• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
486 5 3
#61
A wagon pocztowy to jaka konstrukcja ?[...]
Post4-b/15.

A czy ten Wars to restauracyjny?
Barowy, z przedziałami 2 klasy. Lub jak kto woli - 2 klasy z przedziałem barowym.

Jest też TRAXX Przewozów Regionalnych. Ciekawe z jakimi piętrusami mozna bedzie go podpiąć. IR Brda? IR Galicja?[...]
InterRegio to w dużej mierze również (a może przede wszystkim) wagony przedziałowe rodzin 111A i 112A - również są w zapowiedziach, w oznakowaniu Przewozów Regionalnych.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
#62
Obowiązkowe pozycje dla mnie to: SU45-213, oraz zielony ET41-125.
Plus: SU46-011 (Wawel), ST44-862, może sputnik.
Z wagonów Osobowych: 112A czerwona jedynka PR.
Z towarowych: Cargo (401K, 401Zp), oraz cysterny Gatx.
Osobiście ubolewam, że PIKO nie wyda w 2020 klasycznego malowania Cargo dla SU46.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
#64
A co do platformy - to nie jest Hobby. To platforma budowy wojennej grupy Ulm, współczesne opracowanie dobrej jakości. Już raz model tego wagonu został wręcz zaszczuty takimi tekstami osób bez większego pojęcia w temacie, co skutkowało słabą sprzedażą.
Dokładnie - to bardzo dobrze wykonany i zaawansowany technologicznie model.
Ale z tą słabą sprzedażą to nie mogę się zgodzić, bo zanim się zebrałem to już został całkowicie wyprzedany, a bardzo chciałem go mieć w swojej kolekcji. Tych wagonów ciągle jest sporo w np. PKP Energetyce, gdzie służą jako techniczno-gospodarcze w ciężkich pociągach sieciowych.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.222 69 0
#65
EU07-123 w okresie IV epoki stacjonowała w Gliwicach, nareszcie coś z Górnego Śląska(y)
Fakt że pokazali dwie nowe konstrukcje rodem z Czechosłowacji (wtedy), BR107 oraz "laminatkę", daje iskierkę nadziei na to że kiedyś
się wezmą za serię Skody z której bezpośrednio się wywodzą EP/EU05.
 

Matti90

Aktywny użytkownik
Reakcje
292 4 7
#66
Obowiązkowe pozycje dla mnie to: SU45-213, oraz zielony ET41-125.
Plus: SU46-011 (Wawel), ST44-862, może sputnik.
Z wagonów Osobowych: 112A czerwona jedynka PR.
Z towarowych: Cargo (401K, 401Zp), oraz cysterny Gatx.
Osobiście ubolewam, że PIKO nie wyda w 2020 klasycznego malowania Cargo dla SU46.
SU45 na zdjeciu jest z numerem 218 a nie 213 ;)
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
811 30 0
#68
Wreszcie do kolekcji dołączy ET41 i może ET21 jak będzie bez żółtego czoła.
Obydwie siódemki również do wzięcia + osobowe w IV ep.
Liczyłem na ST44 w IV ep., ale spokojnie poczeka się.
Jest dobrze.
Pozdrawiam
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
830 90 3
#70
Liczyłem na wysyp SU46 i się zawiodłem. Liczyłem na niebieską kuszetkę i czerwony bar, też się zawiodłem. Drugi rok z rzędu piko odpuściło drenaż mojego portfela.
A co do SU46 to numer 048 powinien wyjść niebieski po malowaniu w 2008 roku bez EVN. To pochodziłoby piąto i szóstoepokowców.
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#71
A co do SU46 to numer 048 powinien wyjść niebieski
Też się zawiodłem co do SU46, ale dzięki temu mój portfel będzie pełen. Jamnik w tym malowaniu spoko, ale dokupić do tego 4 porządne pantografy, wymienić oczka i trąbki, pełne zgarniacze i jeszcze kilka ulepszeń, dziękuję nie warto. SU46 w nieodpowiednim malowaniu też dziękuję, tak więc w nadchodzącym roku wydatki na Piko wyniosą 0 zł :p
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.399 31 1
#74
Mnie bardzo interesuję wydanie parowozu BR 78 przez PIKO (y)
Będzie możliwość zrobienia przez PIKO BR 78 na OKo1 :love: Zmieniona Armatura to było by coś ...
Również z zadowoleniem przyjąłem fakt ukazania się BR78 , bo być może okaże się dobrym materiałem na konwersję ;)
Zważywszy ,że model z nowej formy i z gniazdem dekodera (y). Można teraz spodziewać się wyprzedaży modeli Fleischmanna ;)
Marzył mi się ten parowóz jako polski OKo1 więc może uda się taki zrobić- ale najpierw poczekajmy na wersję DB i ocenimy przydatność do przebudowy.

SP42-108 - już mi się oczy zaświeciły na te białe obwódki, po drobnych korektach będzie jak z MD Dzierżoniów:)
W tym przypadku nie powinno być wielkiego problemu bo w MD Dzierżoniów był "kociołek" z numerem 110 .
Zakładając , że Piko zrobiło (prawidłowo odwzorowując układ drzwi i żaluzji ) miniaturę 108 to pasować będzie i 110 - wystarczy zmienić tabliczki z numerami :) A jeżeli faktycznie ta SP42-108 ma być w opisie ep. IV ( jak jest podane w katalogu ) to dla mnie rewelka ,bo winna mieć przydział MD Leszno :D .
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.854 525 30
#77
jak masz modele wagonów typu y-grek firmy Robo oraz np wagony osobowe od Piko, tillig czy Roco to co poniektórzy krytykują firme Robo o to żę wagony te sa trochę krótsze
To może by najpierw zmierzyć zamiast opowiadać bzdury? Ja akurat mam i Piko i Robo, więc zmierzyłem (zwykłą linijką) - oto wyniki:

Długość ze zderzakami - oryginał - 24 500 mm, 1/87 - 281,6 mm, Robo - 281 mm, Piko - 282 mm.
Długość pudła - oryginał - 24 200 mm, 1/87 - 278,2 mm, Robo - 278 mm, Piko - 278 mm.

Długość (ze zderzakami i pudła) mierzy się bez wałków przejściowych. Różnica długości całkowitej między Robo a Piko (raptem 1 mm, czyli po pół milimetra z każdej strony) wynika z tego, że w modelu Robo (przynajmniej w tym, który mierzyłem) zderzaki minimalnie mniej wystają poza pudło, co może naśladować lekko ściśnięte zderzaki przy połączeniu z sąsiednimi wagonami.

Jak widać długość pudła jest identyczna w obu modelach i zgodna z oryginałem w skali 1/87, długość ze zderzakami jest o 1 mm mniejsza u Robo, ale to moim zdaniem nie jest błąd. Więc może najpierw sprawdźmy fakty, a dopiero potem powtarzajmy niesprawdzone "sensacje".
Co do długości wagonów-nie mierzyłem Piko i Robo, bo tylko te można porównać z sobą. Tillig czy Roco to inny typ wagonu. To miniatury wagonów konstrukcji niemieckiej.
Ale akurat długość mają identyczną, według karty UIC - 24 500 mm, podobnie, jak wszystkie wagony typu UIC X i Z mają długość 26 400 mm, co w skali 1/87 daje 303,4 mm.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.651 391 7
#79
Rany kota kochanego.
"Tillig czy Roco to inny typ wagonu. To miniatury wagonów konstrukcji niemieckiej." - czego ja się tu jeszcze dowiem? Brzmi jak niemal odkrycie Ameryki. Nie modele a miniatury :eek::eek::eek:
Dobrze że może większość na Forum nie pamięta czasów, gdy produkowano modele w skali 1:87 - a jeżeli chodzi o długość - to w skali 1:100. Typowy UIC-X miał długość 264 mm, co w późniejszym zestawieniu z modelem "exact" - dawało kolosalną różnicę.
Chociaż w ub. roku Roco wypuściło 3 modele D-zugów w dziwnej skalowo długości 1:93,5 ...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 30
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki