• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2025 - dyskusja

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
#44
jakiej klasy to jest lokomotywa (DB-Baureihe .......)
Jeżeli już, to jakiej serii, a w tym wypadku nie DB, tylko DR, lokomotywa BR 250, jak słusznie zauważył kolega @KacperET22.
Co do nazwy "electric container", to też mi się nie podoba, podobnie, jak wiele polskich nazw, z których większości prawdziwi kolejarze nawet nie znają.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
#45
Co do nazwy "electric container", to też mi się nie podoba, podobnie, jak wiele polskich nazw, z których większości prawdziwi kolejarze nawet nie znają.
Lokomotywy serii 250 miały sporo przezwisk/wersji jednego przezwiska:
- Energiecontainer
- Kabelcontainer
- Stasicontainer
- Container
- Kommissbrot
- Müsli-Riegel
- Koffer

Z przezwiskami i ksywkami jest tak, że były, są i będą - tak w Polsce jak i w Czechach czy Niemczech:

https://www.bahnstatistik.de/Spitznamen.htm

Część jest ogólna i wspólna, część jest typowo regionalna, niektóre są używane tylko przez konkretne pokolenia, jedne tylko przez pracowników, inne tylko przez miłośników, a część przez jednych i drugich. Nawet wśród kolejarzy, którzy też chętnie nazywali różne serie lokomotyw potocznymi nazwami, nie zawsze była zgoda i jedność, ale o tym to można by książkę napisać. Jedne bardziej wpadają w ucho, inne mniej... jedne są wyrazem sympatii, a inne szydery... dużo zależy od indywidualnego stosunku i podejścia do życia ;) .
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.052 275 41
#46
(... )prawdziwi kolejarze nawet nie znają.
A co to są prawdziwi kolejarze ? :niepewny:
To stwierdzenie informowałoby domyślnie o istnieniu
nieprawdziwych kolejarzy ... ? :D


Z tego co się orientuję za jedynych prawdziwych kolejarzy to się mają ci z namaszczenia sił ciemnych
i będących daleko
: od dyrektora wzwyż . :D
I ci
prawdziwi kolejarze w obecnych realich liberalno-korporacyjnych niższymi od siebie rangą kolejarzami - pogardzają.
Więc mój szacunek budzą autentyczni miłośnicy kolei a nie "
prawdziwi kolejarze" ... :p
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.692 52 2
#47
Wracając do tematu - Piko zaprezentowało nowości na pierwsze półrocze 2025.
Niestety ciągle przyjdzie poczekać na E44 w wersji DRG i DRB oraz T18 i T14 w wersji KPEV.
Cieszy za to nowa konstrukcja BR91.3 - T9.3. Model Fleischmanna może jest całkiem udaną konstrukcją, ale ma już swoje lata.
Warto tutaj również zaznaczyć, że doczekaliśmy się czasów kiedy wersja PKP jest zapowiedziana jako druga w kolejności ukazania się - przed wersją DR!
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.385 18 0
#49
Katalog TRIX 2025: KLIK

Katalog MAERKLIN 2025: KLIK

Tu mnie zaciekawiło to, że Marklin/Trix wszedł w temat, który do tej pory pomijał:
1736253189367.png


No i druga miła ciekawstka z logiem Kolei Dolnośląskich, widywana na pewno w Jakuszycach i Szklarskiej Porębie:
1736253312724.png
 
Reakcje
112 3 0
#56
Są w części poświęconej PKP, bo to "polska" nowość ;)
Tylko, że pewnie to przemalowywanka niemieckich wagonów udających polskie 418V. No chyba, że jednak DB Schenker przenumerował niemieckie na polskie numery.

Natomiast z nowości można zwrócić uwagę na niemiecki starszy tabor, który był po wojnie w Polsce. Zresztą Ma/Trix w tym roku wydał dość sporo staroci jak na swoje preferencje.
Mianowicie
25135 [i kolejne] Wismarski szynobus [ Dieseltriebwagen Cvt-34 „Wismarer Schienenbus“ (Typ „Hannover A“) als VT 88.9 der DB.]
-
23650 [42490] bagażowo-pocztowy PwPost4ü-28. [w secie]
-
24266 [46226] sety OOt Oldenburg - tym razem nitowany

24170 [00719] sety cystern wzoru DVW, czyli od ok. 1910 do 1928. Zastąpią nieco dyskusyjną cysternę Fleischmanna i kompromisowa Tilliga. Oczywiście jak Ma/Trix wyda ją w normalnym formacie, a nie dla niemieckich klubów.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.327 32 10
#60
A dokąd to cudo dojeżdża po stronie polskiej?
RegioSpidery serii 840 używane są na trasie Liberec - Harrachov - Szklarska Poręba Górna. Jest to grupa 16 pojazdów dostosowanych (głównie układ hamulca) do użytkowania na szlaku o znacznym nachyleniu (po stronie czeskiej dawniej stosowany był odcinek zębaty).
Wygląda, że model będzie nawet posiadał wyświetlacz z relacją 'Szklarska Poręba Górna':
Ma36967.jpg


Dla porównania oryginał odjeżdżający do Liberca:
20231231 094 840 006-1.jpg

Logo Kolei Dolnośląskich umieszcza model w okresie od 2023 roku
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki