• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
164 8 0
Tak, szybko poszło. Może to był test rynku, bo w sumie nie było wcześniej zapowiedzi że ten zestaw ma być. Ja tylko kojarzę z fb zagadkę z wyświetlaczem która została wyjaśniona jakiś tydzień lub dwa temu. I zaraz pokazała się informacja że ten zestaw będzie dostępny od piątku i już się sprzedał.
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.527 68 5
Jako laik w temacie III/początku IV epoki pytam, czy takie wagony jeździły w pociągach dalekobieżnych, czy regionalnych?
Dla mnie to nieoczywiste, więc proszę się nie śmiać :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.341 602 30
czy takie wagony jeździły w pociągach dalekobieżnych, czy regionalnych?
Tak, w IV epoce (bo takie są te modele) jeździły. Wcześniej w dalekobieżnych pociągach osobowych (w pospiesznych raczej były wagony przedziałowe), później (w drugiej połowie lat 70. XX wieku i może jeszcze w początku lat 80.) już głównie w pociągach lokalnych, czy jak byśmy dziś powiedzieli "regionalnych" (takiego pojęcia wówczas nie używano).
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 10 1
Jako laik w temacie III/początku IV epoki pytam, czy takie wagony jeździły w pociągach dalekobieżnych, czy regionalnych?
Dla mnie to nieoczywiste, więc proszę się nie śmiać :)
Również jako laik w modelach z takiego czasookresu, zapytam: czy dużym błędem jest przenalowywanie ich dachów na szaro, czy właśnie takie oliwkowe powinny one być?
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.366 94 9
Tak, w IV epoce (bo takie są te modele) jeździły. Wcześniej w dalekobieżnych pociągach osobowych (w pospiesznych raczej były wagony przedziałowe), później (w drugiej połowie lat 70. XX wieku i może jeszcze w początku lat 80.) już głównie w pociągach lokalnych, czy jak byśmy dziś powiedzieli "regionalnych" (takiego pojęcia wówczas nie używano).
Czyli takie wagony w IV epoce już nie występowały w pociągach dalekobieżnych (pośpiesznych)?

Czy takie wagony mogły jeżdzić w składzie z SP45 albo SU46?
Rozumiem, że ten wagon z innymi podobnymi wydanymi jest dedykowany (tylko?) do Pm2-21 PIKO?
Jakie najdłuższe relacje mógł taki pociąg pokonywać :niepewny:? Przepraszam, jeśli ktoś o to gdzieś pytał...
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
727 6 1
Z SP45 albo 46 to raczej bardzo mało prawdopodobne, ale już Pm2, Ty2 albo Ok1 jak najbardziej, żeby wymienić modele parowozów PKP które się już ukazały albo są zapowiedziane.

konkretnie skład „toruński” można puścić z Pm2- typowej serii dla linii Piła- Kutno z lat 70. ale równie dobrze z Ok1 (np. parowozowni malborskiej) i wtedy mamy pociąg osobowy Toruń- Malbork z tego samego okresu, ale tutaj trzeba by zmienić nr i przydział mającego się ukazać modelu od Roco. Nie będzie też błędem zestawienie go z sierpeckim Ty2, co sam zrobiłem ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.341 602 30
Czyli takie wagony w IV epoce już nie występowały w pociągach dalekobieżnych (pośpiesznych)?
Występowały w pociągach dalekobieżnych, ale raczej nie w pospiesznych, tylko w osobowych (tzw. przyspieszonych).
Czy takie wagony mogły jeżdzić w składzie z SP45 albo SU46?
Z SP45 albo 46 to raczej bardzo mało prawdopodobne
Z SP45 jak najbardziej mogły, te lokomotywy prowadziły dalekobieżne pociągi osobowe, a w drugiej połowie lat 70. XX i w latach 80. coraz częściej także pociągi osobowe na średnich dystansach, jak wspomniana relacja Piła - Bydgoszcz - Toruń - Kutno, czy Toruń - Malbork.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.843 5 0
Również jako laik w modelach z takiego czasookresu, zapytam: czy dużym błędem jest przenalowywanie ich dachów na szaro, czy właśnie takie oliwkowe powinny one być?
Odnośnie kolorów dachów w wagonach pasażerskich z mojej analizy oraz na podstawie zasłyszanych od znawców informacji wynika, że w epoce IV we wczesnym jej okresie, czyli IVa dachy malowano na kolor szary. Od mniej więcej epoki IVb wagony zaczęły otrzymywać dachy malowane kolorem pudła. Istaniała jeszcze jedna reguła w epoce IVb, według której przedwojenne wagony posiadające dachy o konstrukcji drewnianej (np. większość pruskich "boczniaków", często ze świetlikami) malowano do końca eksploatacji na kolor szary. Dachy o konstrukcji stalowej malowano już kolorem pudła (np. tzw "Donnerbuchsen-y".
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 28
Tabor 165
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki