• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Parowozownia Ostrów Wlkp - kolejne podejście ...

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.814 138 3
#61
Zapewne tylko Ci co śledzą wątek będą wiedzieli o tej ilości pracy włożonej ale ta satysfakcja jest bezcenna nawet jak nikt z oglądających nie zauważy ;)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.060 6 0
#62
Panowie dzięki za słowa miłe!-panie Krzysztofie -Pana "wypociny " nie są warte tego co pokazuję / robię ,ponieważ to egzemplarz doświadczalny( brudnopis) i posiada niebezpiecznie nisko w stosunku do leja zasobnika ustawiony wysięgnik . Dla Pana robi się drugi dżwig taki sam z podniesionym bardziej wysięgnikiem, dzięki czemu będzie możliwość bezpiecznego korzystania z zasobnika , którego wymiaru nie znam , ( Krzysztof podaj mi proszę wymiar wysokości tego zasobnika)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.060 6 0
#65
Wysokość "od gruntu" do górnej krawędzi to 13,5 cm. Do tego trzeba dodać wysokość balustrady na pomoście wokół zasobnika - to kolejne 1,1 cm.
- Dzięki
-( użyty do zdjęcia portal jest tylko jako przykład wysokości )


bo mam zamiar zrobić ostoje blaszaną :rolleyes:
- mowa jest o ostoi blachownicowej lub blachowej
Myślę ,że wpierw powinieneś zwrócić się do http://www.taurusmodels.pl/products.htm po odpowiednie nominały śrub i nakrętek ,bo tego jest większość na ostoi Ty2 i obojętnie czy jest blachownicowa czy belkowa , u producenta śrub znajdziesz właściwe nominały , natomiast co do nitów to najlepiej będzie jak pokażesz plan/ rysunek takiej ostoi i zobaczymy wtedy gdzie i jakiej wielkości występują nity i coś dalej będziemy radzić..- pokaż rysunek takiej ostojnicy .
- nie napisałeś w jakiej skali robisz . Ja myślę ,że robisz w H0.
 
Reakcje
71 0 0
#66
- mowa jest o ostoi blachownicowej lub blachowej
Myślę ,że wpierw powinieneś zwrócić się do http://www.taurusmodels.pl/products.htm po odpowiednie nominały śrub i nakrętek ,bo tego jest większość na ostoi Ty2 i obojętnie czy jest blachownicowa czy belkowa , u producenta śrub znajdziesz właściwe nominały , natomiast co do nitów to najlepiej będzie jak pokażesz plan/ rysunek takiej ostoi i zobaczymy wtedy gdzie i jakiej wielkości występują nity i coś dalej będziemy radzić..- pokaż rysunek takiej ostojnicy .
- nie napisałeś w jakiej skali robisz . Ja myślę ,że robisz w H0.
skala h0
niestety planu nie mam mam tylko zdjęcie lokomotywy w 1:1
ty2-1184-chabowka-21-07-1994.jpg
Powiedz mi czy ten Twój dźwig będzie mieć napęd? :niepewny: Ja będę za nie długo robić skład nawęglania do parowozowni i właśnie myślę jak ugryźć temat sterowania dźwigiem
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.060 6 0
#67
Musisz zdobyć plan takiej ostojnicy lub zrób zdjęcia i dopiero wtedy można coś robić dalej -inaczej się nie da.
Moje dżwigi będą mobilne ale bez napędu.
 
Reakcje
71 0 0
#68
Musisz zdobyć plan takiej ostojnicy lub zrób zdjęcia i dopiero wtedy można coś robić dalej -inaczej się nie da.
Moje dżwigi będą mobilne ale bez napędu.
niestety nie mam możliwości zdobycia planu...powiedz mi odnośnie dźwigu rozumiem, że będzie się obracać+ruch łychy a jak regulacja długości? czy ramiona takie żurawia działały na zasadzie żurawia portowego? regulowały długość ramienia poprzez jego położenie w pionie lub w bardziej poziomie?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.060 6 0
#69
Żuraw bramowy ,przejezdny ( przesuwny) na szynach , który oprócz podnoszenia (pracy)ruchomym czerpakiem na stałej wysięgnicy , będzie wykonywać ruchy obrotowe przy przenoszeniu ładunku z jednego miejsca na drugie.
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.060 6 0
#72
Część jezdna żurawia - taki typ kół , koła ruchome, szyny ( bez główek) mocowania "zatopione" w "betonie", będzie tylko trochę inny typ mażnicy .



tu od wewnątrz na ostoi portalu zamontuję "napęd" przesuwu żurawia( to wkrótce)


Maszynownia żurawia widok ogólny ( mechanizm mojego kompletnego wymysłu)


układ przekładni, w której pracują dwa bębny , a więc cztery liny - podnoszenia lub opuszczania ładunku


i układ przekładni podczas pracy dwóch lin bębna obsługi czerpaka


wszystkie te operacje dżwigowy wykonuje ręcznie przy pomocy dwóch korb


korby bębnów linowych są zdejmowalne

trzpień czworokątny mocowania korby
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.953 8 0
#73
Aby nie było, że tylko Kolega Janusz coś buduje … :)
Powoli zaczynam dodawać i montować drobne elementy wyposażenia. Na potwierdzenie moich słów - kilka fotek niewielkiego fragmentu modułu. Idzie jesień - więc kret zaczął ryć … ;)
 

Załączniki

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 63 25
#74
Kretowiska widziałem w okolicach budynków administracyjnych (trawniki). Ale w bliskiej odległości od toru czy też whlarza nigdy... Nawet teraz kiedy cały obiekt stoi odłogiem nie zauważyłem takiego zjawiska...

Mówię o lokomotywowni w Gnieźnie.
 

Podobne wątki