• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.212 58 2
Te wagony Piko skonstruowało już kilkanaście lat temu. To są tak zwane Schuerzeneilzugwagen, powstały ze skrzyżowania wagonów typu Eilzugwagen (do pociągów przyspieszonych typu bodajże 1935/6) z wagonami pospiesznymi typu Schuerzenwagen. Wnętrze jest rzeczywiście na dość niskim, jak na dzisiejsze czasy, poziomie wykonania, ale z zewnątrz wagony prezentują się bardzo dobrze. Mam te wagony w malowaniu epoki II i prezentują się bardzo dobrze.
Może ktoś zna ich historię na DRG i PKP i mógłby się podzielić tutaj tą wiedzą? :)
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.689 464 99
AI odpowiada, ze: Zdjęcie przedstawiające lokomotywę EP09-001, autorstwa Pawła Terczyńskiego, pochodzi z 1993 roku. Jest to często cytowana fotografia w kontekście historii polskiej kolei i lokomotyw serii EP09.
OK, czyli skoro zdjęcie z 1993 roku posłużyło za wzór, to chyba słusznie napisałem, że "zakładamy iż tak wyglądała od początku eksploatacji". Mam na myśli te kolory na budzie. Mam lekką obawę, że malatura na fotce jest już odświeżona i nie koniecznie taka jak w 1987 roku. Na wspomnianym zdjęciu wygląda bowiem na dość świeżo malowaną. Nie twierdzę, że na pewno taka nie była w 1987, ale czy są gdzieś starsze fotki?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.914 561 107
Ze zdjęć oryginału wydaje się, że malowanie na początku było jednolite. Dopiero później pojawiły się lekko odróżniające się dwa odcienie żółto/brązowe. Więc należy mieć wątpliwości czy model przedstawia wersję fabryczną z 1987 roku
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
730 6 1
A ta Łódź Kaliska (Gmx) będzie pasował do "Gdańskiego"?
Nie będzie pasował- pocztowy jest w oznaczeniach z epoki IIIb a osobowy z epoki IVa. Do pocztowego pasuje saksoński wagon od Piko z tego samego katalogu i zapowiadany set 3 wagonów od Roco. Swoją drogą chyba nikt nie zwrócił uwagi na przydział wagonu z Gdańska. Z tego co kojarzę wszystkie spotykane w rzeczywistości i w modelu wagony miały przydział do Gdyni Gł. (W praktyce stacja początkowa dla połączeń dalekobieżnych z Trójmiasta), wagonu z Gdańska Gł. (stacja „przelotowa” czy jak to się fachowo nazywa) nigdy nie spotkałem. Występowało coś takiego „w naturze”?
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.381 94 9
OK, czyli skoro zdjęcie z 1993 roku posłużyło za wzór, to chyba słusznie napisałem, że "zakładamy iż tak wyglądała od początku eksploatacji". Mam na myśli te kolory na budzie. Mam lekką obawę, że malatura na fotce jest już odświeżona i nie koniecznie taka jak w 1987 roku. Na wspomnianym zdjęciu wygląda bowiem na dość świeżo malowaną. Nie twierdzę, że na pewno taka nie była w 1987, ale czy są gdzieś starsze fotki?
W katalogu PIKO figuruje takie zdjęcie - Czy ja tutaj widzę Ex. Warta wydany przez Robo :love:?
57055_97526.jpg

Zdjęcie Pawła Winnickiego :love:
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=12544
1754914073164.png

Na forum znajdziemy jeszcze parę innych zdjęć :cool:W tym z Międzynarodowych Targów Poznańskich:love:
Zdjęcie drugiej, prototypowej EP09-002 na owych targach 1987 roku - Autorstwa @Andrzej Harassek
1754914566744.png

Trzeba szperać, szukać ... i się znajdzie :love:Pozdrawiam wakacyjnie
 
Ostatnio edytowane:

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
549 28 1
Ta cała AI to bzdura. Zapytajcie o siebie samego to się przekonacie. Znajomy wpisał swoje nazwisko to najpierw nic o nim nie wiedziało, jak dopisał że mieszka w Warszawie napisało, że jest znanym powstańcem z Powstania Warszawskiego. (a on ma 47 lat)
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.391 157 86
Z tego co kojarzę wszystkie spotykane w rzeczywistości i w modelu wagony miały przydział do Gdyni Gł. (W praktyce stacja początkowa dla połączeń dalekobieżnych z Trójmiasta), wagonu z Gdańska Gł. (stacja „przelotowa” czy jak to się fachowo nazywa) nigdy nie spotkałem. Występowało coś takiego „w naturze”?
W Gdańsku była duża Poczta kolejowa z bocznicą. Może w tamtym czasie wagony jakoś przynależały do stacji Gdańsk jako do konkretnej Poczty.
Tak gdybam. Może sie ktoś ze znajomością tematu wypowie.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.973 421 7
W Gdańsku była duża Poczta kolejowa z bocznicą. Może w tamtym czasie wagony jakoś przynależały do stacji Gdańsk jako do konkretnej Poczty.
Tak gdybam. Może sie ktoś ze znajomością tematu wypowie.
Do czasu elektryfikacji odcinka Tczew - Gdynia Główna, Gdańsk Główny miał stację odstawczą na "Oliwcu" pomiędzy wiaduktem "Błędnik" a przystankiem SKM Gdańsk Stocznia. Tam odstawiane były składy pociągów do Kartuz przez Pruszcz Gdański oraz jedyny wtedy pociąg dalekobieżny "Gryf" do Szczecina, prowadzony SN61 z ryflakami. Sam Gdańsk Główny miał tor do magazynu poczty będący przedłużeniem dawnego toru nr 3 na stacji.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 35
Tabor 188
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki