• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Podróże małe i duże

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Butte, dworzec Great Northern i łazimy po stacji:
20220817_082334.jpg

Tem murał był na budynku przy ulicy, ja stoję przed głównym wejściem na dworzec. Następnie widok na budynek dworca od strony nieistniejących peronów:
20220817_083610.jpg

Dalej jakaś składnica na północnej części torowiska:
20220817_084211.jpg
Przez stacje nadal idą trzy czy cztery tory używane przez pociągi do kopalni miedzi. Większość torów jak widać wypruto, ale dla fanów cech na torach było co oglądać;
20220817_084507.jpg

Jeszcze takich cech nie widziałem, GN LINE mówi mi że szyny były walcowane na zamówienie w Pennsylvanii dla Great Northern.
20220817_084549.jpg

CF&I też nigdy nie widziałem, walcowane w maju 1949r.
20220817_084723.jpg

Cambria, 90 funtowa szyna z 1908r., też nie wiem skąd, ale jest powiat w Pennsylvanii o nazwie Cambria.
20220817_084839.jpg

Jedna szyna z Gary, Indiana czyli jednej z największych hut na kontynencie, przed nią bardziej znajoma nazwa ILLINOIS.
20220817_085106.jpg

BETHLEHEM, czyli nie daleko mnie. Niestety Huta Bethlehem została zamknięta i część terenu była przekształcona w...a jakże, galeria. Zachowały się jeszcze ogromne piece i można co nie co nadal podziwiać.
W tym miejscu szyny stacyjne schodziły się razem, dalej stoi nadal wachlarz który jak się domyślam należał do Great Northern;
20220817_085519.jpg
20220817_085602.jpg
20220817_085855.jpg
20220817_090002.jpg

Następnie podeszłem pod wieżę wyciągową, którą było widać na zdjęciach z szynami:
20220817_090312.jpg
20220817_090509.jpg

Z tej zrobiono muzeum, ale ja postanowiłem pozwiedzać sobie centum miasta. Za nim tam poszedłem, za wieżą zobaczyłem jeszcze tramwaj. Raczej nie kompletny bo stoi na wózkach z wagonu towarowego:
20220817_110929.jpg
20220817_110914.jpg

Szkoda że nie było informacji na temat tramwaju, ale chodząc później po mieście dowiedziałem się że Butte posiadało całą sieć linii tramwajowych. Jak widać na zdjęciach wieże wyciągowe są nie do zignorowania, przypomina mi to trochę Wałbrzych.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Łazimy dalej po Butte, najpierw duży most gdzie Great Northern i Northern Pacific się zbiegały. Tu tory na moście jak i przez ulicę są nadal używane.
20220817_092426.jpg
20220817_092530.jpg

Zaraz koło torów taki warsztat samochodowy:
20220817_092737.jpg

Spodobało mi się logo Texaco i od tej pory zacząłem się rozglądać za takim do garażu. Oryginalne osiągają ponoć zawrotne ceny...jeśli właściciel zechce nawet sprzedać, pozostają za tem kopie które i tak nie łatwo znaleść. Następnie zawitałem na trzeciej stacji w Butte, tej Northern Pacific;
20220817_094245.jpg
20220817_094326.jpg
20220817_094344.jpg

Jak widać każda ma inny styl. Po drodze do centrum spróbowałem jeszcze kilka zdjęć tego kozła jako że rano cień zasłaniał i płatał figle z oświetleniem:
20220817_094914.jpg
20220817_094933.jpg
20220817_094942.jpg

Następnie jedna z ulic w centrum:
20220817_095650.jpg
20220817_095809.jpg

W mieście znajduje się malutkie muzeum transportu i akurat otwierali.
20220817_095511.jpg

Tłumaczenie: Po konsolidacji w Butte ulicznych linii kablowych, parowych i elektrycznych, w 1905r. została stworzona Butte Electric Railway która służyła do roku 1937. Linia Centerville służyła okolicy Centerville i wydłużona była do Dublin Gulch w 1907. Przed muzeum stała taka angielska taksówka, która wesług opisu pracowała faktycznie w RPA:
20220817_100116.jpg

W środku niespodzianka:
20220817_100353.jpg
20220817_100432.jpg

Trochę ciężko było o dobre zdjęcia, ale zobaczyłem tą radziecką kolejkę pierwszy raz. Jeden z kolegów na forum chyba ją opisywał w temacie o modelach. Następnie autobus Ford z lat 20-tych;
20220817_100810.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Część dalsza w centrum Butte, muzeum transportu. Będąc fanem starszych samochodów Citröen, a szczególnie CX i jego poprzednika DS pozwoliłem sobie na sfotografowanie kilku widoków jakiegoś francuskiego artysty:
Była też duża kolekcja znaków drogowych z całego świata, opisywać chyba nie trzeba;
20220817_101759.jpg
20220817_101829.jpg

Dla tych co lubią czytać jest cała półka z gazetami:
20220817_102013.jpg

Mój pierwszy samochód kupiłem w Californi jak byłem w wojsku, po tem po zmianie bazy miałem jeszcze rejestracje z Północnej Karoliny. Żałuję że pozbyłem się tych blach. Po wyjściu z muzeum pełny spacer przez centrum;
20220817_104132.jpg
20220817_103539.jpg
20220817_103341.jpg

Ten trzeci budynek był chyba najwyższym w mieście.
20220817_103246.jpg
20220817_103935.jpg
20220817_103708.jpg

Po tem usłyszałem trąbienie przez miasto, ale za nim zajechałem, pociąg już w zasadzie był na terenie kopalni. Jedyny jak się domyślam diesel w barwach jakie miały lokomotywy BA&P
20220817_105559.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.510 35 0
Pewnie tylko zaśmiecę Twój temat.
Koleje USA są zupełnie najdalszą z moich bajek. Ich modele zupełnie mnie nie interesują. Jednak to co pokazujesz i ten Twój sposób relacjonowania spowodował, że czytam i oglądam z dużą ciekawością. Bardzo ciekawe wyprawy. Inny sposób widzenia tego co wszyscy widzą, to jest "smaczek" kolejowy odmienny ale warty poczytania i obejrzenia. Powodzenia w podróży i jak najwięcej relacji :)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Pewnie tylko zaśmiecę Twój temat.
Koleje USA są zupełnie najdalszą z moich bajek. Ich modele zupełnie mnie nie interesują. Jednak to co pokazujesz i ten Twój sposób relacjonowania spowodował, że czytam i oglądam z dużą ciekawością. Bardzo ciekawe wyprawy. Inny sposób widzenia tego co wszyscy widzą, to jest "smaczek" kolejowy odmienny ale warty poczytania i obejrzenia. Powodzenia w podróży i jak najwięcej relacji :)
Dziękuje za miły komentarz i fajnie że się podoba. Prawdę mówiąc ja sam przez pierwsze lata w tym kraju uparcie kombinowałem modelować koleje jakie znałem z dzieciństwa-PKP. Przyszedł taki jeden wieczór gdzie siedziałem nad kilkoma wtedy zdjęciami i pocztówkami kolei amerykańskich które posiadałem. Jeden widok przedstawiał kilka lokomotyw w muzeum kolei w Baltimore. W oczy rzucił mi się elektrowóz serii 800 Chicago South Shore, znany na Milwaukee jako Little Joe:
20220906_205120.jpg

Zdjęcie z czasopisma "Classic Rail". Opływowa gładka sylwetka i w tym samym czasie przerażająco skomplikowany i groźnie wyglądający układ jezdny stał się nagle bardzo atrakcyjny. I tak właśnie postrzegam tą Amerykę, chyba dałem radę opisać swoje myśli. Takie ekstremalne połączenie ładu i nieładu, ma w sobie coś co przyciąga...
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Ten sam pociąg powoli wjeżdżający na teren kopalni i wagony MRL;
20220817_105613.jpg
20220817_105722.jpg

Czas na wyjazd, kierunek Anaconda. Anaconda to stacja towarowa Butte, Anaconda & Pacific, razem z parowozownią. Jak się podczas pobytu w mieście dowiedziałem kolej należy teraz do BNSF.
20220817_121243.jpg
20220817_121258.jpg

Na stacji ani żywej duszy chodź przed budynkiem administracyjm stało kilka samochodów. Pozwoliłem sobie za tem na dokładniejsze oględziny. Wspaniała architektura przypomina parowozownie w Europie:
20220817_121633.jpg
20220817_121644.jpg

Te krzywe słupy drewniane podtrzymywały sieć trakcyjną. Elektrowóz Bo-Bo z busterem który stoi przy wieży wyciągowej w Butte miał właśnie tu swój dom.
20220817_121707.jpg
20220817_121735.jpg
20220817_121832.jpg
20220817_121747.jpg

Wachlarz ma tu styl mieszany ale zewnętrzna ściana do złudzenia przypomina typowe jakie można spotkać w Europie.
20220817_121800.jpg
20220817_121821.jpg
20220817_121832.jpg
20220817_121939.jpg
20220817_121925.jpg
20220817_121907.jpg

Napisałem wcześniej że wachlarz Milwaukee Road w Harlowton jest jedynym mi znanym istniejącym gdzie można było spotkać trzy trakcje. W Anakondzie także stacjonowały parowozy, elektrowozy i spalinowozy, ale z tego co wyczytałem parowozy zostały wycofane za nim na stan weszły spalinowozy, chodź oczywiście mógł być krótki czas kiedy jak nie było blisko parowozu aby wepchać elektrowóz do szopy, musiano użyć w tym samym czasie diesel.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Łazimy dalej po Anakondzie i reszta zdjęć wachlarza:
20220817_122333.jpg
20220817_122348.jpg

Zaledwie kilka sztuk taboru stało na stacji, jeden wagon osobowy i kilka tzw hoppers;
20220817_122416.jpg
20220817_122030.jpg
20220817_122037.jpg

Następnie widoczny tor przeładowczy na rampie, tam już nie poszedłem:
20220817_122053.jpg

Na parkingu przed wachlarzem stała taka koleba, jak się domyślam jeszcze z epoki pary:
20220817_122609.jpg
20220817_122641.jpg

Po zwiedzeniu stacji znalazłem się przed budynkiem Chamber of commerce, czyli jak by urzędowym, z izbą dla wizytujących. Od strony parkingu ustawiono elektrowóz przemysłowy, który był używany na terenie ogromnego kompleksu prosesora rudy miedzi;
20220817_143049.jpg
20220817_125100.jpg
20220817_124944.jpg

Wagon hopper to właśnie typowy używany przez Butte, Anaconda and Pacific;
20220817_125019.jpg
20220817_124911.jpg

Trochę pogadałem z miłą panią która pracowała na miejscu i bardzo dobrze orientowała się w temacie wydobywania miedzi w rejonie. Dowiedziałem się że ruda miedzi wysyłana jest aż do Chin, ponieważ EPA w Stanach postanowiła że procesor w Anakondzie stanowił zagrożenie dla środowiska. Jakie to koszty wysyłania rudy miedzi aż na inny kontynent i sprowadzania gotowego produktu tu, tylko dla tego że jakaś agencja rządowa podjęła taką decyzje, można sobie tylko wyobrazić. Nic dziwnego że jest jak jest. EPA-Environmental Protection Agency, czyli agencja ochrony środowiska. Nie ma chyba co rozpisywać się o logice takich decyzji, ale Amerykanie na własne życzenie stali się zależni od Chin. Następnie wyjazd BA&P w stronę nieistniejącego procesora (i dalej do Butte). Widoczny w oddali ogromny komin miał na celu wyprowadzić nieczystości jak najwyżej z doliny i jest jedyną pozostałością po ogromnym kompleksie;
20220817_141909.jpg

Łażąc po mieście napotkałem wspaniale utrzymaną piątkę:
20220817_142230.jpg

Jak mi się te rekiny podobają:)
20220817_142200.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Z Anacondy pojechałem na północ do Deer Lodge. W mieście Milwaukee Road miała jedną z ważniejszych stacji na zachodzie. Dokonywano tu ciężkich napraw elektrowozów, ale obecnie nie zostało po stacji prawie nic. Na zdjęciach satelitarnych widoczne są fundamenty po wachlarzu, istnieje też nadal budynek stacji:
20220817_161521.jpg
20220817_161428.jpg

Przez miasto nadal biegnie były szlak Northern Pacific, obecnie BNSF. Jednak największa atrakcja w Deer Lodge to Little Joe oraz E9, obie lokomotywy należące niegdyś do Milwaukee Road:
20220817_153631.jpg

Jako że Milwaukee miał przez pewien czas wspólne prowadzenie niektórych pociągów pasażerskich z Union Pacific, pomalowano niektóre diesle i nawet kilka elektrowozów w schemacie UP. Kolorystyka ta sama, tylko pełne napisy Milwaukee Road także w stylu UP.
20220817_160457.jpg
20220817_160437.jpg
20220817_153709.jpg

Numer 36A to E9, czyli zenit spalinowozów pasażerskich EMD (w mojej opinii). Po tych spalinowozach EMD kombinował zrobić pasażerskie konie z ciężkich towarowych lokomotyw, z podobnyni skutkami do potworów General Electric. "Little Joe" już po części opisywałem, oficjalna nazwa na Milwaukee to EF4-10 lokomotyw, oraz dwie lokomotywy przeznaczone do pociągów pasażerskich EP4. Kolosy te o układzie osi takim jak parowóz Big Boy wyprodukowane były w ilości 20-stu sztuk dla Rosii Sowieckiej w r.1947. W wyniku zaostrzenia stosunków pomiędzy dwoma imperiami, lokomotywy zostały w Stanach. General Electric najpierw oferował wszystkie razem z częściami zapasowymi dla Milwaukee. Tu znowu białe kołnierze poszły przeciw szefowi strefy elektrycznej i odmówiły kupna. Cena za wszystkie była ponoć milion dolarów. Po pewnym czasie skapowano się że jednak potrzeba było odnowić nieco park lokomotyw elektrycznych, ale wtedy 5 lokomotyw zakupiła już FEPASA w dalekiej Brazylii, a następne 3 pojechały na Chicago, South Shore & South Bend. Milwaukee załapał się na 12 po tej samej cenie i już bez części zapasowych. Tak to jest kiedy nie słucha się tych którzy są w terenie i wiedzą jak jest.
20220817_153556.jpg
20220817_153833.jpg

W każdym bądź razie lokomotywy okazały się dokładnie "co doktor polecił" i wykonywały dobrą pracę przez następne 25 lat. Ze względu na limitacje elektryfikacji zachodniej, tej do Seattle, "Małe Józie" zostały w strefie wschodniej pomiędzy Harlowton, Montana i Avery, Idaho.
20220817_154448.jpg

Jeśli ktoś nie może znaleść okien na tym trzecim zdjęciu, nie przewidział się. Aby zwiększyć przyczepność lokomotyw, w jednej kabinie pozbyto się układu sterowania, a w kabinie zespawano zbiornik do którego wlano beton i wspawano stalowe płyty w oknach czołowych. Lokomotywy za tem stały się jednokabinowe i musiały być obracane a końcu trasy.
20220817_154342.jpg

Czwarte zdjęcie to też "tył" lokomotywy i pozostawiono nawet mocowania na europejskie zderzaki.
20220817_154307.jpg
20220817_154203.jpg
20220817_154006.jpg
20220817_154630.jpg

Następnie groźnie wyglądający przód elektrowozu oczywiście z płógiem:
20220817_155038.jpg
20220817_155208.jpg

Próba zdjęcia z boku.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Oprucz lokomotyw, w miejscu stał jeszcze brankard Milwaukee Road:
20220817_153613.jpg

Jeszcze dwa detale elektrowozu i jedziemy z powrotem w stronę Anacondy;
20220817_160303.jpg
20220817_154538.jpg

Przejechałem przez drogę nr1 i znalazłem się na 569. Pierwsze do zrobienia to znalezienie miejsca na kąpiel, zjedzenie jakiejś zupki i kierujemy się w stronę drogi nr43 do stanu Idaho. W rejonie ciekawe domy, poza tym góry, mało ruchu i wspaniała letnia pogoda;
20220817_195315.jpg
20220817_195448.jpg

Do Idaho wjechałem już po zachodzie słońca, jeszcze tak oklejonego znaku nie widziałem, myślałem że ten do Utah był szczytem;
Spałem gdzieś nad rzeką Salmon nie daleko miasta o tej samej nazwie. Rano postanowiłem kierować się do stolicy stanu-Boise, jako że nigdy tam jeszcze nie byłem. Po drodzie "miasto" Clayton:
20220818_091456.jpg

Moja obecność zwiększyła populacje miasta o 15%. Znak na samym dole pisze-Proszę jechać wolno, my kochamy swoje dzieci.
20220818_091639.jpg

Po dojechaniu na peryferie Boise, popatrzyłem sobie na zdjęcia satelitarne co by tu zobaczyć, na stacji wypatrzyłem parowóz :D
20220818_151721.jpg
20220818_151758.jpg
20220818_151825.jpg

Bardzo ładnie utrzymany eksponat:
20220818_152422.jpg
20220818_152352.jpg
20220818_152305.jpg
20220818_152055.jpg
20220818_152233.jpg

Według opisu ALCo zbudowany w 1920r, ostatni parowóz w normalnej służbie w Idaho, wycofany w 1959r.
Z Boise kierowałem się na południe/południowy wschód w stronę Nevady.
20220818_172858.jpg

Znajdując się ewentualnie na drodze US50 i po zmroku o mało co nie zajeżdżając rysia, czas na spanie.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Ciąg dalszy. Rano śniadanko na szybko i dalsza podróż US 50 w stronę Californi;
20220819_084616.jpg
Po drodze małe miejscowości, a uwagę zwrócił taki bałaganik:
20220819_073316.jpg
20220819_073407.jpg
korciło wejść na kawę, ale nie wiedziałem czy nie wywali mnie na zbity pysk jakiś żujący tytoń w gębie cowboy. Najpierw do Reno, z Reno na pòłnocny zachód drogą US 395 do Californi i Reno Junction na drogę nr.70. Jeszcze w domu chodziły mi myśli zobaczenia jednego z najsławniejszych miejsc kolejowych na kontynencie-Keddie Wye, czyli dwa mosty kolejowe nad rzeką Feather (Feather River) które zbiegają się razem na zachodnim brzegu. Po drodze wypatrzyłem pociąg towarowy jadący także w stronę Keddie, zaczęła się gonitwa.
20220819_122409.jpg

Przejechałem miasteczko Portola, ale to później. Na mapie satelitarnej wypatrzyłem pętle, czy bardziej poprawnie Heliks o nazwie Williams Loop, za tem tam postanowiłem złapać swój pociąg. Stoję czekam a pociągu nimo. Po pewnym czasie słyszę odgłos, ale nie z tej strony:
Dobra wiadomo teraz dla czego, ale dwa ptaki za jednym strzałem we wspaniałej scenerii na heliksie nic nie pobije. Po pewnym czasie nadjeżdża mój zachodni:
20220819_134103.jpg
20220819_134104.jpg

Jak widać tu zaszedłem na zachodnią część koła:
20220819_134130.jpg

Po tym szybko do samochodu i nie zwlekając prosto w stronę mostów. Tak naprawdę ledwo co zdążyłem. Pociąg szybko nie jechał, ale górska jazda samochodem też może być powolna:
20221120_091218.jpg
20221120_091241.jpg

Skoro już tu byłem, trzeba od razu zbadać teren...oczywiście aby sprawdzić czy czegoś nie brakuje:
20220819_142421.jpg
20220819_142453.jpg
20220819_142548.jpg
20220819_143111.jpg
20220819_142627.jpg

Kąpiel w rzece Feather jak najbardziej rekomendowana, tylko stojąc w wodzie na bosaka nie dziwić się jak to duże raki myślą że mogą sobie skubać białe mięso. Faktycznie jest to trójkąt gdzie tor nie idący na most wpada do tunelu i łączy się z linią na północ. Cały przedsięwzięcie zostało ukończone w roku 1909, a linia to były Western Pacific. Z Keddie z powrotem do Portoli i niespodzianka o której nie wiedziałem wcześniej, muzeum kolejnictwa-niestety już było zamknięte. Nie próbowałem tu za wiele ale elektrowozu nie przegapię:
20221120_093118.jpg

Na samej stacji egzotyczny dla mnie tabor w postaci pociągu ratowniczego Union Pacific;
20220819_165633.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.911 37 4
Genialna relacja, świetne fotki, a Keddie Wye zazdroszczę, w pozytywnym znaczeniu :) Można tam na legalu się kręcić celem robienia fotek, czy też jest ryzyko ze odpowiednie służby się zainteresują? Zdjęcia bajka, te z tunelu cudo. #6682 z tym 2 składem nad sobą też się świetnie prezentuje. Wincyj, wincyj ja proszę :)
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Genialna relacja, świetne fotki, a Keddie Wye zazdroszczę, w pozytywnym znaczeniu :) Można tam na legalu się kręcić celem robienia fotek, czy też jest ryzyko ze odpowiednie służby się zainteresują? Zdjęcia bajka, te z tunelu cudo. #6682 z tym 2 składem nad sobą też się świetnie prezentuje. Wincyj, wincyj ja proszę :)
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Będąc na UP mam się trochę na baczności. Kolej kilka lat temu np. zabroniła przemysłowi modelarskiemu używać ich logo bez pozwolenia, o czym chyba nawet Polscy modelarze wiedzą. W tamtym roku jakiś maszynista coś na mnie krzyczał jak byłem przy torach, ale nie za bardzo załapałem bo spalinowozy robiły sporo hałasu. Nie są to też moje znajome tereny, za tem normalnie z większą ostrożnością podchodziłem do fotografowania.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Jeszcze jedno czy dwa zdjęcia w Portoli:
20220819_165939.jpg
20220819_165647.jpg

Jedziemy z powrotem w stronę Reno, Nevada. Jedno tajemnicze miejsce dla mnie to Virginia City na południe od Reno. Stare miasteczko jest na południe od Reno w górach i funkcjonuje tam kolej turystyczna. Zajechałem jak słońce już zachodziło i nie wiele fotografowałem, a było co i trzeba będzie w przyszłości wybrać się ponownie jak się dożyje:
20220819_183531.jpg

Kolej to jak widać Virginia and Truckee, widać też z jakim smakiem malowano kiedyś wczesne spalinowozy w porównaniu do cyrku wyżej:
20220819_183557.jpg

Klasycznie wyglądające tygrysie paski przypominają Southern Pacific, lub dywizję Western Pacific: Sacramento Northern. Pełno różnego taboru stało na stacji, a na dodatek stare maszyny i samochody:
20220819_183650.jpg
20220819_183631.jpg

Po wyjeździe z miasta jazda na południe i ewentualnie nocleg, ale teraz myślę mogłem zostać na miejscu, wziąść motel i dobre jedzenie. Następnego poranku kontynuacja na południe US95 i taki odrestaurowany klasyk w Tonopah:
20220820_080434.jpg
20220820_080425.jpg

GMC chyba z lat 60-tych. Jednym z miejsc w ktòrym chciałem się zatrzymać to miejscowość Goldfield jeszcze na południe z Tonopah, nie daleko Doliny Śmierci. Goldfield jak nazwa sugeruje to obszar gdzie były kopalnie złota. Obecnie miasteczko wygląda jak jakieś opuszczone muzeum, lub scena z Hollywoodzkiego filmu:
20220820_093202.jpg
20220820_093152.jpg

Oprucz sprzętu z kopalni, przy wielu rozsypujących się domowiskach stoją takie pojazdy:
20220820_093610.jpg
20220820_093525.jpg
20220820_093819.jpg

Te pickupy to chyba wszystkie na chodzie. Następnie wejścia do metra:
20220820_100739.jpg

Co tu robią nie wiadomo. Cdn.
 

Załączniki

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.428 111 11
Kontynuacja podróży na zachód i łazimy nadal po Goldfield, Nevada:
20220820_100650.jpg

Powyżej te tajemnicze wejścia do metra. Następnie...nie wiem jak to określić, jedyne co przychodzi na myśl to film "Mad Max":
20220820_100506.jpg
20220820_100512.jpg

Następnie stary garaż
20220820_100909.jpg
20220820_105935.jpg

Następny pojazd, ciężarówka z napędem na wszystkie koła aż się prosiło o czarno białe zdjęcia:
20220820_110015.jpg
20220820_110035.jpg
20220820_110054.jpg

Kilka detali:
20220820_110622.jpg
20220820_110517.jpg
20220820_110442.jpg
20220820_110429.jpg
20220820_110419.jpg
20220820_110411.jpg
20220820_110358.jpg

Gdyby ktoś był zainteresowany to mam więcej zdjęć tego pojazdu. Następnie "lokomotywa":
20220820_110210.jpg
 

Podobne wątki