• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Parowozownia Ostrów Wlkp - kolejne podejście ...

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.953 8 0
#41
Dociekliwość Kolegi Hoart-a powoli przynosi efekty, powoli też z wątku o makiecie robi się wątek historyczny. Ale to dobrze, bo pojawiają się nowe, niewielu osobom znane fakty (przynajmniej tym młodszym).
Wszystko wskazuje na fakt istnienia dwóch portali do nawęglania znajdujących się nad dwoma równoległymi (względem siebie i zasieków węglowych) torach. Nad trzecim, znajdującym się pomiędzy zasiekami torem - był portal z dźwigiem. Jeśli wszystko to się potwierdzi - będę miał do wykonania na module ciekawy układ całego stanowiska (a tym samym dość istotną zmianę moich planów). Ale to bardzo dobrze, bo chociaż jeden element będzie zgodny z rzeczywistością.

Jeśli nie znajdą się archiwalne fotografie, będę musiał wybrać się na "wycieczkę do strefy zakazanej". Tylko czy w chwili obecnej będzie to możliwe ?

Zamieszczam też nowe fotografie Piotrka Bartza - unikalne, bo z kabiny operatora żurawia, oraz stanowiska nawęglania z widoczną Pt47-38, która to trafiła do Ostrowa na "obtoczkę" kół (czyli reprofilację). Uwieczniona "petucha" (co zauważył Kolega Hoart), była aktorką w filmie Munka "Człowiek na torze".

Na koniec życzę wszystkim zdrowia i dobrego samopoczucia !!! A na "rozładowanie" obecnej sytuacji - zamieszczę ciekawe ogłoszenie matrymonialne:
"Miły Pan z dużym zapasem makaronu, pozna miłą Panią z zapasem papieru toaletowego".

Zdrówka życzę !
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.953 8 0
#42
Dzisiaj udało się podjechać i wykonać parę fotek byłego stanowiska nawęglania. Wszystko wskazuje na to, że jednak był drugi zasobnik do nawęglania. Prawdopodobnie został zdemontowany krótko po II wojnie, bo nikt ze znajomych zatrudnionych w parowozowni go nie pamięta. Zasobniki jedną stroną były wsparte na betonowych zasiekach węglowych.

Mam nadzieję, że będzie fajny motyw na makiecie :)
 

Załączniki

Michał CR

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#43
Witam.
W odpowiedzi na uporczywe nękanie członków "ekipy" HAZERO (zwłaszcza jednego ;) ), dzisiaj pokażę pierwsze fotki z pierwszej "przymiarki" elementów do zamówionej skrzynki, powstającej nowej makiety parowozowni "Ostrów". Docelowo moja domowa makieta będzie się składać z 6 modułów (skrzynek) obejmujących parowozownię wraz z całą infrastrukturą do obrządzania parowozów (i lokomotyw spalinowych) oraz kompleks budynków fabrycznych. Ogólna długość makiety wyniesie 3,6 m, szerokość 1.1 m. Zapewne, dodatkowo wykonam dwie skrzyneczki zakończone znormalizowanym profilem 2M (które już otrzymałem od Pawła Radeckiego - wielkie dzięki !!!), a które to umożliwią włączenie "szopy" do wspólnej, modułowej makiety, organizowanej na imprezach modelarskich.

Mam nadzieję, że przy budowie tej drugiej "szopy" - uniknę błędów które popełniłem budując tę pierwszą. Ta poprzednia powstawała w trochę innych warunkach (była przeznaczona do zabawy w zaciszu domowym, potem przebudowywana pod imprezy) - ta nowa od początku ma spełnić wymagania zarówno "domowe" jak i "imprezowe". Moduły są zdecydowanie mniejsze (gabarytowo), bo muszę je znieść po schodach zabiegowych. Transport skrzynek poprzedniej makiety - to było prawdziwe wyzwanie ! W urządzenia, obiekty oraz budynki - zamierzam "upchnąć" jak najwięcej napędów i wykonać co tylko się da, jako elementy ruchome. To zamierzenia, co uda się zrobić - życie zweryfikuje. Prawdą jest też to, że na poprzednich skrzyneczkach - uczyłem się wszystkiego od zera. Teraz powinno być zdecydowanie łatwiej.

Do ukończenia - daleka droga. Mam nadzieję, że wystarczy mi "zapału" i osiągnę zamierzony cel …

Nie zanudzam - pozdrawiam
Krzysztof
Witam!
Zainteresowałem się Pana projektem. Na ile jest możliwe podzielenie się wymiarami, planami budynku parowozowni? Jaka obrotnica jest przez pana wykorzystana? Czy to Fleischmann?
Pozdrawiam z Burgas w Bułgarii
Michał
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.953 8 0
#44
Witam.
Ten "projekt" - to zbyt górnolotne określenie. Jako taki na "papierze" nie powstał, a wyłącznie w głowie ;)

Tak jak napisałem w pierwszym moim wpisie, cały segment mojej parowozowni będzie się składał z sześciu skrzyneczek. Największy moduł na którym jest parowozownia wraz z budynkiem biurowo-socjalnym ma wymiary 120 cm x 80 cm. Do jednego (dłuższego) boku będzie dokręcony kolejny o szerokości 30 cm - tu przewiduję ułożenie dwóch torów szlakowych oraz dwóch technologicznych (wjazd i wyjazd parowozów, manewry składów z węglem, szlaką oraz dostawy towarów i komponentów do fabryki). Po jednej jaki i drugiej stronie wspomnianych skrzynek, będą dołączone po dwie kolejne, każda o wymiarach 110 cm x 60 cm. Tu z jednej strony będą stanowiska obrządzania parowozów i lokomotyw spalinowych, z drugiej zabudowania fabryki. W sumie cały segment będzie miał 360 cm długości i 110 cm szerokości. Przewiduję, że wykonam kolejne dwie dodatkowe skrzyneczki zakończone znormalizowanym profilem (to pod przyszłe imprezy modelarskie), ale jeszcze nie wiem o jakich wymiarach.

Co do budynku parowozowni - to gotowy wyrób Fallera (4 zestawy 2 x 2) łącznie 10 stanowisk, kanały rewizyjne Auhagena (polecam ze względu na perfekcyjne wykonanie mocowania szyn), budynek administracyjno-socjalny też Fallera (2 komplety). Obrotnica Roco, bo Fleischmanna jakoś nie przypadła mi do gustu. Materiał torowy - Roco z rozjazdami 10 st. napędy rozjazdów - Tilliga. Do tego dojdą różne serva i napędy urządzeń - ale tu jeszcze ciężko określić ile i jakich producentów.

Prace (pomimo przeciwności losu) powoli posuwają się do przodu. Na pierwszej skrzynce mam ułożone tory - wymagają obsypania tłuczniem. Do tego trochę "zieleniny" oraz drobnych elementów (ukresy, hydranty, wskaźniki, lampy, tablice) i wizualnie pierwszy etap byłby "zamknięty". Elektrykę oraz napędy bram parowozowni - zostawiam na sam koniec ;)

Pozdrawiam
 

PIKO57

Aktywny użytkownik
eSeMka
Reakcje
73 1 0
#45
Witam ! szanowne koleżeństwo. Mam maleńkie pytanie w kwestii zamocowania w skrzynce obrotnicy Roco . mam identyczną i obawy , że w trakcie transportu niezamocowana może się uszkodzić .
Miałem przyjemność nieco poużywać starszej wersji OSW , i właśnie przełączniki obrotnicy po latach stwarzają czasem problemy, dlatego wspólnie z kol Arkiem stworzyliśmy sterowanie cyfrowe do obrotnicy na arduino.

Pozdrawiam Piotr.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.060 6 0
#48
Test mojej kalkomanii z nitami różnych wielkości na konkretnym detalu dżwigu -tu to co widać to nity o średnicy łba 0,23 mm (!)- klei się je znakomicie z czego jestem w pełni usatysfakcjonowany..
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.953 8 0
#49
Witam.
Zamieszczę kilka fotografii z postępu moich prac przy module. Niestety, postęp znikomy - z ambitnych planów pozostało niewiele …
Udało się zasypać tory tłuczniem, osadzić ukresy i zamontować część wyposażenia warsztatowego w "szopie". I to w zasadzie wszystko :(
Dobrze, że chociaż u Kolegi Hoarta coś się dzieje.
Pozdrawiam.
 

Załączniki

Podobne wątki