• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Parowozownia Ostrów Wlkp - kolejne podejście ...

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Krzysiu, na szybko zaimprowizowana scenka , dająca przedsmak tego co będzie w niedalekiej przyszłości na Twojej makiecie w tym zakresie.


A tu przykłady uzyskanych przeze mnie grubości murów zasieku i tak , pierwszy od lewej strony to mur o grubości 4,5 mm(relief szalunku z desek po jednej stronie), środkowy przykład muru również z reliefem z jednej strony o grubości 3,5 mm . Po prawej stronie mur z jednostronnym reliefem , ale o grubości 1,5 mm ( półtora milimetra !).Zatem jak skleimy dwa półtora milimetrowe ,-to da nam to 3mm grubości i mur będzie z reliefem po obu stronach a na wierzch czapa z ceownika.


Hoart fajny patent na zasieki , można wrzucić do techniki modelarskie (y).
Dzięki , - Tylko muszę to jeszcze opracować i dopracować.
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.649 8 0
Witam po czterech miesiącach ... :)

Od kilku tygodni ponownie wróciłem do "dziubania" przy makiecie. Powoli zasypywałem skrzynki wysuszoną ziemią z kretowin i "szutrowałem" tory. Postęp prac jest niewielki, ale jak to się mówi - zawsze coś "do przodu" ...
Na skrzynkach z lewej strony "szopy", z dużych obiektów pozostało mi wykonanie zasieku węglowego, przebudowa samego zasobnika węglowego i ułożenie torów na skrzynce przed obrotnicą. Do tego "dopieszczenie" tarcz, osadzenie różnych wskaźników i tablic ostrzegawczo-informacyjnych oraz spatynowanie torów. "Zieleninę" zostawiam na sam koniec.
Elektryką i "kabelkologią" zajmie się mój szwagierek, który zawziął się i wykonuje od podstaw sterowanie makietą (napędy, sterowniki, przekaźniki i Bóg wie co tam jeszcze ...). Wiem jedno - jak się coś zepsuje, to ja z pewnością tego nie naprawię ...

Wymienione prace zajmą mi pewnie któryś tydzień i przyjdzie wreszcie czas na ostatni etap prac - trzy skrzynki z prawej strony parowozowni. O ile układ torów na wspomnianych skrzynkach będzie łatwiejszy do wykonania - to sporo czasu zajmie mi wykonanie budynków fabrycznych. Gotowe modele z zestawów, zamierzam w znacznym stopniu "przebudować" i dopasować do planowanego układu torów na terenie fabryki.

Na koniec kilka fotografii, aby nie było, że "ściemniam" ...
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.649 8 0
... powraca wiara w ludzi i ich modelarstwo
Dzięki !
Nooo, "ludziem" jestem ale czy modelarzem ? :)

Krzysiu trochę szybciej, wiecznie żył nie będę;) a chciałbym zobaczyć wszystko gotowe:).
Pawełku - stary jestem i już brak tego zapału i sił co kiedyś.
Co do życia - już Ci kiedyś mówiłem: "złego diabli nie biorą" ... ;) Jeszcze na jakiejś imprezie się spotkamy, ja będę z "młodym narybkiem" - dwiema niebieskookimi blondynami ... :p
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.649 8 0
Witam ponownie :)
Dzisiaj krótka relacja z postępu prac. Wreszcie "wyrzeźbiłem" zasiek do węgla i piachu - skrzynki wreszcie nie są takie "gołe". Przerobiłem też fabryczny dozownik (zasobnik) węgla - usunąłem dwa poziomy pomostów, które zasłaniały sam lej. Sądzę, że tak "odchudzony" bardziej przypomina ten prawdziwy, który był w Ostrowie. Wszystko jeszcze wymaga patyny i dorobienia brakujących elementów (drabiny i balustrad) oraz tablic ostrzegawczo-informacyjnych. Ale te prace zostawiam na długie zimowe wieczory ...
Pozdrawiam !

PS. fotki jak zwykle mizerne, wykonane "na szybko" przy nędznym oświetleniu ...
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.649 8 0
Witam !
"Jarociński parowóz OKo1-12 w duecie z TKt48-88, przyprowadził skład pociągu osobowego relacji Poznań - Kępno. Po uzupełnieniu zapasów wody, parowóz (już "solo") wraca w drogę powrotną do macierzystej parowozowni ..."

Tyle "fantazji" w skali 1:87 ;) W miniaturowym "realu" - prace powoli postępują do przodu. Przebudowałem żurawie wodne oraz wykonałem wskaźniki i tablice ostrzegawcze. Te drobne elementy (w zasadzie nikomu niepotrzebne "duperele") okrasiły otoczenie punktu nawęglania. Do wykonania pozostaje patynka i posadzenie zieleniny - oprócz żurawia nic więcej się tu nie pojawi ...
I wreszcie nadejdzie czas, w którym z pracami przeniosę się na kolejne segmenty.

Pozdrawiam !

PS. Autorami archiwalnych fotografii są Piotrek Bartz oraz Donat Grzesiek.
 

Załączniki

Reakcje
1 0 0

Podobne wątki