Nie wiem, czy ktoś zwrócił na to uwagę, ale pokazany na zdjęciach model BR 03 Piko, o którym wspomniał również kolega
@Beobachter w swojej
relacji, to
inny model, niż ten pokazany na wizualizacji na stronie Piko i w katalogu na rok 2023 (wersje DB, DR i PKP - Pm2-21). Na zdjęciach z Dortmundu jest model BR 03 z
drugiej serii produkcyjnej (zwanej też czasem "przejściową", parowozy 03 123 - 03 162), podczas gdy na wizualizacji jest pokazany model parowozu z
pierwszej serii (03 001 - 03 122). Parowozy te z wyglądu różnią się szczegółami armatury kotła - o szczegółach nie będę tu pisał - ale obie serie miały takie samo podwozie, z kołami przedniego wózka o mniejszej średnicy, 850 mm (parowozy z trzeciej serii, od numeru 163 miały z przodu koła o średnicy 1000 mm). Ciekawa jest sprawa z Pm2-21: Piko ogłosiło, że ich model będzie odwzorowywał tę właśnie maszynę. Na znanych mi zdjęciach Pm2-21 ma on rzeczywiście kocioł odpowiadający pierwszej serii (taki, jak zapowiadany na stronie producenta model), ale powszechnie znane źródła twierdzą, że Pm2-21 to dawny 03 152 - coś tu się nie zgadza, choć kotły bywały zamieniane w trakcie napraw, więc możliwe, że w ostatnich latach eksploatacji (a taki ma być model) Pm2-21 miał nie miał już swojego oryginalnego kotła. Jednak i tej sprawy nie będę w tym wątku ciągnął.
Tak czy tak, wygląda na to, że Piko idzie z szeroką ofensywą modeli BR 03, planując co najmniej dwie różne zasadnicze wersje tego parowozu, nie mówiąc o ich odmianach różnych kolei (DB, DR i PKP).