Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
A czy kolega @DieselPower zna różnice między poszczególnymi seriami? I dalej nurtuje mnie, czy rzeczywiście w Ost-West jeździły tylko wagony z 2 serii? Bo ja raczej przypuszczałbym, że mogły się zdarzyć wszystkie, oczywiście te, które w danym czasie już były w eksploatacji, czyli, jak rozumiem, np. wagon z modelu ACME (seria 3.) mógł jeździć tylko od 1978 roku. Tak czy tak, ja na razie zakładam, że w każdym pociągu mógł się trafić wagon z każdej serii, jeżeli w tym czasie już istniał. Ale jeżeli jest jakaś wiedza na temat tego, które serie były eksploatowane w których pociągach, to chętnie bym to poznał.
Jestem bardzo ciekawy czy Piko się popisze, ale spodziewałbym się czegoś lepszego od Sachsenmodelle/Tillig i gorszego ACME.
ACME postawiło poprzeczkę bardzo wysoko, a wypusty wagonów pasażerskich z Piko mają to do siebie, że nie znając firmy, która wypuściła nowość... czuć od razu Piko.
Chciałbym się przeliczyć, ale ACME to mistrzowie detalu w wagonach pasażerskich
Modele pewnie będą na poziomie ich ostatnich Y-ków. A z tego co wiem to wagony na wysokim poziomie, chwalone przez modelarzy. PIKO to nie ACME - wiadomo, ale są już nie daleko.
Na zdjęciach Ost-West, czy w innych pociągach także? A co do modeli, to Sachsenmodelle/Tillig są takie same, jak ACME: 12 okien (po drugiej stronie 10 i jedno osobno) i dach "prawie" bez wywietrzników, czyli wychodzi na to, że to też trzecia seria. Modele Sachs/Tillig mają trochę inaczej odwzorowane wyposażenie pod podłogą, ale to pewnie "niedoskonałość" modelu. A wagony z drugiej serii różnią się chyba głównie tymi wywietrznikami na dachu, co jest pod podłogą, trudno stwierdzić. Natomiast wygląda na to, że wagony pierwszej serii miały inny układ przedziałów i może dlatego nie jeździły zamiennie z pozostałymi?
Ja cały czas mówię o Ost-West i w sumie jednym konkretnym zdjęciu. Te wagony (niezależnie od wersji) były przeznaczone właśnie do podróży na zachód Europy. Zatem na pewno wagony z każdej serii można było spotkać w Polsce czy w DDR i dalej.
Orientuje się ktoś czy zapowiedziana nowa BR132 Piko 52910/52911 prezentuję zdjęcie gotowego już modelu czy jest to wizualizacja na bazie jakiegoś retuszu?
Orientuje się ktoś czy zapowiedziana nowa BR132 Piko 52910/52911 prezentuję zdjęcie gotowego już modelu czy jest to wizualizacja na bazie jakiegoś retuszu?
Jest to wizualizacja wykonana na bazie zdjęcia jednego z dotychczas wydanych modeli lokomotywy tej serii.
Tak najprawdopodobniej będzie wyglądać model, a odwzorowywaną lokomotywą będzie "Ludmiła" o numerze 132 089-4 z przydziałem do RBD Erfurt Bw Meiningen z okresu po naprawie zakończonej 12 marca 1990 roku. Poniżej pierwowzór sfotografowany raptem 11 dni po zakończonej naprawie:
Nie powiem, podoba mi się i sam zastanawiam się czy nie zamówić sobie tego modelu. Z lat 90-tych nie mam żadnego modelu "Ludmiły", choć teoretycznie na 1990 i 1991 rok "łapałaby się" jedna 131-ka po naprawie z 1988 roku, ale to jednak 131-ka, a teraz będzie 132-ka - można by już jakiegoś "pasażera" nią poprowadzić. Do tego to typowe dla tego okresu "oszczędne" malowanie z cienkim paskiem między drzwiami i brakiem pasa na drzwiach, ze zdemontowaną listwą ozdobną oraz tabliczkami z przydziałem, a sam przydział wykonany w formie napisów na pudle. Model w sam raz do "towarzystwa" rocowskiej 230-ce i 372-ce na makiecie odwzorowującej sytuację ruchową z 1991 roku. Co ciekawe PIKO wyda model dokładnie tej samej lokomotywy również w wielkości G (37583).
Nowość PIKO - wagon za 190E wyposażony w dekoder dźwiękowy. Jestem ciekawy jakie efekty będzie posiadał. Przetarcie nowych szlaków w modelach - ciekawe czy z sukcesem ?
Nowość PIKO - wagon za 190E wyposażony w dekoder dźwiękowy. Jestem ciekawy jakie efekty będzie posiadał. Przetarcie nowych szlaków w modelach - ciekawe czy z sukcesem ?
Piko nie przeciera szlaków. Szlaki przetrała Brawa w swoich wagonach z zestawu pociagu Rheingold. Pomysł jest baaaardzo chybiony. Odgłosy sztućców, trzaskania talerzy i smażenia kotleta na patelni. To wszystko za cenę 3 razy większą niż wersja analogowa. A odgłosów tych nie słychać w naturze na zewnątrz wagonu przecież. Jedyne odgłosy jakie mają sens to otwieranie zamykanie drzwi/okien, odgłos jazdy wagonu i chyba tyle.
Nowość PIKO - wagon za 190E wyposażony w dekoder dźwiękowy. Jestem ciekawy jakie efekty będzie posiadał. Przetarcie nowych szlaków w modelach - ciekawe czy z sukcesem ?
Niemieccy kolekcjonerzy mają chyba ostatnio - jak by to powiedziała teraz młodzież - "zajawkę" na tego typu bajery i PIKO też próbuje wpisać się w ten trend - podobnie jak w zeszłym roku BRAWA również z wagonem restauracyjnym czy od dwóch lat Roco z żurawiem EDK 750 - oraz uszczknąć co nieco z tego - moim zdaniem - dziwnego kawałka tortu będącego chyba zaledwie niewielką częścią ogromnego niemieckiego rynku. Z drugiej strony, może to próba wykreowania nowej "mody" w modelarstwie kolejowym? Czas pokaże czy będzie stawać się to standardem czy podobnie jak kiedyś wagony z otwieranymi drzwiami lub wagony teleskopowe z ruchomymi pokrywami, odejdą w niepamięć porzucone na drodze prób wprowadzania nowych produktów i usług.
Osobiście nie są mi takie "bajery" potrzebne do szczęścia, natomiast cieszyłbym się, gdyby standardem było wyposażenie modeli w prosty dekoder z odgłosem jazdy wagonu, a w zasadzie głównie hamowania, aby zatrzymujący się skład rzeczywiście był słyszalny jako hamujący pociąg, a nie sama lokomotywa. Miłym dodatkiem byłoby zamontowane w standardzie i sterowane cyfrowo oświetlenie końca składu, aby móc dowolnie zestawiać składy pociągów pasażerskich bez konieczności zastanawiania się, który wagon ma zamontowane świecące końcówki oraz aby nie zachodziła ciągle potrzeba przestawiania go z końca na koniec czy ze środka na koniec np. gdy dołączane są kolejne wagony na stacji węzłowej (łączenie dwóch pociągów/dzielenie składu na dwa pociągi). Tak wyposażone (w proste dekodery dźwięku i oświetlenia) wagony z chęcią bym kupował. Można by tylko wedle uznania doposażać w listwy oświetleniowe sterowane z zamontowanego fabrycznie dekodera i byłaby bajeczka.
A chyba jeszcze wcześniej był Märklin/Trix z podobnymi efektami w wagonach. Ale podzielam opinię, że to zbędny "bajer", dla mnie w ogóle wagony z dźwiękiem nie mają sensu, bo to bardzo podraża model, a efekt dźwięku stukotu kół i hamowania nie jest dla mnie wart wydawania takiej kasy. Wystarczyłby prosty dekoder funkcyjny do oświetlenia, w tym sygnałów końcowych - ale też tylko jako opcja do wyboru, bo nie każdy ma ochotę wydawać pieniądze na dekoder w każdym wagonie.
Ogólnie to zbyt wielu nowości od Rivarossi na 2022 rok chyba nie ma i w sumie to dobrze - producent i tak ma spore opóźnienia z dostawami zeszłorocznych nowości. Nie mniej siedem nowych form/konstrukcji (jeśli dobrze zrozumiałem i policzyłem), to jednak bardzo duże i pozytywne zaskoczenie, choćby na tle tegorocznej oferty PIKO. Co przykuło moją uwagę:
- modele parowozów serii 56 (dokładnie to 56.20) w oznaczeniach DB, DR i DRG:
Model parowozu serii 56 w oznaczeniach DB Rivarossi HR2889 (model analogowy) Rivarossi HR2889S (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja DC) Rivarossi HR2889ACS (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja AC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 379,90 €/499,90 €/499,90 €
Premiera: zima 2022/2023
Model parowozu serii 56 w oznaczeniach DR Rivarossi HR2890 (model analogowy) Rivarossi HR2890S (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja DC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 379,90 €/499,90 €
Premiera: zima 2022/2023
Model parowozu serii 56 w oznaczeniach DRG Rivarossi HR2891 (model analogowy) Rivarossi HR2891S (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja DC) Rivarossi HR2891ACS (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja AC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 379,90 €/499,90 €/499,90 €
Premiera: zima 2022/2023
- zestawy modeli wagonów pasażerskich DR:
Rivarossi HR4343 - zestaw 4 wagonów pociągu "Tourex" w czerwonym malowaniu z IV epoki
2 wagony sypialne WLAB, 1 wagon SDme oraz 1 wagon restauracyjny WRme
Cena sugerowana: 285,90 €
Premiera: lato 2022
Rivarossi HR4344 - zestaw 4 wagonów pociągu "Tourex" w czerwonym malowaniu z IV epoki
1 wagon 1 klasy A, 1 wagon 1/2 klasy AB oraz 1 wagon kuszetka 2 klasy Bc
Cena sugerowana: 214,90 €
Premiera: lato 2022
Rivarossi HR4345 - zestaw 3 wagonów pociągu pośpiesznego z IV epoki
2 wagony 2 klasy B oraz 1 wagon restauracyjny WRm
Cena sugerowana: 214,90 €
Premiera: lato 2022
- model wózka akumulatorowego ASF w barwach RailAdventure:
Rivarossi HR2866 (model analogowy) Rivarossi HR2866D (model cyfrowy z dekoderem jazdy, wersja DC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 129,90 €/174,90 €
Premiera: lato 2022
- model odrestaurowanego i przywróconego do ruchu w 2019 roku parowozu "Big Boy" o numerze 4014:
Rivarossi HR2884 (model analogowy) Rivarossi HR2884S (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja DC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 429,90 €/549,90 €
Premiera: jesień 2022
- modele lokomotyw EffiShunter 1000 produkowanych przez CZ LOKO:
Model lokomotywy EffiShunter 1000 w barwach przewoźnika Mercitalia Shunting & Terminal Rivarossi HR2897 (model analogowy) Rivarossi HR2897S (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja DC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 274,90 €/394,90 €
Premiera: zima 2022/2023
Model lokomotywy EffiShunter 1000 w barwach przewoźnika Rail Traction Company Rivarossi HR2898 (model analogowy) Rivarossi HR2898S (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja DC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 274,90 €/394,90 €
Premiera: zima 2022/2023
Model lokomotywy EffiShunter 1000 w barwach przewoźnika ČD Cargo Rivarossi HR2899 (model analogowy) Rivarossi HR2899S (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja DC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 274,90 €/394,90 €
Premiera: zima 2022/2023
Model lokomotywy EffiShunter 1000 w barwach przewoźnika Mercitalia Rail Rivarossi HR2900 (model analogowy) Rivarossi HR2900S (model cyfrowy z dekoderem dźwiękowym, wersja DC)
Cena sugerowana (odpowiednio): 274,90 €/394,90 €
Premiera: zima 2022/2023