• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2023

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
To ty mało co widzisz , i potrzebujesz bardzo grubych szkieł (denka od słoików), raczysz żartować człowieczku. Roco nie ma wzmocnień szprych przy osi, Marklin ma. Roco ma na osiach miejsca do osadzenia osi na koniku tokarki, Marklin nie ma, ale ma za to nie malowane osie kół, (a tak jest w oryginale) Wiązary kół napędowych są jak najbardziej prawidłowe, przyczepić się można do krzyżulca, i wodzika wahacza. Co z tego , że są prześwity w ostoi, jak jest napęd w tendrze, i ZEROWE właściwości jezdne na wzniesieniach z ciężkim składem? O rolowaniu tendra, w parowozie pchanym przez tender, i z dźwiękiem mie wspomnę, bo wygląda to strasznie źle... dźwięk rozruchu, i stojący parowóz...
Rozumiem, że różnica w poziomie w miejscu osadowienia koła no osi jest dla Kolegi niewidoczna nie wspominając już o wysokości obręczy... Co do wiązarów sam Kolega znalazł różnice. Zapomniał jednak o nieruchomym suwaku - to również klasyk u Marklina.
Dodam jeszcze fakt wyglądu samych wiązar - nie mają nic z filigranowości. Do modeli Brawy, Gutzolda czy wybranych modeli Roco (np. Br52, Rh310, S160) jest im po prostu daleko. Marklin to zwykła tłuczona blacha...
To są rzeczy do których ja się przyczepiłem, a Kolega nie zauważa tego tylko przemilcza i pomija i brnie dodatkow w inne aspekty. Nie mam pojęcia na jakiego typu torowisku się Kolega bawi, jakich promieni łuków używa i jakich to wzniesień muszą pokonywać Kolegi modele i jakie to konkretnie modele mają owe "ZEROWE właściwości jezdne". Uważam to zdanie za totalną bzdurę. Jednak chętnie zobaczę dowód że się mylę.
Mam sporą kolekcję parowozów z napędem zarówno w kotle, jaki i tylko w tendrze czy w tendrze i kotle (z wałem kardana) i żaden nigdy nie miał problemu z uciągnięciem bardzo długich składów. Nie mówiąc już o "rolowaniu tendra" czy innych wydumanych problemach o których Kolega wspomniał na końcu swojej "wypowiedzi".
Nie można wstawiać filmów na forum (nie używam żadnych mediów społecznościowych), ale wstawiłem kiedyś takiego gifa, gdzie francuski parowóz 231 E firmy Roco, bez kardana z napędem w tendrze wyłącznie na 2 osie - francuski 231 E bez problemu śmiga z 15 "pulmanami".

https://forum.modelarstwo.info/thre...odnioniemieckich-dr.16948/page-46#post-952696

Ty42 napisał(a):
Ten się nie myli, co nic nie robi, a w tym przypadku nie pisuje tu za często.... w tym bagienku.
W tym miejscu każdy już bez problemu stwierdzi, kto z naszego forum tworzy owo "bagienko". Innym forumowiczom polecam lekturę historycznych wypowiedzi Kolegi Ty42.
 

Ty42

Ostrzeżony
Reakcje
198 265 5
Po płaskim bez wzniesień pojedzie niemal każdy pchaniec. Na mojej makiecie nigdy nie było, nie jest, i nie będzie płasko. Powtarzam: pchańce na wzniesieniach z długimi składami mają zerowe właściwości jezdne. Niestety nie chce być inaczej, a wiem co mówię, bo to już druga moja makieta, i mam prawie 3 dekady doświadczeń w tym temacie.... Co do bagienka... to niestety większość tutejszych przywiązanych w większości do tego nudnego pkp to tworzy... choćby przykład z Rumunem... jak to mawiam pekapowscy zaślepieńcy wybieracie modele "bo ładne" a że do niczego się nie nadają od metra błędów posiasdają to tego nie chcecie widzieć. W większości nie interesują technikalia, nawet nie umiecie czytać instrukcji serwisowych z numerami części.... techniczni analfabeci... a potem miliony pytań o nr częsci... .lub "gdzie to ma napęd".... szok!
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
SZOK! Tak, tu ma Kolega rację.
O kulturze rozmowy, szacunku do innych osób, pisaniu na temat a nie byle tylko coś napisać (oraz o zasadach ortografii i interpunkcji) Kolega jakoś chyba nie słyszał.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.476 443 99
Co do bagienka... to niestety większość tutejszych przywiązanych w większości do tego nudnego pkp to tworzy... choćby przykład z Rumunem... jak to mawiam pekapowscy zaślepieńcy (...)
Oczywiście każdy ma prawo wyrażać swoją opinię. Dla kolegi PKP jest "nudne" - OK, rozumiem. Weźmy jednak pod uwagę, że tzw. pasja (czy tam hobby - jak zwał tak zwał) wynika nie z tego, że coś jest szare, bure czy ponure, a może kolorowe i urozmaicone, ale z osobistych odczuć na dany temat, z sentymentu do czegoś. Chcę więc zwrócić uwagę, że z szacunku do użytkowników jako ludzi zainteresowanych danym tematem, średnio na miejscu jest pisanie w ten sposób. Uważam iż to nie jest miejsce do pisania, że coś jest nudne, bo to nie jest forum osobistych odczuć, ale forum modelarskie. Warto więc czasem, gdy się coś napisze wziąć pod uwagę fakt, że inni się tym interesują, nawet jeśli kogoś innego to nudzi....

Gdy mnie coś nudzi to tam po prostu nie wchodzę... nie ruszam tego tematu by emanować niechęcią do tych, co się tym interesują.
 
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.983 121 1
Może to nie najświeższa nowość ale chyba warto wspomnieć o najnowszym modelu lokomotywy CZ LOKO EffiShunter 1000 od włoskiego producenta Rivarossi.
Nota bene o tej "nowości" wspominał już w styczniu 2022 roku Kolega @Remaj12.

HR2897/HR2897S - Mercitalia, IT-MIST 92 83 2744 002-2

0303.jpg
hr2897_1.jpg hr2897_2.jpg
HR2898/HR2898S - Rail Traction Company, IT-RTC 92 83 2744 008-9

0301.jpg
hr2898_1.jpg hr2898_2.jpg
HR2899/HR2899S - ČD Cargo, CZ-CDC 92 54 2 744 114-0

0300.jpg
hr2899_2.jpg hr2899_1.jpg
HR2900/HR2900S - Mercitalia Rail, I-MIR 92 83 2744 024-6

0302.jpg
hr2900_1.jpg hr2900_2.jpg

Źródło: minimondo2002.com
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki