• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2025 - dyskusja

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
#61
@OLF - bardzo dziękuję za te informacje. Teraz dopiero dotarły do mnie te polskie smaczki, jak kierunek na tablicy czy logo KD. Sprytny zabieg producenta, który dzięki temu obrobi trzy rynki. A nam przybędzie ciekawa odmiana taboru po wszędobylskiej nudzie typu lokomotywa + wagony.
Taka ciekawostka, w katalogu mamy:
1736275679936.png

Szkoda, że nie uwzględniono również Polski. Producent podaje także, że będą światła manewrowe - ciekawe czy wg polskiego standardu?
I jeszcze jedno, cena 250 Euro, to naprawdę atrakcyjna cena jak ten typ taboru, nową konstrukcję, z wieloma funkcjami i dźwiękiem. A to katalogowa cena, sklepy pewnie będą sprzedawać jeszcze taniej.
 
Ostatnio edytowane:

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
199 4 1
#62
Katalog TRIX 2025: KLIK

Katalog MAERKLIN 2025: KLIK

Tu mnie zaciekawiło to, że Marklin/Trix wszedł w temat, który do tej pory pomijał:
Zobacz załącznik 1095889
Tylko co to za nowość te Halberstadt'y skoro (jak zwykle) koncern MA-TRIX proponuje te modele w skróconej skali 1:93,5 !!!,
gdzie równolegle PIKO w swoim katalogu ogłosiło te wagony jako nowości w pełnej skali 1:87 (długość modelu 303 mm), a wcześniej te modele wydał (we właściwej skali) Sachsenmodelle/ Tillig.
Powrót do czasów modeli firmy Schicht/Prefo (w skali 1:100), ale to było 50 lat temu....
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
893 34 1
#64
Cóż za zachwyt motorkiem w barwach CD!
Stadler RS1 to nie jest jakaś nowość. Nowe to jest u Trixa. A wcześniej taki model wydał Roco. Owszem, nie jeden kolekcjoner znajdzie różnice i to nie jedną. Dużo kliknięć klawiatury zmąci spokój i ciszę forum... A rzadko który modelarz zamontuje i pomaluje przewody powietrzne...
To modele widziałem już na nie jednej imprezie modelarskiej. A czy jest na modelu logo KD czy nie, to istotne jak zeszłoroczny śnieg. Ważniejsze jest czy w modelu Trixa także będzie dźwięk spuszczanej wody w toalecie.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.007 114 11
#65
Cóż za zachwyt motorkiem w barwach CD!
Stadler RS1 to nie jest jakaś nowość. Nowe to jest u Trixa. A wcześniej taki model wydał Roco. Owszem, nie jeden kolekcjoner znajdzie różnice i to nie jedną. Dużo kliknięć klawiatury zmąci spokój i ciszę forum... A rzadko który modelarz zamontuje i pomaluje przewody powietrzne...
To modele widziałem już na nie jednej imprezie modelarskiej. A czy jest na modelu logo KD czy nie, to istotne jak zeszłoroczny śnieg. Ważniejsze jest czy w modelu Trixa także będzie dźwięk spuszczanej wody w toalecie.
Moim zdaniem właśnie to co wyróżnia ten model to to ze primo ma logo Kolei Dolnośląskich i secundo na wyswietlaczu będzie "Szklarska Poręba Górna"
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.279 18 0
#66
Tylko co to za nowość te Halberstadt'y skoro (jak zwykle) koncern MA-TRIX proponuje te modele w skróconej skali 1:93,5 !!!,
gdzie równolegle PIKO w swoim katalogu ogłosiło te wagony jako nowości w pełnej skali 1:87 (długość modelu 303 mm), a wcześniej te modele wydał (we właściwej skali) Sachsenmodelle/ Tillig.
Powrót do czasów modeli firmy Schicht/Prefo (w skali 1:100), ale to było 50 lat temu....
Wybaczcie, że nie zwracam na takie szczegóły uwagi, ale faktycznie Trix musiał mieć jakiś dziwny powód takiej decyzji (chyba mają jakieś wyniki badań marketingowych, że x% ich klientów ma łuki R1 na swoich tortach i to dla nich te skrócone wagony ;) ).

Moim zdaniem właśnie to co wyróżnia ten model to to ze primo ma logo Kolei Dolnośląskich i secundo na wyswietlaczu będzie "Szklarska Poręba Górna"
Wyświetlacza nie zauważyłem (miejmy nadzieję, że tak zostanie), ale logo już tak.

Dodam, że dziś ten motorak Roco na ebay'u stoi za 300 i 400 euro, zatem Trix, w przeciwieństwie do naszego vectrona, bardziej trafił (także z ceną). Gdyby wydali go też w N, to bym go kupił, bo takie smaczki transgraniczne lubię.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#69
faktycznie Trix musiał mieć jakiś dziwny powód takiej decyzji (chyba mają jakieś wyniki badań marketingowych, że x% ich klientów ma łuki R1 na swoich tortach i to dla nich te skrócone wagony
To nie jest niespodziewana decyzja. Trix i Märklin bardzo wiele lat temu przyjęły zasadę robienia długich wagonów (przede wszystkim standardu X i Z o długości 26,4 m i wagonów restauracyjnych 27,5 m) w skali 1:93,5 i tak są wykonywane prawie wszystkie modele takich wagonów. Są tylko pojedyncze wyjątki od tej zasady, mam modele Trixa długich wagonów piętrowych DB zrobione w pełnej długości 303 mm, ale to wyjątek. Podobną zasadę od dawna stosował też Fleischmann, który też produkował modele w podobnej skali (po połączeniu z Roco wycofał się z wielkości H0). Firmy argumentują przyjęcie takie skali długości tym, że modele optycznie robią wrażenie dostatecznie długich (przy skali 1:100 to wrażenie jest kiepskie), a jednocześnie lepiej wpisują się w ciasne modelowe łuki. Jest to oczywiście bardzo subiektywne odczucie, ale dzięki temu klienci mają wybór: jedne firmy oferują modele tych samych wagonów w pełnej długości, inne nieco skrócone. A jeżeli ktoś kiedyś zdecydował się na modele skrócone, to modele w pełnej długości nie bardzo pasują do kolekcji - i odwrotnie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki