• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2023

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
#82
Podobno [wg niemieckiego forum, mnie się na razie otwiera] są dodane nowości 2023 Brawy wśród reszty produktów. Na razie jeszcze bez katalogu.
W każdym razie z zapowiedzi wiadomo, że np. nowością roku będzie niemiecka cysterna nitowana budowy międzywojennej wg norm DRG.
Ponieważ Bremena chyba wszyscy znają, to kilka słów o cysternie.
Do tej pory Brawa wydała spawaną cysternę budowaną od 1938 roku, i wojenną cysternę tzw. Uerdingen z lat 1941-1943. Teraz cofnęła się do wagonów z lat 1928-38 tzw "austauschbau". Większość cystern z tych lat była podobna do wcześniejszych z okresu D. W. V. [modele Fleischmana i udawacz wszystkiego z Tilliga]. W większości dalej miała rozstaw osi 4 metry, ale cysterny miały już większą objętość zbiornika. Carstens szacuje, że co prawda cystern o pojemności 19,2 m3 zbudowano ponad tysiąc, ale 21,3 m3 około 500, i mniej niż 500 cystern o jeszcze większej pojemności. Wagony nie stanowiły jednolitego typu. Różniły się elementami, występowały nawet serie eksperymentalne, częściowo spawane. Kolejną grupą były przejściowe cysterny z lat 1935-1938 z rozstawem osi 4 lub 4,5 metra i spawanymi zbiornikami, budowane m. in pod potrzeby rozkręcającej się machiny wojennej.
Oznaczenia modeli wskazują, że Brawa wybrała wersję zbiornika 21,3 m3, chyba że sprawę potraktowała lekko i nie będzie się jednak wgłębiać w różnice między objętością zbiorników. Jak na razie oprócz Tilliga jeszcze większy luz w tej sprawie wykazuje Liliput, którego spece potrafili oznaczyć na modelu pojemność zbiornika 26,7 hl, natomiast, mimo, że taki mają dali zbiornik 20 czy 22 hl.
W każdym razie Brawa zapewni nam możliwość zestawienia 3 różnorodnych dwuosiowych cystern, plus czteroosiowego Uerdingena. Do tego mamy cysterny ESU, Exacta. Niestety Liliput konsekwentnie marnuje swoje możliwości.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.978 275 41
#83
Cysterna Fleischmanna o bardzo ostro wykonanej ogólnie konstrukcji od ca.30 lat budziła duże zainteresowanie fanów I, II i III epoki.
Ale jest to raczej hybryda łącząca w sobie kilka - co prawda występujące w oryginale - elementy budowy różnych wersji
cysterny 19,2m3 Kesselwagen Verbandsbauart, budowany w latach 1915-1927 w liczbie przekraczającej 2000szt. obecny na DB/DR do 1970r.
Na 3 rysunkach i 18 zdjęciach różnych wersji tej cysterny w rozdziale jej poświeconym autorstwa S.Carstens/H.Westermann, nie znajdziemy identycznej cysterny z modelem Fleischmann,a. Wszystkie są bardzo podobne...
Mimo to opinia piszących jest następująca : " Cysterna Fleischmann ma już sporo lat, a liczba wariantów (malowań i 2 rodzai budek ham. *) opartych na tym modelu jest już trzycyfrowa. Mimo to nadal jest to jeden z najbardziej udanych modeli cystern, a wiele z produkowanych wariantów ( malowań *) ma autentyczne pierwowzory." - S.Carstens/H.Westermann


Brawa proponuje nam model 19,2m3 Kesselwagen Austauschbau budowany jak wspomniał @404W Eaos w latach 1928-1938 obecny na DB/DR aż do roku 1983 czyli jest to oferta dla fanów II,III i IV epoki.
Generalnie nowości 2023 Brawy to nadal raj dla fanów II,III i IV epoki a i z I coś się znajdzie.


* - przypis mój
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
#84
Cysterna Fleischmanna o bardzo ostro wykonanej ogólnie konstrukcji od ca.30 lat budziła duże zainteresowanie fanów I, II i III epoki.
Ale jest to raczej hybryda łącząca w sobie kilka - co prawda występujące w oryginale - elementy budowy różnych wersji
cysterny 19,2m3 Kesselwagen Verbandsbauart, budowany w latach 1915-1927 w liczbie przekraczającej 2000szt. obecny na DB/DR do 1970r.
Na 3 rysunkach i 18 zdjęciach różnych wersji tej cysterny w rozdziale jej poświeconym autorstwa S.Carstens/H.Westermann, nie znajdziemy identycznej cysterny z modelem Fleischmann,a. Wszystkie są bardzo podobne...
Mimo to opinia piszących jest następująca : " Cysterna Fleischmann ma już sporo lat, a liczba wariantów (malowań i 2 rodzai budek ham. *) opartych na tym modelu jest już trzycyfrowa. Mimo to nadal jest to jeden z najbardziej udanych modeli cystern, a wiele z produkowanych wariantów ( malowań *) ma autentyczne pierwowzory." - S.Carstens/H.Westermann
Tak zgadza się, ale ....
Sam widziałeś, że cysterny, zwłaszcza do połowy lat 30tych były niesamowicie urozmaicone. Bo jeden obiorca dostawał/zamawiał tak, a inny na odwrót. Serie były po kilka-kilkanaście sztuk. Tak, że cysterny do kwasów dla śląskiego koncernu mogły uchodzić za długoseryjne. Więc całkiem możliwe, że nawet Carstens z Westermannem nie dokopali się do odpowiedniego rysunku zamówienia. Na podstawie którego Fleischmann mogł zrobić taką cysternę.
BTW.
Ja czekam na tom o cysternach 4-osiowych i poprawiony tom o wagonach samowyładowczych. Tych ostatnich też była interesująca talia - choć dla przemysłu.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.978 275 41
#85
Więc całkiem możliwe, że nawet Carstens z Westermannem nie dokopali się do odpowiedniego rysunku zamówienia. Na podstawie którego Fleischmann mogł zrobić taką cysternę.
Też biorę pod uwagę taką ewentualność...Ale podstawą w moich składach będzie jedna późniejsza historycznie cysterna Braw,y

cysterny, zwłaszcza do połowy lat 30tych były niesamowicie urozmaicone.
To prawda że typów i wersji było istne morze, co stanowiło specyficzne piękno i atut bogactwa wszelakich konstrukcji I, II i jeszcze początków III epoki...
Niestety o odwzorowaniu choć istotnej części gigantycznego spektrum konstrukcji I epoki kolei w landach niemieckich nie co marzyć.
Producenci ustawiali produkcję pod II i III epokę i w ten sposób załapywała się często I epoka.
Jednak to co jest w I epoce na jakimś poziomie technologicznym to w sumie tylko bardzo wąski przedział.
Dlatego właśnie likwiduję kilkanaście wagonów i 2 parowozy w KPEV z tego powodu....
Jeżeli jeszcze wziąść pod uwagę wapniarkę K15 Brawy to mamy do czynienia z sukcesywnym wyparciem technologicznym modeli Fleischmann,a przez Brawę. Przydałaby się jeszcze węglarka Breslau wykonana przez Exact train lub Brawę i to byłby gwóźdź do trumny konstrukcji wagonów towarowych Fleischmann HO .
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.453 18 1
#89
Nie zauważyłem tutaj fanów kolei CFR, ale ukazał się katalog od Amintiri Feroviare. Cieszą kolejne egzemplarze ASEA :)

http://www.amintiriferoviare.com/media/catalog.pdf
Miałem kilka modeli z Amintiri Feroviare.
Np. takim restauracyjnym jechałem do Transylwanii (Braszów) z Budapesztu, zaprzęgniętym do "Delfina" 060-EA
Ale chyba nie na temat ... W każdym razem fajne modele, żałuję, że poszły do ludzi ...
https://forum.modelarstwo.info/threads/bronco_billy.40915/post-478873
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
#91
Miałem kilka modeli z Amintiri Feroviare.
Np. takim restauracyjnym jechałem do Transylwanii (Braszów) z Budapesztu, zaprzęgniętym do "Delfina" 060-EA
Ale chyba nie na temat ... W każdym razem fajne modele, żałuję, że poszły do ludzi ...
https://forum.modelarstwo.info/threads/bronco_billy.40915/post-478873
A ja żałuje, że jej ( 060EA) od Ciebie wówczas nie kupiłem. Ale wagony z relacjii Wiedeń/ Budapeszt-Bukareszt którą też przejechałem, sobie zostawiłem.
 
Ostatnio edytowane:

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
#94
Jakby lokomotywa otrzymała całopojazdowe malowanie i oznakowanie PKP CARGO, to byłby efekt 'wow' w moim mniemaniu. Ale takie tylko naklejki to mało.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 25 2
#95
Nurki z naklejkami robia furrore na alle i innych ebayach, a kolejna edycja Roco jest wyczekiwana przez wielu z nas. No ale to nurek i malowanie najbrt
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 3 0
#98
Skoro już w dziale Nowości PKP 2023 pojawiła się informacja o lokomotywach ST43, to trzeba także wspomnieć, że rumuny od AM pojawią się w barwach innych krajów, a mianowicie Bułgarii, Rumunii i Węgier dla prywatnego przewoźnika.
Jako pierwszy powinien pojawić się rumun dla Bułgarii o nr katalogowym AM060029. Póki co jako zapowiedź jest tylko zdjęcie:
1675790924780.png
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.925 111 11
#99
Czy ktoś wie gdzie w Polsce można dostać wagony od belgijskiej firmy B-Models? Jest tam np pare ciekawych cystern i cena jest "normalna" tzn 69.90 Euro za zestaw dwuwagonowy! klik
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki