B
Pierwsze lokomotywy elektryczne o oznaczeniu E17 zostały wyprodukowane w 1928 roku na zlecenie Deutsche-Reichsbahn-Gesellschaft. Służyły w ruchu pociągów pasażerskich na Śląsku i w Bawarii. Po wojnie większość z nich trafiła do Deutsche Bundesbahn, choć niektóre lokomotywy w konsekwencji najróżniejszych zawirowań powojennych przewinęły się nawet przez Związek Radziecki i powróciły dopiero w 1952 roku, a E17 117 i -119 stały jeszcze w 1954 w Polsce! - w Warszawie i Lubaniu Śląskim.
W Deutsche Bundesbahn użytkowano 26 lokomotyw, które stacjonowały w Augsburgu. W 1968 roku zmieniono oznaczenie tej serii lokomotyw na BR 117, a ostatnia lokomotywa zeszła ze stanu DB w 1980 roku.
Zdjęcie oryginału z ostatnich lat eksploatacji za bundesbahnzeit.de
A mój model to Roco 73561/79561 odwzorowujący BR 117 107-3 w stanie z 1976 roku. Bardzo mi się takie kanciaste klasyki podobają
W Deutsche Bundesbahn użytkowano 26 lokomotyw, które stacjonowały w Augsburgu. W 1968 roku zmieniono oznaczenie tej serii lokomotyw na BR 117, a ostatnia lokomotywa zeszła ze stanu DB w 1980 roku.
Zdjęcie oryginału z ostatnich lat eksploatacji za bundesbahnzeit.de
A mój model to Roco 73561/79561 odwzorowujący BR 117 107-3 w stanie z 1976 roku. Bardzo mi się takie kanciaste klasyki podobają
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: