Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Te wagony Piko skonstruowało już kilkanaście lat temu. To są tak zwane Schuerzeneilzugwagen, powstały ze skrzyżowania wagonów typu Eilzugwagen (do pociągów przyspieszonych typu bodajże 1935/6) z wagonami pospiesznymi typu Schuerzenwagen. Wnętrze jest rzeczywiście na dość niskim, jak na dzisiejsze czasy, poziomie wykonania, ale z zewnątrz wagony prezentują się bardzo dobrze. Mam te wagony w malowaniu epoki II i prezentują się bardzo dobrze.
Może ktoś zna ich historię na DRG i PKP i mógłby się podzielić tutaj tą wiedzą?
AI odpowiada, ze: Zdjęcie przedstawiające lokomotywę EP09-001, autorstwa Pawła Terczyńskiego, pochodzi z 1993 roku. Jest to często cytowana fotografia w kontekście historii polskiej kolei i lokomotyw serii EP09.
AI odpowiada, ze: Zdjęcie przedstawiające lokomotywę EP09-001, autorstwa Pawła Terczyńskiego, pochodzi z 1993 roku. Jest to często cytowana fotografia w kontekście historii polskiej kolei i lokomotyw serii EP09.
OK, czyli skoro zdjęcie z 1993 roku posłużyło za wzór, to chyba słusznie napisałem, że "zakładamy iż tak wyglądała od początku eksploatacji". Mam na myśli te kolory na budzie. Mam lekką obawę, że malatura na fotce jest już odświeżona i nie koniecznie taka jak w 1987 roku. Na wspomnianym zdjęciu wygląda bowiem na dość świeżo malowaną. Nie twierdzę, że na pewno taka nie była w 1987, ale czy są gdzieś starsze fotki?
Ze zdjęć oryginału wydaje się, że malowanie na początku było jednolite. Dopiero później pojawiły się lekko odróżniające się dwa odcienie żółto/brązowe. Więc należy mieć wątpliwości czy model przedstawia wersję fabryczną z 1987 roku
Nie będzie pasował- pocztowy jest w oznaczeniach z epoki IIIb a osobowy z epoki IVa. Do pocztowego pasuje saksoński wagon od Piko z tego samego katalogu i zapowiadany set 3 wagonów od Roco. Swoją drogą chyba nikt nie zwrócił uwagi na przydział wagonu z Gdańska. Z tego co kojarzę wszystkie spotykane w rzeczywistości i w modelu wagony miały przydział do Gdyni Gł. (W praktyce stacja początkowa dla połączeń dalekobieżnych z Trójmiasta), wagonu z Gdańska Gł. (stacja „przelotowa” czy jak to się fachowo nazywa) nigdy nie spotkałem. Występowało coś takiego „w naturze”?
OK, czyli skoro zdjęcie z 1993 roku posłużyło za wzór, to chyba słusznie napisałem, że "zakładamy iż tak wyglądała od początku eksploatacji". Mam na myśli te kolory na budzie. Mam lekką obawę, że malatura na fotce jest już odświeżona i nie koniecznie taka jak w 1987 roku. Na wspomnianym zdjęciu wygląda bowiem na dość świeżo malowaną. Nie twierdzę, że na pewno taka nie była w 1987, ale czy są gdzieś starsze fotki?
Na forum znajdziemy jeszcze parę innych zdjęć W tym z Międzynarodowych Targów Poznańskich
Zdjęcie drugiej, prototypowej EP09-002 na owych targach 1987 roku - Autorstwa @Andrzej Harassek
Trzeba szperać, szukać ... i się znajdzie Pozdrawiam wakacyjnie
A czy na zdjęciu Pana Pawła Terczyńskiego nie ma przypadkiem żółtego czoła?
Może pasować do Warty bo ta lokomotywa była delegowana na krótki czas do Poznania.
Ta cała AI to bzdura. Zapytajcie o siebie samego to się przekonacie. Znajomy wpisał swoje nazwisko to najpierw nic o nim nie wiedziało, jak dopisał że mieszka w Warszawie napisało, że jest znanym powstańcem z Powstania Warszawskiego. (a on ma 47 lat)
Z tego co kojarzę wszystkie spotykane w rzeczywistości i w modelu wagony miały przydział do Gdyni Gł. (W praktyce stacja początkowa dla połączeń dalekobieżnych z Trójmiasta), wagonu z Gdańska Gł. (stacja „przelotowa” czy jak to się fachowo nazywa) nigdy nie spotkałem. Występowało coś takiego „w naturze”?
W Gdańsku była duża Poczta kolejowa z bocznicą. Może w tamtym czasie wagony jakoś przynależały do stacji Gdańsk jako do konkretnej Poczty.
Tak gdybam. Może sie ktoś ze znajomością tematu wypowie.
W Gdańsku była duża Poczta kolejowa z bocznicą. Może w tamtym czasie wagony jakoś przynależały do stacji Gdańsk jako do konkretnej Poczty.
Tak gdybam. Może sie ktoś ze znajomością tematu wypowie.
Do czasu elektryfikacji odcinka Tczew - Gdynia Główna, Gdańsk Główny miał stację odstawczą na "Oliwcu" pomiędzy wiaduktem "Błędnik" a przystankiem SKM Gdańsk Stocznia. Tam odstawiane były składy pociągów do Kartuz przez Pruszcz Gdański oraz jedyny wtedy pociąg dalekobieżny "Gryf" do Szczecina, prowadzony SN61 z ryflakami. Sam Gdańsk Główny miał tor do magazynu poczty będący przedłużeniem dawnego toru nr 3 na stacji.