• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
194 1 0
#83
To skala długości stosowana od dawna przez Fleischmanna i Märklina/Trixa, ale nie wiedziałem, że Roco też to teraz przyjęło, pewnie to jakieś modele przejęte od Fl.
Dawno temu Roco produkowało też modele szwajcarskich wagonów EW IV w tej skali długości. Dopiero w połowie lat 90. pojawiły się wagony tego typu długości 303 mm. Ale odbiegamy od tematu ;)
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
194 1 0
#84

ALB_ert

Użytkownik
KKMK
Reakcje
60 5 0
#87
Żółty "ryjek" w ET21 też mi nie pasuje, ale mówi się trudno i kocha dalej :)...
Kto powiedział że ET21 będzie z żółtym czołem? W zapowiedziach SU46 też było zdjęcie lokomotywy z żółtym czołem, a takowa do tej pory się nie ukazała. Ygreki od Piko w zapowiedziach prezentowały typ z ryflowanym dachem, ukazały się te z gładkimi... Także na razie nie sugerowałbym się zbytnio tymi poglądowymi fotografiami :)
 

Lxd2-240

Aktywny użytkownik
Reakcje
210 18 4
#90
Kto powiedział że ET21 będzie z żółtym czołem? W zapowiedziach SU46 też było zdjęcie lokomotywy z żółtym czołem, a takowa do tej pory się nie ukazała. Ygreki od Piko w zapowiedziach prezentowały typ z ryflowanym dachem, ukazały się te z gładkimi... Także na razie nie sugerowałbym się zbytnio tymi poglądowymi fotografiami :)
Pamiętam. Napalilem się na nią A jak później się wyszła Z IV epoki i do tej pory jej nie kupiłem i jak widać w 2020 też nie kupię.
 

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
206 1 0
#93
Ja tam się cieszę. Biorąc pod uwagę przesunięte ASF-y, nowości od TRX-a i 401K i ST43 to i tak portfel zaboli. Poczekajmy jeszcze na pozostałych bo na PIKO świat się nie kończy a i EN57 czeka na swoją premierę oby w tym roku :)
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
#94
PIKO troszeczkę mnie rozczarowało przyznam się szczerze. Czekam na Gagsy, ale to w sumie zapowiedź... 2019 a nie 2020 :p
ET21- fajnie, cysterny 406 OK, fajnie że coś się znalazło dla III epokowców, ale ale...

Pewne tematy to po prostu lipa.
Ktoś wziął już wagon 1/2 klasa 104A, to teraz żeby kupić sobie BAR, to mam kupować drugiego łamańca 1/2? Daruje sobie
W ogóle porażka że wszystkie trzy sety wagonów 111/112A to rendery modeli 3D nawet nie wizualizacja. Przez to nawet nie wiem czy zamawiać. Bo wagonów ciemnooliwkowych w praktycznie identycznym odcieniu i z oliwkowym dachem mam już dość i tak naprawdę to czekam na 111A z ryflowanym dachem, albo chociaż jasnoszarym.
Fajny pomysł z SP42-108, ale cena to jakiś kosmos! 600 PLN za model kociołka gdzie za niecałe 100 więcej mamy zestaw stonka plus dwa bohuny (każdy ponad 250 sztuka!), zasilacz, tory itd. Uważam że jest to nieuczciwe podejście i cena SP42 powinna zostać stanowczo obniżona.
Zielony ET41, siódemka 123, byk 1083 ok (szczególnie EU07 jeżeli będzie z tymi ozdobnymi lemieszami!)
SU46 to kolejny dziwny temat, niszowe malowanie z czterech czy pięciu maszyn z Czerwieńska (chyba pod klientelę Niemiecką), zamiast Suki z żółtym czołem czy choćby... Cargo które na pewno o niebo lepiej będzie schodziło z półek (choć to nie moja epoka).

W sumie z tego wszystkiego tak jak w poprzednich latach miałem pewniaki na 100% to teraz w większości przypadków będę najpierw musiał zobaczyć zdjęcia modelu żeby oceniać czy go brać... Więc jedynym pewniakiem jest dla mnie Gags, a reszta "siezobaczy"
 

KubaL

Użytkownik
Reakcje
29 9 3
#95
Jak dla mnie nowości Piko nawet niezłe ET21 miłe zaskoczenie jeśli będzie z żółtym czołem tak jak na zdjęciu biorę na pewno brązowy Gags też na 100%. Reszta raczej mnie nie zainteresuję. Osobiście mam nadzieję na ST43 i EP09 z Piko może kiedyś się doczekam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
W Polsce mamy osiem okręgów komunikacyjnych.
"Okręg komunikacyjny" to pojęcie stosowane przy redakcji rozkładów jazdy. Z okręgami związana była numeracja tabel w rozkładzie jazdy. Nie miało to jednak związku z podziałem sieci PKP na okręgi kolei państwowych i ich dyrekcje (DOKP). Podział na 8 DOKP (1. Centralna, 2. Wschodnia, 3. Południowa, 4. Śląska, 5. Północna, 6. Dolnośląska, 7. Zachodnia i 8. Pomorska) obowiązywał od 1975 roku do czasu przekształcenia przedsiębiorstwa państwowego PKP w spółkę prawa handlowego, a następnie podziału na PLK, przewoźników i inne spółki pomocnicze. W epoce III i początku IV liczba i zasięg terytorialny DOKP (nazywanych wtedy od nazwy miasta-siedziby DOKP, np. DOKP Warszawa) kilka razy był zmieniany. Przydziały lokomotyw były związane z DOKP, a nie z okręgami komunikacyjnymi i tych pojęć nie należy mylić.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 40
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki