• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2022

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#41
Na stronie ESU pojawiły się zdjęcia BR103. Ciągle biję się z myślami czy warto tyle płacić? Czy będzie na tyle lepszy od ROCO ?

https://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/elektroloks-in-h0/baureihe-e031031-in-h0/
Mnie tylko jedno powstrzymało, mianowicie to że w tym modelu nie wiedzieć czemu zrobili bude ściąganą, przeciętą w mniej więcej 1/3 jej wysokości, widoczna jest szpara... mam od Esu m.in. BR151, tam jest cała jednolicie zdejmowalna buda. Nie mam pojęcia dlaczego tak zrobili, wiadomo że w prawdziwej lokomotywie części budy są zdejmowalne, ale w modelu w takiej skali ciężko z idealna precyzją spasowania...
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#43
Faktycznie. Z tym, że w czerwonej wręcz straszy. W pozostałych malowanie znacznie to maskuje.
Niestety tylko trochę w wersji prototypowej, czyli E03 trochę srebrna listwa zasłania, ale i tak jest to widoczne... nie rozumiem naprawdę tego... mam też od Esu V200, w tym przypadku mogliby zrobić tak właśnie zdejmowalną budę, bo nachodziłaby idealnie na podwozie, ale zrobili całościowo bez przecięć zdejmowalną... no i bardzo ładnie, a w tej 103, to na silę ją tak ścięli, bez sensu, chcieli mieć tą szparę, czy jak? I żeby nie było, że marudzę i wymyślam, bo w np. BR232 Ludmilla, która też mam Esu, właśnie też buda jest przecięta podobnie jak w tej nowej 103 i jest lekko widoczna szpara, ale w tym przypadku buda jest osadzona na ramie i nie razi to zbytnio, bo to jest jakby naturalne :)
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
#44
A jak w ogóle oceniasz te "metalowce" na tle modeli z tworzywa? Jak w Esu wygląda wykonanie, precyzja, czystość i dokładność wykonanych elementów? Czy wyżej oceniasz wykonanie z metalu niż z tworzywa ?
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#45
A jak w ogóle oceniasz te "metalowce" na tle modeli z tworzywa? Jak w Esu wygląda wykonanie, precyzja, czystość i dokładność wykonanych elementów? Czy wyżej oceniasz wykonanie z metalu niż z tworzywa ?
Nie ukrywam, że wg mnie to są najlepsze modele w mojej kolekcji, nie mniej jeśli chodzi o malowanie, to gdzie niegdzie paproszek jakiś się trafi pod farbą... mnie to jednak nie przeszkadza... jeśli chodzi o spasowanie, to właśnie idealnie nie zawsze jest, ale w moich modelach, to te niedostatki nie rażą jak wyżej pisałem, bo są w takich miejscach, że ma to odzwierciedlenie w ich pierwowzorach, a poza tym jak w rzeczonej Ludmille, jest to na tyle nisko, że jakoś to wygląda, w nowej 103 ta szpara jest widoczna na za dużej wysokości, mnie to już razi... szkoda, bo tak to byłby model super...
No a poza tym wszystkim, to ja osobiście bardziej cenie metalowe modele, niż z tworzywa... aha, mam tez najnowszy model niespodziankę od Trixa, mianowicie model parowozu 02 314, jest jak to ma w zwyczaju ten producent tez cały metalowy, ale w tym przypadku naprawdę i malowanie i spasowanie jest perfekcyjne, nie mam się do czego przyczepić, zatem jak się chce to można robić praktycznie idealne modele, zatem czemu czasem Esu nie wychodzi?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
#46
Ile? Gdzieś jest informacja o cenie?
Czy będzie na tyle lepszy od ROCO ?
Na pewno będzie miał więcej funkcji cyfrowych. Poza rozbudowanym oświetleniem i funkcjami dźwiękowymi, będą elektrycznie podnoszone i opuszczane pantografy.
Niestety tylko trochę w wersji prototypowej, czyli E03 trochę srebrna listwa zasłania, ale i tak jest to widoczne...
Ja aż tak tego nie widzę, ale w moim wieku wzrok jest już słabszy... ;) A na poważnie, gdzie aż tak straszy w wersji TEE? W czerwonej faktycznie, nie wygląda to najlepiej, chociaż w oryginale też jest tam przerwa - ale w modelu nie da się tak dobrze spasować i jednak widać to trochę bardziej. Ale moim zdaniem nie jest tragicznie, jak się porówna z oryginałem.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#47
No ja widze te szpary, są przecież zdjęcia, ale to i tak są wg mnie troche poprawione fotki, ja po prostu z doswiadczenia napisalem, bo mam 7 modeli od Esu różnych lokomotyw i widze jak oni spasowują elementy, zatem nie ma co się oszukiwać, bedą widoczne te szpary... ale kupujcie i się chwalcie, chetnie sobie popatrze na Wasze szpary :D
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#55
Dokładnie!
Zobacz załącznik 868026
Jest inny problem - w modelu powyżej lini okien znajduje się załamanie, jakby połączenie form bądź inne niepotrzebne załamanie. W prawdziwych lokomotywach tego nie ma.
Rzeczywiście nie najlepiej to wygląda. Możliwe jest łączenie form do różnych wersji dachu.
O którym dokładnie miejscu i fragmencie jest mowa? Chciałbym się dowiedzieć, ja tego nie widzę, tak jak inni tej szpary...
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 4 2
#56
Kilka zaprezentowanych prawie gotowych nowości na ten rok z konferencji Pana Piko widocznej na Facebookowym profilu firmy.
 

Załączniki

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#58
W nowościach od Roco jest zapowiadany parowóz BR10 DB, był on już kiedyś wydany, mam zatem pytanie, jeśli ktoś wie, to gdzie ma on napęd? W kotle, czy tendrze, jest z wałem kardana, czy bez?
 

jabol

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 3 0
#59
W nowościach od Roco jest zapowiadany parowóz BR10 DB, był on już kiedyś wydany, mam zatem pytanie, jeśli ktoś wie, to gdzie ma on napęd? W kotle, czy tendrze, jest z wałem kardana, czy bez?
W tendrze i nie miał kardana. Mój model bardzo delikatnie szarpał przy starcie ale dynamiczny dym był fajny.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki