• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
693 6 1
Dokładnie chodzi o ten wagon; nigdy nie spotkałem się z wagonem z przydziałem Gdańsk Gł., tak jak analogicznie nie było chyba wagonów z przydziałem np. Warszawa Gł. czy później Warszawa Centr. Nasuwa się pytanie- czyżby Piko walnęło byka?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.237 602 30
Ze zdjęć oryginału wydaje się, że malowanie na początku było jednolite. Dopiero później pojawiły się lekko odróżniające się dwa odcienie żółto/brązowe. Więc należy mieć wątpliwości czy model przedstawia wersję fabryczną z 1987 roku
Fabrycznie oba prototypy EP09-001 i 002 miały dwa odcienie żółtego, co widać choćby na moim zdjęciu EP09-002 z MTP z 1987 roku, wrzuconym wyżej przez kolegę @Pawelec PKP, więc nie bardzo rozumiem, skąd twierdzenie, że na początku było jednolite. Egzemplarze seryjne, od 003, miały zmienione kolory i różnica między odcieniem górnej i dolnej części pudła faktycznie była większa. Nie pamiętam, czy po 1988 roku czoła EP09 też pomalowano na żółto (co może sugerować zdjęcie Pawła Terczyńskiego), czy pozostawiono w oryginalnej wersji, jak w lokomotywach EP05 i EP08, którym nie malowano czół na żółto.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.859 525 107
Fabrycznie oba prototypy EP09-001 i 002 miały dwa odcienie żółtego, co widać choćby na moim zdjęciu EP09-002 z MTP z 1987 roku, wrzuconym wyżej przez kolegę @Pawelec PKP, więc nie bardzo rozumiem, skąd twierdzenie, że na początku było jednolite. Egzemplarze seryjne, od 003, miały zmienione kolory i różnica między odcieniem górnej i dolnej części pudła faktycznie była większa. Nie pamiętam, czy po 1988 roku czoła EP09 też pomalowano na żółto (co może sugerować zdjęcie Pawła Terczyńskiego), czy pozostawiono w oryginalnej wersji, jak w lokomotywach EP05 i EP08, którym nie malowano czół na żółto.
EP09 z żóltym czołem? No takiego dziwactwa to chyba nie było.
 
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.553 136 1

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
909 90 3
Czy ktoś mógłby podać datę rewizji tego wagonu ACME 52730? Czy w składach krajowych ten wagon jeździł? Z góry dziękuję za informacje.
Mógł się trafić na Świnoujściu, ale są na to nikłe szanse. W przypadku nadmiaru lepszych wagonów szły w pierwszej kolejności na Świnoujście ze względu na podróżnych na prom.
Trzeba było obsadzić tymi wagonami Chopina, Moniuszkę i Silesię z Krakowa częściowo też.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
909 90 3
Na 12 wagonów plan był na 6 wagonów, tj. 2x Berlin, 2x Praga, 2x Budapeszt.
Z pozostałych 6 wagonów na pewno była rezerwa, planowe przeglądy i planowane naprawy okresowe.
Kraków - Praga/Budapeszt/Wiedeń jeździł wtedy jeszcze na 110Ac.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.859 525 107
PIKO 28320 - PL-PKPIC 50 51 19-10 040-0 (112A) ; PL-PKPIC 50 51 20-06 726-5 (111A)
Zobacz załącznik 1135994

PIKO 28321 - PKP 51 51 19-80 158-4 Awxzd Stacja W-WA GROCHÓW (112A) ; PKP 51 51 20-88 118-7 Bwxz Stacja W-WA GROCHÓW (111A)

Teraz dopiero zauważyłem, że zielono-kremowa "dwójka" ma popielate wózki. Liczę że to nie błąd, bo to zawsze jakieś przełamanie w jednolitym składzie.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.242 34 0
W PMR nie ma linków.
Kontaktuj się z firmą.
W takim razie dołączę informacje przesłane przez K.Koja ... ;)

Szanowni Państwo.

Rozpoczynamy równocześnie sprzedaż kolejnej edycji modeli szutrówek typu 411Vb firmy Albert Modell, wykonanych według naszych projektów.
Po raz pierwszy niektóre z zestawów będą dostępne w różnych krajach, jednak w Polsce modele te dostępne będą wyłącznie u nas.
Są to następujące zestawy dwuwagonowe:


AM 600044 Zestaw 2 wag. 411Vb, PKP epoka IVb (St. Wałbrzych Gł., DOKP Wrocław):
- wagon AM 676007 - 20 51 676 5 032-9 .Fad, 3/REV/Ol/ 31.10.75
- wagon AM 676008 - 20 51 676 5 061-8 .Fad, 3/REV/Ol/ 31.10.75


AM 600045 Zestaw 2 wag. 411Vb, PKP epoka Vb (St. Wałbrzych Gł., CZ Wrocław):
- wagon AM 689036 - 82 51 689 1 706-0 Facc, 3/REV/750/00-11-13
- wagon AM 689037 - 82 51 689 1 735-9 Facc, 3/REV/Pt/00.08.25


AM 600046 Zestaw 2 wag. 411Vb, PL-PKPC epoka VI:
- wagon AM 689038 - 82 51 6891 699-7 Facc, 4/REV/1092/30.07.19
- wagon AM 689039 - 82 51 6891 786-2 Facc, 4/REV/1092/23.10.19


Oprócz tego, chcemy Państwu zaoferować zestaw wykonany dla naszej firmy, który dostępny będzie wyłącznie w Polsce, i który sprzedawany będzie tylko przez PMR-Modele:

AM 600047 Zestaw 2 wag. 411Vb, PL-PLK epoka VI (St. mac. Dęblin):
- wagon AM 689040 - 84 51 6892 298-5, 4/REV/1038/30.03.20
- wagon AM 689041 - 84 51 6892 300-9, 4/REV/1038/30.03.20


Rysunki wszystkich w/w modeli przesyłamy w załączeniu.

Cena za zestaw wynosi 450,00 zł.
Przesyłka gratis.


Prosimy o składanie zamówień na adres e-mail:
k.koj@pmr-modele.pl


Prosimy o niedokonywanie wpłat bez otrzymania danych do przelewu.

Uwaga:
w ramach tej edycji modeli wagonów 411Vb, ukazał się także zestaw dwóch wagonów szutrówek w malowaniu PTK Rybnik z epoki Vc (AM 600053).
Jest to zestaw jubileuszowy, wykonany na wyłączność sklepu "Świat Modeli" w Rybniku i będzie sprzedawany wyłącznie przez ten sklep.


Pozdrawiam

Krzysztof Koj
PMR-Modele
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.242 34 0
I kolejna dotycząca "rumunów" ... :)

Szanowni Państwo.

Rozpoczynamy sprzedaż kolejnej edycji modeli lokomotyw ST43 wykonanych na wyłączność dla PMR-Modele przez firmę Albert Modell.
Modele te sprzedawane będą tylko przez naszą firmę.
Są to trzy następujące modele:

AM 060047 - ST43-253 PKP, DOKP Poznań Lok. Leszno, MI St. Chudy, ep.IVa (okres 1971-73)

AM 060048 - ST43-07 PKP, (Lok. Zbąszynek, DOKP Zachodnia), ep.IVc-Va (okres 1989-92)

AM 060049 - ST43-217 PKPC, Dolnośląski Zakład Spółki (Lok. Kamieniec Ząbk.) ep.VI (okres 2012-14)*

)* - model ST43-217 prezentuje stan lokomotywy po pomalowaniu jej w lokomotywowni Kamieniec Ząbkowicki, we wrześniu 2012 roku, chociaż data naprawy rew. namalowana na lokomotywie (16.01.2004) mogłaby sugerować, że jest to model z epoki Vc.

Zdjęcia w/w modeli przesyłamy w załączeniu.

Tak, jak poprzednio, modele te są oferowane wyłącznie w wersji cyfrowej i wszystkie zostały wyposażone: w dekoder cyfrowy, głośnik oraz w układ podtrzymania napięcia UPS.
Dostępne są dwie wersje tych modeli:

"D" - z dekoderem jazdy: ESU LokPilot DCC V5 MKL (MTC21), "S" - z dekoderem jazdy i dźwięku: ESU LokSound DCC V5 MKL (MTC21).

Wersja analogowa tych modeli nie jest w ogóle przewidziana, jednak wszystkie w/w modele mogą być także sterowane analogowo.
Uwaga: w modelach tych nie wolno zastępować dekodera zworką (zaślepką) analogową, ponieważ doprowadzi to do uszkodzenia płytki (PCB).

Cena modelu z dekoderem jazdy ("D"): 1200,00 zł.
Cena modelu z dekoderem dźwięku ("S"): 1600,00 zł.
Przesyłka gratis.

Prosimy o składanie zamówień na adres e-mail:
k.koj@pmr-modele.pl

Przy składaniu zamówień, prosimy o jednoznaczne określenie wersji modelu, czyli: z dekoderem jazdy ("D") lub z dekoderem dźwięku ("S").

Prosimy o niedokonywanie wpłat bez otrzymania danych do przelewu.

Pozdrawiam

Krzysztof Koj
PMR-Modele
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.242 34 0
I ostatnia nowość ... ;)

Szanowni Państwo.

Prezentujemy naszą kolejną - po modelach węglarek 408W - tegoroczną nowość.
Jest to pierwsza edycja modeli platform serii Res produkcji bułgarskiej, w oznaczeniach PKP i PKP Cargo.

Wagony tego typu stanowiły na PKP nieliczną grupę platform serii Res, dlatego warto napisać o nich kilka słów.
W latach 1979-80 PKP zakupiły w Bułgarii 163 wagony platformy serii Res, które otrzymały później na PKP oznaczenie typu B474Z, charakterystyczne dla wagonów towarowych pochodzących z importu.
Wagony te były pierwszymi platformami serii Res zakupionymi przez PKP.
Ich podstawowe wymiary oraz parametry techniczno-eksploatacyjne odpowiadały standardom UIC dla platform tej serii, jednak charakterystyczne cechy konstrukcji pozwalają odróżnić je już na pierwszy rzut oka, od zakupinych nieco później przez PKP, platform serii Res produkcji czechosłowackiej (typ C474Z) oraz produkcji polskiej (typ 424Z).
Najbardzie charakterystyczną cechą wagonów B474Z jest konstrukcja ich ostoi, z odwróconymi ceownikami ostojnic, eliptycznymi wykrojami w belce grzbietowej, a także odmiennym rozwiązaniem podłogi.
Ciekawostką jest także fakt, że pierwsza partia tych wagonów serii Res, dostarczona przez Fabrykę Wagonów "Czerwene Znamie" w Burgas pod koniec 1979 roku, otrzymała jeszcze numery inwentarzowe z zakresu numerów przeznaczonych dla platform serii Rs, natomiast wagony dostarczone po 1 stycznia 1980 roku zostały już oznaczone numerami z nowego zakresu, przeznaczonego dla wagonów serii Res i dodatkowo znakiem "-x" w serii, oznaczającym nową numerację.
Wagony dostarczone w roku 1979 zostały po roku 1980 odpowiednio przenumerowane podczas napraw okresowych.
Chociaż wagonów tych było na PKP rzeczywiście niewiele, niektóre z nich dotrwały w eksploatacji handlowej niemal do ostatnich lat, co umożliwiło wykonanie ich modeli także w niebieskim malowaniu PKP Cargo.

Jeżeli chodzi o modele tych platform wykonanych przez firmę Albert Modell trzeba podkreślić, że są one wyposażone w kłonice obrotowe i ładnie odwzorowaną konstrukcję podłogi stalowo-drewnianej (zdjęcie w załączeniu).
Także opakowanie tych modeli jest zupełnie inne niż dotychczas (zdjęcie w załączeniu).

Modele te dostępne będą wyłącznie w Polsce i sprzedawane będą tylko przez PMR-Modele.
Jest to pięć następujących modeli:

AM 390003 - Wagon platforma 31 51 390 7 057-9 Res, PKP ep. IVb; 3/REV/Bs/ 29.12.79

AM 394002 - Wagon platforma 31 51 394 4 018-6 Res-x, PKP ep. IVc; 3/REV/Bs/ 15.02.80

AM 394003 - Wagon platforma 31 51 394 2 122-8 Res, PKP ep. Vb; 4/REV/Gn/ 96.02.15

AM 394004 - Wagon platforma 31 51 394 4 020-2 Res, PKP ep. Vc; 4/REV/1050/ 11.08.04

AM 394005 - Wagon platforma 31 51 3944 005-3 Res, PL-PKPC ep. VI; 4/REV/720/ 26.10.12

Zdjęcia wszystkich w/w modeli przesyłamy w załączeniu.

Cena za wagon wynosi 230,00 zł.
Zryczałtowany koszt przesyłki: 15,00 zł.
W przypadku zamówień o wartośći co najmniej 460,00 zł. - przesyłka gratis.

Prosimy o składanie zamówień na adres e-mail:
k.koj@pmr-modele.pl

Prosimy o niedokonywanie wpłat bez otrzymania danych do przelewu.

Pozdrawiam

Krzysztof Koj
PMR-Modele
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 171
Tabor 28
Tabor 160
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki