• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2023

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
Wracając do BR38 Roco. Na niemieckich forach mocno dyskutowana jest grubość obręczy przednich kół parowozu - w kontekście, że koła są zdecydowanie za cienkie. Nie jestem w stanie tego ocenić, ale rzeczywiście obręcze wyglądają bardzo cieniutko.
71381-4.jpg

Z drugiej strony koła tendra są plastikowe a ich wykonanie to jakaś porażka (Piko robi obecnie dużo lepsze koła plastikowe w parowozach, gdzie ciężko dostrzec fakt użycia plasiku). Nie wiem czy w rzeczywistości koła w tendrach pruskich S10 i P8 były takie same, ale wygląd kół tendra w obecnym modelu BR38 Roco przypomina mi właśnie koła z dawnej BR17 (ex S10 KPEV) Roco. Dodam, że model BR17, Roco wypuściło w mocno uproszczonej wersji. Wydaje mi się, że Roco poszło tu na łatwiznę...
Zauważyłem również, że w parowozie nie ma standardowych gniazd sprzęgu typu "na wcisk". Po obu stronach zastosowano gniazda wyagające specjalnych sprzęgów wsuwanych od dołu. Liczyłem na to, że takie rozwiązania mamy już dawno za sobą...
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
Dzięki za link! Oglądam i liczę obroty i dźwięki silników (zwłaszcza w okolicach 14-15 minuty drugiego filmu) i nie wygląda mi na to by zastosowano czujnik Halla. Rysunki na liście części zamiennych również na to nie wskazują.
Chyba, że ktoś ma dokładną wiedzę na ten temat i mógłby się nią podzielić.
Na ten moment, w skali H0, chyba tylko BR78 firmy ESU ma to rozwiązanie.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.976 10 2
Nie wiem czy w rzeczywistości koła w tendrach pruskich S10 i P8 były takie same, ale wygląd kół tendra w obecnym modelu BR38 Roco przypomina mi właśnie koła z dawnej BR17 (ex S10 KPEV) Roco.
Średnica kół w tendrach była taka sama (1000 mm). Również konstrukcja wózka była technicznie taka sama (choć w S 10 z nieco większym rozstawem osi 1800 mm wobec 1700 mm w BR 38). Nie mam pewności, ale z powyższego można z dużym prawdopodobieństwem wnioskować, że same koła były w tej wersji BR 38 takie same, jak w BR 17.0
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 3 0
Czy ktoś ma wiedzę, co się dzieje z firmą Amintiri Feroviare produkującą modele na rynek rumuński? Z katalogu na rok 2023 nie ukazał się żaden model i póki co nie ma żadnych zapowiedzi, że coś się pojawi w najbliższej przyszłości...
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
597 8 0
To zależy od tego jak bardzo jest się w stanie naciągnąć "wjeżdża do Polski":p
DB Cargo Polska nie ma Class77, ale miałem zaszczyt wywalić niemieckiego Class77, który był w Polsce na naprawie w Rybniku i miał zostać przetransportowany do Seddin w Niemczech. W Sławięcicach nie zgadzały mi się jego papiery ze stanem faktycznym, dlatego zgłosiłem potrzebę wyłączenia go ze składu pociągu i pojechałem bez niego:cool:
Class77 DB Cargo AG 92 80 1266435-7 D-DB
20230720_174504.jpg

20230720_174544.jpg

20230720_190101.jpg

20230720_190413.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.601 64 3
W sumie to dużo wyjaśniają same zdjęcia lokomotywy 247 035-9. Otóż przynajmniej ten egzemplarz nie posiada dopuszczenia do eksploatacji w naszym kraju. Z boku kabiny jest trafareta UIC i w tabelce są wypełnione tylko trzy kratki F, D i B. Czyli tą lokomotywa ma dopuszczenia na Francję, Niemcy i Belgię. Gdyby ta lokomotywa miała dopuszczenie na Polskę to w tej trafarecie pojawiło by się oznaczenie PL. Owszem jest dozwolony wjazd takiej lokomotywy do sąsiedniego państwa ale tylko do stacji przygranicznej lub innej według wzajemnych uzgodnień pomiędzy zarządami. Podejrzewam że tutaj w grę wchodzi wyposażenie lokomotywy w systemy bezpieczeństwa obowiązujące na sieci kolejowej danego kraju.
 

GrzegorzM

Użytkownik
Reakcje
110 0 0
Gdyby ta lokomotywa miała dopuszczenie na Polskę to w tej trafarecie pojawiło by się oznaczenie PL. Owszem jest dozwolony wjazd takiej lokomotywy do sąsiedniego państwa ale tylko do stacji przygranicznej lub innej według wzajemnych uzgodnień pomiędzy zarządami.


Trochę nie do końca... pierwsza rzecz - jak kolega napisał lokomotywa wracała z naprawy w Rybniku. Lokomotywy czy też zespoły trakcyjne które nie mają dopuszczenia na Polskę mogą wjechać do naszego kraju w stanie tzw. zimnym jako przesyłka nadzywczajna (otrzymuje się zgodę od zarządcy infrastruktury PKP PLK- tzw. numer PNZ na taki transport). Jako przykład podam że do Polski dotarły przecież używane lokomotywy belgijskie, duńskie, zespoły trakcyjne z Holandii i Niemiec. W drugą stronę zlokalizowane u nas zakłady Stadlera i Alstoma wysyłają swoje produkty do odbiorców za granicą które dopuszczenia w naszym kraju nie mają. Sam widziałem ezt kolei norweskich, holenderskich... ostatnio nawet jakieś metro w drodze do odbiorcy. Przypadek który kolega opisał - czyli wjazd na stację graniczną ma miejsce w przypadku odbierania lub przekazywania pociągów na granicy. A class 77 w stanie czynnym najprawdopodobniej (o ile w ogóle) można spotkać w Szczecinie Gumieńcach (wnioskując po innych lokomotywach jakie tam były fotografowane). Trochę wpis nie na temat... to żeby wątkowi o nowościach nie-PKP stało się zadość... nie jest to Class77 ale ostatnio w Szczecinie pojawiają się (niestety w porze nocnej) lokomotywy ER20... Zdjęcie z dziewiczego kursu do Polski z jesieni zeszłego roku poniżej. Lokomotywa 223 154 jak ze zdjęcia - zapowiedziana jest na ten rok przez Piko (nr. 57997).... zdjęcie mojego kolegi (zgoda jest) było już prezentowane na tym forum w innym dziale...
223 154.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.601 64 3
Jak najbardziej się z tym zgadzam. Po prostu w mojej wypowiedzi nie uwzględniłem przesyłania taboru w stanie nieczynnym, bo pytanie o lokomotywy Claas 77 jak rozumiem dotyczyło głównie normalniej eksploatacji na obszarze naszego kraju.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki