Witam. To znowu ja ...
Przyniosłem resztę skrzynek z garażu i zrobiłem pierwszą przymiarkę głowicy z prawej strony parowozowni oraz torów na terenie planowanego zakładu. Czekam na brakujące elementy infrastruktury - mam nadzieję, że kochana Rodzinka poinformowała Gwiazdora i znajdę je pod choinką (w końcu lista życzeń była przekazana dużo wcześniej ...
). I tak teraz patrzę i stwierdzam, że po dwóch latach zmagań wróciłem do punktu wyjścia - czyli "gołych desek" ... Aby nie było tak "goło" - dołączam jeszcze jedną fotkę z poprzedniej makiety (bo się jakoś zagubiła ... )
Przy okazji pochwalę się też nowym nabytkiem taboru do obsługi parowozowni. Model węglarki "rzucił mi się w oczy" podczas imprezy w Poznaniu i od razu zapragnąłem go mieć. Ponoć jest to nowość z roku 2019 (nie wiem dlaczego go "przegapiłem") i niewiele modeli zostało w sprzedaży. Ostatnią sztukę "wyszarpałem" od przedstawiciela TILLIG-a - zaprzyjaźnionego, wrocławskiego AMC.
Sam model prezentuje się bardzo dobrze - w miarę filigranowe poręcze i uchwyty, uchylne klapy boczne, imitacja desek na podłodze oraz po stronie wewnętrznej ścian. Sądzę, że producent opracował nową formę od podstaw. Model przedstawia wagon o rozstawie osi 4 m i przeznaczony jest do ruchu wewnętrznego. Zaraz też zacząłem przeglądać zgromadzone "papiery" i znalazłem aż trzy fotki wagonów z tej samej "rodziny" (różnią się rozstawem osi 4 i 4,5 m). Wagony są pochodzenia austriackiego i były budowane na początku ubiegłego wieku - dwa wagony uwiecznione na załączonych fotografiach zbudowano w 1917 i 1921 roku. Sądzę, że model TILLIG-a jest znakomitym uzupełnieniem taboru wewnętrznego parowozowni lub zakładu przemysłowego. I chociaż modele tego producenta, przez większość modelarzy traktowane są "po macoszemu" - to opisana węglarka jest pełnowartościowym modelem wagonu eksploatowanego przez PKP.
I to tyle ...
Pozdrawiam !