To ty mało co widzisz , i potrzebujesz bardzo grubych szkieł (denka od słoików), raczysz żartować człowieczku. Roco nie ma wzmocnień szprych przy osi, Marklin ma. Roco ma na osiach miejsca do osadzenia osi na koniku tokarki, Marklin nie ma, ale ma za to nie malowane osie kół, (a tak jest w oryginale) Wiązary kół napędowych są jak najbardziej prawidłowe, przyczepić się można do krzyżulca, i wodzika wahacza. Co z tego , że są prześwity w ostoi, jak jest napęd w tendrze, i ZEROWE właściwości jezdne na wzniesieniach z ciężkim składem? O rolowaniu tendra, w parowozie pchanym przez tender, i z dźwiękiem mie wspomnę, bo wygląda to strasznie źle... dźwięk rozruchu, i stojący parowóz...
Dodam jeszcze fakt wyglądu samych wiązar - nie mają nic z filigranowości. Do modeli Brawy, Gutzolda czy wybranych modeli Roco (np. Br52, Rh310, S160) jest im po prostu daleko. Marklin to zwykła tłuczona blacha...
To są rzeczy do których ja się przyczepiłem, a Kolega nie zauważa tego tylko przemilcza i pomija i brnie dodatkow w inne aspekty. Nie mam pojęcia na jakiego typu torowisku się Kolega bawi, jakich promieni łuków używa i jakich to wzniesień muszą pokonywać Kolegi modele i jakie to konkretnie modele mają owe "ZEROWE właściwości jezdne". Uważam to zdanie za totalną bzdurę. Jednak chętnie zobaczę dowód że się mylę.
Mam sporą kolekcję parowozów z napędem zarówno w kotle, jaki i tylko w tendrze czy w tendrze i kotle (z wałem kardana) i żaden nigdy nie miał problemu z uciągnięciem bardzo długich składów. Nie mówiąc już o "rolowaniu tendra" czy innych wydumanych problemach o których Kolega wspomniał na końcu swojej "wypowiedzi".
Nie można wstawiać filmów na forum (nie używam żadnych mediów społecznościowych), ale wstawiłem kiedyś takiego gifa, gdzie francuski parowóz 231 E firmy Roco, bez kardana z napędem w tendrze wyłącznie na 2 osie - francuski 231 E bez problemu śmiga z 15 "pulmanami".
https://forum.modelarstwo.info/thre...odnioniemieckich-dr.16948/page-46#post-952696
Ty42 napisał(a):
Ten się nie myli, co nic nie robi, a w tym przypadku nie pisuje tu za często.... w tym bagienku.