• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2023

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 25 2
#42
Nie podzielimy się - bez obaw ;)
Tak jak kiedyś z pewnym łindołsem - dalej był firmowy, ale na kompie kolegi ;);)
Do kompletu bidy brakuje jeszcze nowości Liliputa i rok będzie można uznać za zamknięty.
 

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
441 25 1
#44

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
757 43 0
#46
Tak i wagony te będzie można kupić również pojedyńczo, nr kat.: 66000008 do 66000013 ;)
Skoro już piszemy tu (nowości nie PKP - zgłoszone do przeniesienia) to cysterny VTG tego typu u nas mają rynienki i rurki spustowe w częsci srodkowej oraz drabinki obok, a nie na czole. Ciekawe jak będzie w modelu, bo to póki co "photomontage".
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.424 3 0
#47
Skoro już piszemy tu (nowości nie PKP - zgłoszone do przeniesienia) to cysterny VTG tego typu u nas mają rynienki i rurki spustowe w częsci srodkowej oraz drabinki obok, a nie na czole. Ciekawe jak będzie w modelu, bo to póki co "photomontage".
Z drabinkami to nie jest prawda, że są tylko na czole. Cysterny VTG tej budowy mają również długi pomost na zbiorniku i drabinki na czole.
ps. Postaram się to później (jak będę miał trochę czasu) rozwinąć w wątku o cysternach mieszanych.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
757 43 0
#48
Z drabinkami to nie jest prawda, że są tylko na czole. Cysterny VTG tej budowy mają również długi pomost na zbiorniku i drabinki na czole.
ps. Postaram się to później (jak będę miał trochę czasu) rozwinąć w wątku o cysternach mieszanych.
Rzeczywiście, znalazłem na filmie też i takie. Natomiast wszystkie mają tą charakterystyczną rynienkę i rurę spustową od niej. Zobaczymy czy Roco je dołoży, czy wypuści tak jak jest na tcyh fotomontażach. Aczkolwiek dopuszczam do siebie, że być może są tez wagony VTG tego typu bez tych rynienek.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 25 2
#53
Dla mnie to zaleta, ponieważ wycieraczki nie odlane w szybie zazwyczaj szpecą front lokomotywy - są przeskalowane. Jest baaardzo mało lokomotyw, w których wycieraczki są naprawdę filigranowe.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
#54
Matrix nie przestanie mnie zadziwiać...
Jako główne cechy Matrix podaje:
- Nowa Konstrukcja
- Wysokość zderzaków według norm NEM
- ...

Piszę to z przekąsem, ale żeby pierwszą cechą po stwierdzeniu, że to nowa konstrukcja, jest podanie informacji o zgodności z normami modelarskimi wysokości umieszczenia zderzaków...
A do tej pory zderzaki modeli Matrixa były gdzie popadnie? ;)

Generalnie dobrze, że M62 powstaje u kolejnego producenta. Konkurencja bardzo dobrze wpływa na ceny.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#55
Nowe wagony pasażerskie IR też zaprojektowali tradycyjnie jako skrócone. Taka jest filozofia tej firmy. Wszystko ma być pancerne i jeździć po łukach R1. Tu nie ma miejsca na filigranowe szczegóły.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.332 504 30
#57
A do tej pory zderzaki modeli Matrixa były gdzie popadnie?
Do tej pory zderzaki były minimalnie wyżej, ponieważ wymuszały to firmowe sprzęgi Märklin/Trix, które na ciasnych łukach muszą się chować pod zderzakami. W zeszły roku firma wprowadziła zmodernizowane sprzęgi, które są bardziej płaskie i pozwalają na zachowanie standardowej wysokości zderzaków, czym producent chwali się teraz przy każdym nowym modelu. Do tych nowych modeli nie można stosować starszych sprzęgów Märklin/Trix.
Nowe wagony pasażerskie IR też zaprojektowali tradycyjnie jako skrócone.
Podobnie jak dawniej Fleischmann (który teraz już nie ma w ofercie modeli H0), Märklin/Trix stosuje skrócenie długości najdłuższych wagonów - skala 1:93,5. Ale były wyjątki: mam piętrowe wagony DB z III epoki Trixa, o pełnej długości 303 mm.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki