• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
5.536 35 2
Tillig 502434 - Wagon bagażowy (ex.Pwi-31a) PKP IVa
Zdjęcia: Piotrek Heda Makieciarz.pl

Tillig 502434 - Wagon bagażowy (ex.Pwi-31a) PKP IVa

model - Wagon bagażowy Pwi-31a, PKP
numer katalogowy - 502434
producent - Tillig GmbH
wielkość – H0
epoka – IV a (1968 – 1974)
stacja macierzysta - Toruń
numer inwentarzowy – 50 51 93-20 189-2 D
data rewizji – 31.8.72 ZNTK Opole

Uwagi dodatkowe:
1/ jako części dodatkowe do modelu producent dołączył drabinki na ściany czołowe, jednak model nie przewiduje możliwości ich zamontowania.
W tym przypadku jest to prawidłowe. W wagonach bagażowych ex Pwi-31a z tamtego okresu (czyli około 1972-73 r.) nie było już drabinek na ścianach czołowych.

2/ model posiada 2 przedziały dla psów w odróżnieniu od wcześniejszego naszego modelu z epoki III, gdzie jeden z tych przedziałów był przeznaczony na latarnie sygnałowe.

3/ i po trzecie, najważniejsze chyba - model wagonu bagażowego PKP (ex Pwi-31a) firmy Tillig jest doskonałym uzupełnieniem składu wagonów pasażerskich firmy Roco, w oznaczeniach PKP z epoki IV a, St. mac. Toruń.
Były to następujące modele firmy Roco:
nr art. 45565 - Biy (ex C3i Bay 99),
nr art. 64295 - Bi (ex BCi-28),
nr art. 64296 - Bi (ex Ci-28).
Do składu wyżej wymienionych wagonów osobowych, dedykowana była lokomotywa PKP Oi2-32 (Roco 62211).


534001469_689364410787041_8347122282343679914_n.jpg


1755524120604.png


1755524144782.png
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
426 4 0
Tillig 502434 - Wagon bagażowy (ex.Pwi-31a) PKP IVa
Zdjęcia: Piotrek Heda Makieciarz.pl

Tillig 502434 - Wagon bagażowy (ex.Pwi-31a) PKP IVa

model - Wagon bagażowy Pwi-31a, PKP
numer katalogowy - 502434
producent - Tillig GmbH
wielkość – H0
epoka – IV a (1968 – 1974)
stacja macierzysta - Toruń
numer inwentarzowy – 50 51 93-20 189-2 D
data rewizji – 31.8.72 ZNTK Opole

Uwagi dodatkowe:
1/ jako części dodatkowe do modelu producent dołączył drabinki na ściany czołowe, jednak model nie przewiduje możliwości ich zamontowania.
W tym przypadku jest to prawidłowe. W wagonach bagażowych ex Pwi-31a z tamtego okresu (czyli około 1972-73 r.) nie było już drabinek na ścianach czołowych.


2/ model posiada 2 przedziały dla psów w odróżnieniu od wcześniejszego naszego modelu z epoki III, gdzie jeden z tych przedziałów był przeznaczony na latarnie sygnałowe.

3/ i po trzecie, najważniejsze chyba - model wagonu bagażowego PKP (ex Pwi-31a) firmy Tillig jest doskonałym uzupełnieniem składu wagonów pasażerskich firmy Roco, w oznaczeniach PKP z epoki IV a, St. mac. Toruń.
Były to następujące modele firmy Roco:
nr art. 45565 - Biy (ex C3i Bay 99),
nr art. 64295 - Bi (ex BCi-28),
nr art. 64296 - Bi (ex Ci-28).
Do składu wyżej wymienionych wagonów osobowych, dedykowana była lokomotywa PKP Oi2-32 (Roco 62211).


Zobacz załącznik 1136856

Zobacz załącznik 1136857

Zobacz załącznik 1136858
A, gdzie można go nabyc?
 

jack_flash

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.022 127 8
„ …. 2/ model posiada 2 przedziały dla psów w odróżnieniu od wcześniejszego naszego modelu z epoki III, gdzie jeden z tych przedziałów był przeznaczony na latarnie sygnałowe. ….”
To mogli chociaż zamiast tych zbytecznych drabinek, dołączyć jakieś psy.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.916 561 107
I ostatnia nowość ... ;)

Szanowni Państwo.

Prezentujemy naszą kolejną - po modelach węglarek 408W - tegoroczną nowość.
Jest to pierwsza edycja modeli platform serii Res produkcji bułgarskiej, w oznaczeniach PKP i PKP Cargo.

Wagony tego typu stanowiły na PKP nieliczną grupę platform serii Res, dlatego warto napisać o nich kilka słów.
W latach 1979-80 PKP zakupiły w Bułgarii 163 wagony platformy serii Res, które otrzymały później na PKP oznaczenie typu B474Z, charakterystyczne dla wagonów towarowych pochodzących z importu.
Wagony te były pierwszymi platformami serii Res zakupionymi przez PKP.
Ich podstawowe wymiary oraz parametry techniczno-eksploatacyjne odpowiadały standardom UIC dla platform tej serii, jednak charakterystyczne cechy konstrukcji pozwalają odróżnić je już na pierwszy rzut oka, od zakupinych nieco później przez PKP, platform serii Res produkcji czechosłowackiej (typ C474Z) oraz produkcji polskiej (typ 424Z).
Najbardzie charakterystyczną cechą wagonów B474Z jest konstrukcja ich ostoi, z odwróconymi ceownikami ostojnic, eliptycznymi wykrojami w belce grzbietowej, a także odmiennym rozwiązaniem podłogi.
Ciekawostką jest także fakt, że pierwsza partia tych wagonów serii Res, dostarczona przez Fabrykę Wagonów "Czerwene Znamie" w Burgas pod koniec 1979 roku, otrzymała jeszcze numery inwentarzowe z zakresu numerów przeznaczonych dla platform serii Rs, natomiast wagony dostarczone po 1 stycznia 1980 roku zostały już oznaczone numerami z nowego zakresu, przeznaczonego dla wagonów serii Res i dodatkowo znakiem "-x" w serii, oznaczającym nową numerację.
Wagony dostarczone w roku 1979 zostały po roku 1980 odpowiednio przenumerowane podczas napraw okresowych.
Chociaż wagonów tych było na PKP rzeczywiście niewiele, niektóre z nich dotrwały w eksploatacji handlowej niemal do ostatnich lat, co umożliwiło wykonanie ich modeli także w niebieskim malowaniu PKP Cargo.

Jeżeli chodzi o modele tych platform wykonanych przez firmę Albert Modell trzeba podkreślić, że są one wyposażone w kłonice obrotowe i ładnie odwzorowaną konstrukcję podłogi stalowo-drewnianej (zdjęcie w załączeniu).
Także opakowanie tych modeli jest zupełnie inne niż dotychczas (zdjęcie w załączeniu).

Modele te dostępne będą wyłącznie w Polsce i sprzedawane będą tylko przez PMR-Modele.
Jest to pięć następujących modeli:

AM 390003 - Wagon platforma 31 51 390 7 057-9 Res, PKP ep. IVb; 3/REV/Bs/ 29.12.79

AM 394002 - Wagon platforma 31 51 394 4 018-6 Res-x, PKP ep. IVc; 3/REV/Bs/ 15.02.80

AM 394003 - Wagon platforma 31 51 394 2 122-8 Res, PKP ep. Vb; 4/REV/Gn/ 96.02.15

AM 394004 - Wagon platforma 31 51 394 4 020-2 Res, PKP ep. Vc; 4/REV/1050/ 11.08.04

AM 394005 - Wagon platforma 31 51 3944 005-3 Res, PL-PKPC ep. VI; 4/REV/720/ 26.10.12

Zdjęcia wszystkich w/w modeli przesyłamy w załączeniu.

Cena za wagon wynosi 230,00 zł.
Zryczałtowany koszt przesyłki: 15,00 zł.
W przypadku zamówień o wartośći co najmniej 460,00 zł. - przesyłka gratis.

Prosimy o składanie zamówień na adres e-mail:
k.koj@pmr-modele.pl

Prosimy o niedokonywanie wpłat bez otrzymania danych do przelewu.

Pozdrawiam

Krzysztof Koj
PMR-Modele

A czy posiada ktoś informacje jak prezentowały się stany ilościowe tych wagonów na przestrzeni epoki 5 i 6?
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
SKMK
Reakcje
2.397 158 86
(Sklep) PIKO oczywiście i inne, lokalne. Jest link - można poczytać więcej (PIKO Spielwaren GmbH / Facebook).
Dokładnie zdjęcia są tak opisane:

"Na stanie pod koniec sierpnia: PIKO H0 Expert E-Lok PKP – Epoch V!
Z wyprzedzeniem są już pierwsze detale obrazki - dopracowane, autentycznie zrealizowane i charakterystyczne dla polskiej historii kolei. Wyróżnienie dla wszystkich fanów PKP! Numer przedmiotu: 97526 / 97527. Już wkrótce dostępne na: www.piko-shop.de lub u lokalnego specjalisty detalicznego".
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.738 615 30
Dokładnie zdjęcia są tak opisane:

"Na stanie pod koniec sierpnia: PIKO H0 Expert E-Lok PKP – Epoch V!
Dokładnie to jest opisane tak:
Ende August in Auslieferung: PIKO H0 Expert E-Lok PKP – Epoche V!
Vorab gibt es schon jetzt die ersten Detailbilder – fein graviert, authentisch umgesetzt und typisch für die polnische Eisenbahngeschichte. Ein Highlight für alle Fans der PKP!
Artikelnummer: 97526 / 97527
Bald erhältlich unter: www.piko-shop.de oder bei deinem Fachhändler vor Ort

Czyli po polsku:
Dostawa/wysyłka w końcu sierpnia: Piko H0 Expert lokomotywa elektryczna PKP - epoka V!
Już wcześniej są pierwsze szczegółowe obrazy/fotografie - precyzyjnie grawerowana, autentycznie wykonana i typowa dla historii polskiej kolei.
Atrakcja dla wszystkich miłośników PKP!
Artykuł numerr: 97526 / 97527
Wkrótce dostępna na www.piko-shop.de lub w Twoim sklepie specjalistycznym na miejscu.

O żadnym "stanie" sklepowym czy innym nie ma tu mowy.
Oczywiście. Na oficjalnej stronie Piko jest epoka IV. A Facebook... bez komentarza.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
SKMK
Reakcje
2.397 158 86
No i z jednej literówki zrobiło się "sto" postów na tym forum. A to tylko kilka minut, ciekawe ile będzie po dwóch dobach?
Andrzeju - co wnosi Twój post do tej informacji o EP09 od PIKO?
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.854 170 19
Czy już przypadkiem nie zostało dowiedzione że jest to stan fabryczny istotnie, ale ze zmianami powodującymi że jest to stan lokomotywy już z epoki 5?
1987 rok, początek eksploatacji w lokomotywowni Kraków Prokocim - na pewno koniec epoki IVc. Do weryfikacji pozostaje kiedy umieszczono herb w środkowym oknie maszynowni oraz kiedy nastąpiło naniesienie poprawek malarskich na ramie - we wrześniu 1990 roku zaprawki już były. Wycieraczki zmieniono później, ale w tym przypadku to już nieistotne. Także na ten moment udało się zawęzić okres odwzorowania pierwowzoru do wiosny 1987 - lata 1990.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 40
Tabor 192
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki