ogromne piece i można co nie co nadal podziwiać.
W tym miejscu szyny stacyjne schodziły się razem, dalej stoi nadal wachlarz który jak się domyślam należał do Great Northern;
Następnie podeszłem pod wieżę wyciągową, którą było widać na zdjęciach z szynami:
Z tej zrobiono muzeum, ale ja postanowiłem pozwiedzać sobie centum miasta. Za nim tam poszedłem, za wieżą zobaczyłem jeszcze tramwaj. Raczej nie kompletny bo stoi na wózkach z wagonu towarowego:
Szkoda że nie było informacji na temat tramwaju, ale chodząc później po mieście dowiedziałem się że Butte posiadało całą sieć linii tramwajowych. Jak widać na zdjęciach wieże wyciągowe są nie do zignorowania, przypomina mi to trochę Wałbrzych.